fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 lis 2024 07:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Plyn či neplyn ?
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2007 13:11 
Offline
Forďák

Registrován: 30 dub 2007 20:08
Příspěvky: 76
Bydliště: Hodonín
To je to oč tu běží. Co myslíte je fakt důležité míti pneu nafučené plynem nebo stačí vzduch ? Jaký faktický rozdíl kromě ceny ?

_________________
Ford Escort Kombi, 1.8, 16 V, 85 kW, r.v. 1998, Zetec, GHIA, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2007 13:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
No mylim, že obyčejnej vzduch z kompresoru bohatě stačí.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2007 13:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 srp 2006 14:46
Příspěvky: 64
Bydliště: Stráž pod Ralskem
Plyn nemá teplotní roztažnost, tzn., že tlak v pneu zůstává pořád stejný, jak studené, tak zahřáté pneu. Pokud se mýlím, opravte mne.

_________________
Ford Escort combi, r.v.98, 1,8 Td (51KW), 2xpytel, ABS, el.okna,centrál, imobiliser, šíbr, mlhovky, bílé hodiny, orig. radio + 4 repro, LED parkovačky,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2007 13:57 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Mýlíš se. Ten tzv. plyn je dusík, který stejně ze 78% tvoří vzduch. Jednou jsem to tu detailně rozebíral a rozdíl mezi obhemovou teplotní roztažností čistého dusíku a vzduchu jako směsi je minimální. Čistý dusík sám o sobě má výhodu chemické inertnosti a pokud by byl "suchý" (tj neobsahoval by vzdušnou vlhkost), zabránil by vedle oxidace i vodní korozi. Ovšem ani jedno se stoprocentně neuplatní, protože by se uvnitř pneumatiky muselo udělat vzduchoprázdno a pak teprve napustit dusík. Což je technicky nemožné, takže i když se pneumatika naplní dusíkem, tak čistý není a je tak napůl cesty mezi čistým dusíkem a běžným luftem - po chemické stránce. Po fyzikální bych skoro tvrdil, že je to to samé jak luft.
Poznámka na okraj: Dusík se používal dříve do náklaďáků, aby při přehřátí kol nezačaly tak snadno hořet gumy, bez kyslíku se hořet nedá (uvnitř kola, zvenku tomu samozřejmě zabránit nelze, ale zvenku je guma ochlazována vzduchem, takže nebezpečí vzplanutí uvnitř kola je vyšší, než zvenku). Pak to nějaký koumák nabídl normálním osobákům, kde je to úplně nanic a je z toho výborný mlýnek na peníze.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2007 15:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 srp 2006 14:46
Příspěvky: 64
Bydliště: Stráž pod Ralskem
to wizzy: Takže podle tvojí odpovědi, je úplně zbytečný investovat do plnění pneu dusíkem. Obyčejný kompresor bohatě stačí. Díky, že jsi opravil můj chybný názor.

_________________
Ford Escort combi, r.v.98, 1,8 Td (51KW), 2xpytel, ABS, el.okna,centrál, imobiliser, šíbr, mlhovky, bílé hodiny, orig. radio + 4 repro, LED parkovačky,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2007 17:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2005 21:51
Příspěvky: 205
Bydliště: Brno
to ja zas dusikem plnim a budu stale. ikdyby nemel zadny prinos jak popisuje wizzy tak u jednoho sem si jistej- drzi stejny tlak. behem sezony vubec nemusim u pump kontrolovat tlak- je stale stejnej na kolik ho naplni. uz to mi za tech 25Kc/kolo stoji. samozrejme ze se kolo jizdou trochu ohreje, neni to ale tak markantni jako obyc. vzduch

_________________
ted jezdim na kole:D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2007 20:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ik&start=0

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2007 07:44 
to potoks: A jak řešíš rozdíl tlaku při různém zatížení auta? Přece jen je tam vzadu dost velký rozdíl (2,2 - 3,1 pro můj rozměr pneumatik). Vpředu je rozdíl desetina, tu bych neřešil.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2007 11:22 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
potoks: já zase mám alu plněné obyč vzduchem a taky během sezóny nekontroluju, protože neuchází, dokonce mi vydržely dva roky bez dohuštění - pak po zimě jenom mírné přifouknutí(o 0,2bar).
Vzduch mám i v zimákách, ty dohušťuju jednou před zimou, pak v zimě už většinou ne - tam je to ale dáno horším stavem plecháčů a dvou pneu, který prostě mírně uchází.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2007 13:20 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
zdenal8 píše:
No mylim, že obyčejnej vzduch z kompresoru bohatě stačí.


