fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 zář 2024 09:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 19 čer 2007 06:25 
Offline
Nováček

Registrován: 15 čer 2007 23:08
Příspěvky: 5
Bydliště: Ostrava
Zdravím.
Musel jsem vyměnit brzdové destičky, protože to měly za sebou. A přitom jsem musel vyměnit i brzdové kotouče. A přední brzdy začaly přibržďovat.

Vyzkoušel jsem všechno:
- nové hadičky - v objímkách lítají jak nudle v bandasce
- válečky - když se n.....u (to teď jsem pořád) tak je zatlačím palcem až
na doraz
- třmeny jsou volné jak vytahané triko medvědů od Kolína
- v kapalině ani bublinka natož bublina
- při šlápnutí na brzdový pedál kapalina stříká metr

Tak a teď mudrujte, raďte, hoďte po mě šutrem, nadejte mi do blbců, všechno snesu ale co, kurňa, s tím???

U prvního Ferdy mi přední brzdy zamrzaly i v létě a tady ta modrá BESTIE si plete přední brzdy s vařičem !!! Někde jsem tady zahlédl problém s destičkami více sjetýmí zevnitř než z venku. Červený Ferda to dělal běžně ale NETOPIL předními brzdami!!!

Děkuji Old Rum

_________________
Ford Escort Kombi, 1997, 1.6 16V 66kW, tmavěmodrá metaliza. Výbava: 2xAirbag, servo, centrál, klima, el. stahovánií okének, ABS.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 čer 2007 10:19 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Pohybuji se desticky volne ? Ty desticky vice sjete zevnitr je normalni.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 čer 2007 16:12 
Offline
Nováček

Registrován: 16 kvě 2007 08:03
Příspěvky: 14
Bydliště: Bzenica
Mne to robili tie zazracne pliesky na vymedzenie vole dosticky aby nedrcala na kazdom kopceku. Proste niekedy sa sekli a tym padom sa dosticka neoddialila od kotuca. A varic bol na svete.

_________________
Ford Escort combi, 1998, 1.8 ZETEC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 čer 2007 21:26 
Offline
Nováček

Registrován: 15 čer 2007 23:08
Příspěvky: 5
Bydliště: Ostrava
Destičky jsou volné, na to si dávám pozor. Co s těmi zázračnými plišky? Vyhodit nebo investovat 400 Kč do nových? Kdyby měly vliv jenom na chrastění, to by mi nevadilo. Dovnitř to stejně není slyšet. :)

V různých katalozích jsou různé tvary plechů. Ale žáden není stejný s tím který je namontovaný na mém Ferdovi. Plechy jsou zamákčnuty do "okna" ve třmenu. Z plechů vystupuje pod 90° úhlem pásek. který se pírá o destičku a i o třmen. Je možné že změnili tvar právě proto, že způsobovaly blokování destiček?

Na pravé straně jsem plíšek zkusil napružit. A teď je pravá strana chladnější. Na uvaření guláše to už není ale pro kojence se mlíko ohřát ještě dá.

_________________
Ford Escort Kombi, 1997, 1.6 16V 66kW, tmavěmodrá metaliza. Výbava: 2xAirbag, servo, centrál, klima, el. stahovánií okének, ABS.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 čer 2007 07:53 
Offline
Nováček

Registrován: 16 kvě 2007 08:03
Příspěvky: 14
Bydliště: Bzenica
Mne ked to menili v servise, tak to tam bolo tak natlacene, ze jedine klieste mi pomohli. Su to orginal Fordacke dosky a je na nich taky pliesok asi 7-8 mm siroky ktorý vystupuje v hornej casti dosky do vzdialenosti asi 20 mm a potom je zahnuty smerom spat k doske. Tiez to bolo narvane medzi kraj dosky a pevnu cast strmena. Takze vlastne to tvorilo odpor pre dosku vracajucu sa od kotuca. Ja som sa stym pohral tak, aby ta sila pritlaku bola ovela mensia (klieste a kladivko :-)) a hlavne aby ta cast dosadajuca na strmen bola rovnobezne s nim. A od tej chvile pohodicka, dosky chodia ako maju. Je pravda, ze ked zvlast rychlo prebehnem nejaky kopcek, tak to zarachoti, ale v tedy si skor nadavam sam sebe preco som si ho nevsimol a nemam cas riesit klepanie dosticiek. Pri normalnej jazde je to v pohode.

_________________
Ford Escort combi, 1998, 1.8 ZETEC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 čer 2007 12:19 
Offline
Nováček

Registrován: 15 čer 2007 23:08
Příspěvky: 5
Bydliště: Ostrava
tienik píše:
Mne ked to menili v servise, tak to tam bolo tak natlacene, ze jedine klieste mi pomohli. Su to orginal Fordacke dosky a je na nich taky pliesok asi 7-8 mm siroky ktorý vystupuje v hornej casti dosky do vzdialenosti asi 20 mm a potom je zahnuty smerom spat k doske. Tiez to bolo narvane medzi kraj dosky a pevnu cast strmena. Takze vlastne to tvorilo odpor pre dosku vracajucu sa od kotuca. Ja som sa stym pohral tak, aby ta sila pritlaku bola ovela mensia (klieste a kladivko :-)) a hlavne aby ta cast dosadajuca na strmen bola rovnobezne s nim. A od tej chvile pohodicka, dosky chodia ako maju. Je pravda, ze ked zvlast rychlo prebehnem nejaky kopcek, tak to zarachoti, ale v tedy si skor nadavam sam sebe preco som si ho nevsimol a nemam cas riesit klepanie dosticiek. Pri normalnej jazde je to v pohode.


Jak se na to tak dívám, bavíme se asi každý o jiném plechu. Já mám na mysli plech, který se v literatuře nazývá tlumící plech. Je namáčknutý do "okna" ve třmenu. A není součástí brzdových destiček. Podobné plechy jsou zde: http://obchod.autokelly.cz/?SRC=100&RowID=204581345 položka příslušentsví Ferodo

Nicméně, i když se asi bavíme každý o něčem jiném, plechy zkusím vyměnit. Dneska jsem je dostal zadarmo na vrakovišti. Na pvní pohled mají jiný úhel těch pozahýbaných částí. Zkusím je odpoledne namontovat.

Vypadá to že můžu vyzkoušet jestli to přibržďování mají plechy na svědomí tak že je vymontuji. Za tu trochu kraválu to stojí, no ne?

_________________
Ford Escort Kombi, 1997, 1.6 16V 66kW, tmavěmodrá metaliza. Výbava: 2xAirbag, servo, centrál, klima, el. stahovánií okének, ABS.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 čer 2007 08:12 
Offline
Nováček

Registrován: 16 kvě 2007 08:03
Příspěvky: 14
Bydliště: Bzenica
Jasne, ja som hovoril o inych, mas pravdu. Lebo mne prave tie potvory sposobovali prehrievanie brzd. Ako to dopadlo s tou vymenou?

_________________
Ford Escort combi, 1998, 1.8 ZETEC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 čer 2007 12:20 
Offline
Nováček

Registrován: 15 čer 2007 23:08
Příspěvky: 5
Bydliště: Ostrava
tienik píše:
Jasne, ja som hovoril o inych, mas pravdu. Lebo mne prave tie potvory sposobovali prehrievanie brzd. Ako to dopadlo s tou vymenou?


Dopadlo to tak že jsem ustřih to co se opíralo o destičky.Teď když jedu po nerovnostech (a Ostravě rovné cesty nemáme :-D ) tak to vypadá jak kdyby jel sněm kostlivců. Příští pátek jedu na dovolenou, takže tam dám originál plechy ať nechrastím. Teplota klesla asi tak o 20°C, na discích se dá udržet prst. Teď asi musím počkat až si "sednou" nové destičky s novými kotouči.

Jinak, jenom tak pro zajímavost, válečky se vracejí hned po odbrždění o cca 3mm.

A kolik asi máš teplotu brzd ty? Odpoledne to změřím digi teploměrem. Včera jsem ho neměl po ruce.

_________________
Ford Escort Kombi, 1997, 1.6 16V 66kW, tmavěmodrá metaliza. Výbava: 2xAirbag, servo, centrál, klima, el. stahovánií okének, ABS.


Naposledy upravil Old_Rum dne 21 čer 2007 14:42, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 čer 2007 14:21 
Offline
Nováček

Registrován: 16 kvě 2007 08:03
Příspěvky: 14
Bydliště: Bzenica
Ja som teplotu nemeral, ja nato pouzivam taky pokus. Mam cestu, ktora ma zhruba 2km. Takze dojdem na jej zaciatok, poriadne postlacam brzdu a potom sa pekne pomaly (1-2) vyberiem na jej koniec. Na konci zastavim bez brzdenia, len na dojazd, a idem kontrolovat teplotu. V idealnom pripade je vsetko na ruku studene, ak nie, tak rukou celkom fajn citit rozdiel medi jednym a druhym kolesom - nie je to zerave na popalenie. Zatial sa mi taketo testovanie osvedcilo.

_________________
Ford Escort combi, 1998, 1.8 ZETEC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 čer 2007 12:24 
Offline
Nováček

Registrován: 15 čer 2007 23:08
Příspěvky: 5
Bydliště: Ostrava
Takže teplota kotoučů, asi 12km úsek po městě a z toho 50% z kopců, pravá strana 60°C a levá strana 50°C.

Bez brždění zůstávají kotouče téměř studené. Zdá se že to opravdu je tím že destičy a kotouče si potřebovaly "sednout". Teď už zbývá jen namontovat tlumící plechy a mělo by to být v pořádku.

_________________
Ford Escort Kombi, 1997, 1.6 16V 66kW, tmavěmodrá metaliza. Výbava: 2xAirbag, servo, centrál, klima, el. stahovánií okének, ABS.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 čer 2007 22:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
To je dobrý. :wink: Já na svejch neudržím ruku cca po 20km :shock:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz