nepaltuning píše:
Prosím o rady a vaše zkušenosti koupily jsme ford escort 1,6 karburátor a chceme ho přestavšt na sprinty. Jelikoš nemám moc zkušeností s tímto autem budu rád za každou radu a tip co mi dáte. Chtěli by chom se pokusit o sesazení hond v kategorii do 1600.
Základem stavby speciálu na sprinty je odlehčení a zvýšení výkonu a přilnavosti poháněné nápravy.
Začal bych odlehčením... Interiér pryč, vysekat i asfaltovou izolaci, odvrat přebytečný plechy, kapota lamino, blatníky lamino, dveře lamino, zadní vrata lamino, okna – plexisklo – nedoporučuje se s touto úpravou bourat, neboť si člověk poté může otevřít velkoobchod s trsátkama na kytary... Vyhodit povinou výbavu, reserva pryč, , světla pryč, prostě vše co váží a je tam navíc, tak pryč... V rámci odlehčování se též doporučuje, aby řidič měl minimální váhu a řídil pokud možno ve slipech...
Dále pokud už není co odlehčovat, tak se vezmou samolepící folie a těma se polepí auto v maximální možnéé míře... – doporučuji svěřit osobě znalé věci, neboť čím více tam bude vzduchových bublin, tím lépe... Vozidlo bude tímto nadnášeno... Zároveň se doporučuje do pneumatik nafoukat Helium – kola budou auto taky nadnášet...
Zvýšení výkonu – ideální je začít upravovat motor atmosferický a maxima úprav dosáhnout při zachování atmosferického tlaku plnění... místo vzduchového filtru je ideální použít dámskou silonku černé barvy - je lehčí než jakýkoliv vzduhový filtr, propustnost se dá upravit naděláním různě velkých ok a v černé barvě déle vydrží „čistá“... Dále je potřeba dát ostrou vačku, vyleštit a slícovat sací kanálky.. stejný postup je třeba aplikovat na výfuk... pokud možno žádný tlumič, žádný koncový díl, prostě lešenářskou trubku od začátku do konce.... v rámci zvedání výkonu je záhodno též odlehčit setrvák – ideální je použití gramofonové desky s příměsí metalu (delší životnost) – rok ani polka se nehodí... Je třeba použít keramickou spojku, aby byl výkon motoru přenášen do převodovky a posléze na silnici.... – doporučuji použít keramický talíř po babičce...
Dalším stupněm úprav je odlehčení řemenic – nejlepší je použít plastová víčka od barev ve spreji... Určitě výhodou je očipování řídící jednotky motoru, pokud motor řj nemá, tak do interiéru umístíme kalkulačku zn tesla MR609... nárust výkonu je garantován...
Další stupeň úpravy je tlakové plnění – ideální je křeček v kolečku, nebo turbo poháněné řemenem od vrtule umístěné na střeše vozidla...
Určitě bych použil rajský plyn – ten obdržíme tak, že necháme rajčata hnít ve sklepě tak dlouho, až začnou vylučovat pro běžné smrtelníky strašný smrad, pro automobilové nadšence rajský plyn... Ten nachytáme do pet lahví... a zadhradní hadicí spojíme se sáním...
Přílnavost poháněných zvýšíme dodatečnou montáží Obrovského křídla nad ní... pneu jsou velmi důležité proto je ideální použití štangly salámu Mortadela průměr cca 30cm...
No a pokud by jste chtěli vědět jak to potom všem jede, tak to jede jako Kráva....