Já třeba Escorta nezavrhuju, toho mýho budu mít na podzim 5 let. Dostal jsem se k němu náhodou, ani jsem tehdy nesháněl auto, natož Ford - nejsem vyhraněnej forďák. Další auto(velikost, výbavu, stáří, km) budu zvažovat samozřejmě racionálně a rozhlížet se po více značkách. Některý vylučuju z různých důvodů(Fiat Opel, Renault, Dacia,...), jiný bych třeba bral(Saab, Volvo, Audi, BMW, Mercedes), ale zřejmě nebudou ve výběru z asi zřejmých důvodů. Některý jsou samozřejmě "mimo"(Jaguar, Ferrari,...), takže ten zbytek.
Každopádně u Escorta oceňuju třeba výbavu(klimu navíc bych snes, ale v tý době asi ještě nefrčela), prostornej kufr(bych to pocitově skoro srovnal s fobií kombi, nevim přesně litry), ale zas je prd místa vzadu - já skoro nikdy nic v kufru nevozim, proto bych ocenil spíš víc místa vzadu. Solidní jízdní vlastnosti. Servis docela dostupnej, spousta dílů v druhovýrobě+vrakárny+inzeráty lidí, leccos se dá opravit/vyměnit doma(když je člověk aspoň trochu zručnej), nejsou to složitý auta s kvantem elektroniky.
Na druhý straně nelze přehlížet zápory, některý možná daný konkrétním kusem:
1. koroze je jasná(lemy+nosníky vzadu, podběhy, prahy, nádrž,...), hnijou i novější ročníky. Bohužel se v tý době(Mk.V) už zinkovalo, ale Ford jaksi zaspal, i antikorozní ošetření spodku nic moc. Pokud člověk nemá možnost u staršího auta tak jednou ročně spodek prohlídnout a ošetřit, jde spodek a dutiny do háje.
2. spotřeba taky jasná, aspoň u mě krátký trasy+město okolo 9 litrů(spíš k 9,5 litru - to je i dlouhodobá průměrná spotřeba, styl jízdy prakticky bez vlivu, zima 0,5-1 litr navíc), na dálky to snadno klesá klidně k 7, dá se i míň. Bohužel u mě ty krátký trasy převažujou. Podle zkušeností třeba známých, lidí z práce, tak Fordy jsou na tom vůči konkurenci trochu hůř(zvlášť po městě apod.). Ale upřímně - nenajedu ani 10t km/rok. Tedy koupě třeba nějakýho nafťáku by ušetřila řekněme 2-3l/100km, to je sice asi 30%, ale úspora řádově "jen" 6-8 tisíc Kč/rok na palivu. Jenže pořizovací cena dieselu bude vyšší, nehledě na nejspíš vyšší ručení a ceny některých dílů+oprav. Ve výsledku bych zas tak neušetřil, jestli vůbec. Nejlíp hledat nějakej úspornej benzín.motor.
3. problémy s elektrikou(přijde mi leckde docela odfušovaná), naštěstí většinou ne provozně důležitý závady a dá se to většinou spravit doma(pokud se ovšem závada najde) - taky i ze zkušeností dalších lidí s Fordem
4. problémy s motorem, hlavně řízení(čidla,...) a výrazná náladovost chodu motoru(výkon, volnoběh,...) - opět potvrzuje i pár dalších lidí, co má Fordy(tu náladovost však neznám od nikoho, kdo nemá Ford - vůbec neví, o co jde). Bohužel i přes výrazný investice(vzhledem k ceně auta) do výměny dílů a oprav se mi pořád nezdá motor vysloveně OK.
_________________ Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)
|