...no obyčejnej vzduch ano, ale z kompresoru raději ne. Dávám přednost pumpičce. Přeci jen vzduch z kompresoru může obsahovat trochu oleje, což gumám nemusí moc prospívat...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2007 19:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2005 21:51
Příspěvky: 205
Bydliště: Brno
ZdeněkP píše:
to potoks: A jak řešíš rozdíl tlaku při různém zatížení auta? Přece jen je tam vzadu dost velký rozdíl (2,2 - 3,1 pro můj rozměr pneumatik). Vpředu je rozdíl desetina, tu bych neřešil.


to neresim. vepredu i vzdadu mam 2,2. jezdim na 99% sam nebo ve dvou. ale ikdyz vezu vic lidi tak s tim nic nedelam. ja mam pro plne nalozeny auto vzadu 2,8 ale to mi pride moc ikdyz sem plne nalozenej

_________________
ted jezdim na kole:D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2007 08:28 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Nevidim duvod investovat jakoukoli korunu do plynu. Jak uz to rozebral Wizzy prinos zadny neni a jednou za mesic se zastavit u benzinky a zkontrolovat tlak v pneumatikach mi teda rozhodne neublizi. Za ty prachy si dam par orosenejch a mam z toho teda lepsi pocit.
Jinak ty reklamni kecy o tom, ze s dusikem pneu mene starne, nekoroduje apod., nez se mi guma rozpadne pusobenim vlhkosti nebo oleje z kompresoru, budu uz davno koukat na rostlinky zespodu.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2007 08:57 
mrazik: Trochu mimo, ale nechci zakládat nové téma. Vloni v lednu jsi psal, že jsi koupil Avon ZV3. Jak jsi s nimi spokojený? Já je mám vzadu a mám pocit, že na suchu trochu plavou. Na mokru jsou O.K.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2007 09:01 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Mrazi možná ani ne tak ty, ale ty gumy určitě, než je stihne ta vlhkost rozežrat, tak se časově o dva řády dřív sjedou na dráty. Teda jestli jezdíš aspoň jako já a mám ten pocit, že ještě líp. (= s větším požitkem z jízdy) ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2007 11:31 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
George V. píše:
...no obyčejnej vzduch ano, ale z kompresoru raději ne. Dávám přednost pumpičce. Přeci jen vzduch z kompresoru může obsahovat trochu oleje, což gumám nemusí moc prospívat...


On u kompresoru je většinou odlučovač vody a oleje. Ten aby správně fungoval, se taky občas musí vyčistit. Ale je to věc každýho z nás. Mě třeba příde zbytečný mordovat se s pumpičkou, když si to u benzinky bez námahy dofouknu kompresorem. A tedy chtěl bych tě vidět, jak po přezutí tu gumu nafukuješ pumpičkou.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2007 13:53 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Přezouvám v pneuservisu a tam si to nechám (napoprvé) nafouknout třeba plynem z bomby.
...právě u tý pumpy tomu kompresoru moc nevěřím...a navíc dofukování u benzínky má ještě jeden nešvar; než k ní dojedeš, tak se ty gumy zahřejou a ten tlak pak nesedí (pokud ji ovšem nemáš někde za rohem). A pokud jsou dobrý ventilky a slušný ráfek, tak se to ani moc dofukovat nemusí; na těch deset šťouchů za čtvrt roku je ta pumpička dobrá...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2007 14:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
No tak zas tak drastický to ohřátí gum neni, aby si tam měl velký rozdíly v tlaku. A když to bereš až takhle detailně, ty si dáváš ten manometr na tej pumpičce kalibrovat? Snad si nemyslíš, že je buhvíjak přesnej. Prostě je to blbost tu řešit. Když si chceš foukat pumpičkou, foukej si pumpičkou. Já sem línej a rád se vozim tak si zajedu k pumpě na kompresor.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2007 15:14 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
No to by ses divil, za 6km klidně o 0,2 atm. To mám vyzkoušeno. Měřím zásadně za studena, v létě nejlépe ráno, dokud není hic. Co se kalibrace týče - je mi to jedno. Mám vyzkoušeno, že když mám vpředu 2,3 a vzadu 2,0 atm (podle mého manometru při cca. 15st v létě) je to tak akorát tvrdé (měkké).

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2007 18:01 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
A když se potom teplota asfaltu rozpálí na 50°C a jedeš 300km daleko, tak průběžně upouštíš a večer dofukuješ, abys měl furt stejný tlak? :smt107

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2007 21:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
škoda peněz za plyn. stejně foukám různě... pro drncání po městě míň, dálkový jízdy víc, podle naložení taky. a když jedu na sprinty, foukám až ke třem... :-D

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz