Tak se ozývám zhruba po více jak roce.
mrazik: vejfuk jsem zvládnul vyměnit a zatim drží, měl jsi pravdu, nic složitýho, akorát byla teda pěkná otrava pižlat tupou pilkou tu trubku
Co se týče mých problémů s chcípáním studeného motoru, tak se vůbec nic nezměnilo. Chcípe zvesela pořád dál. Nějak nebyl čas to řešit. Horší je to teď v zimě, ale to většinou škrábu a když ho nechám chvíli zahřát na volnoběh, tak když vyjedu, tak už je to OK. Taky jsem vypozoroval, že když nezapnu odmražování skel (nebo v létě klimatizaci) a jedu s tim ze začátku hodně šetrně (skoro bez plynu), tak se většinou jenom zhoupnou otáčky a nechcípne to. Taky jsem v listopadu absolvoval technickou a emise a všechno v pořádku (vyhodili mě teda na tom, že mi nenaklápí jedno světlo, ale stačilo zasunout konektor
). Takže nevím, jestli mám vzhledem k těm emisím vyloučit tu lambdu - to by se nejspíš poznalo, kdyby neregulovala?
Jinak se objevil další problémek. Teplota se teď v zimě drží na tom ukazateli pořád někde kolem písmene N (dřív byla přibližně v půlce). Půjčil jsem si takovej bezdotykovej teploměr (vypadá to jak pistolka a má to laserovej zaměřovač
) a trošku jsem měřil. Po jízdě cca 30 km mimo město byla teplota na kovové matici čidla u termostatu pro řídící jednotku kolem 60 °C, stejná teplota na tý silný hadici do chladiče. Nastartoval jsem to a nechal to na volnoběh běžet asi půl hodiny. Postupně se to zvedlo do normálu k písmenu M (naměřil jsem na hadici kolem 80 °C a na tý matce čidla taky). Ta teplota se zvedala rovnoměrně na hadici i na tý matce. Pak jsem s tim vyjel a zhruba po 2 km to zchladlo zase na to písmeno N. Takže je asi v pytli termostat?
Mno, takže toto jsou mé problémy v kostce. Jinak jsem s Fordíkem spokojenej, nic závažnějšího se během těch 2,5 roku, co ho mam (musim zaklepat) nestalo. Akorát ta spotřeba po městě se studenym motorem přes 10, kombinovaná kolem 9... to je trošku otrava...