tohle by bylo nejjdednodusi vyresit jednoduchym obvodem, ktery by drzel vetrak po chcipnuti motoru, dokud by voda neklesla na urcitou teplotu, hodne novych aut to tak dela...ale to by se museli zapojit kolegove slaboproudaci, tomu ja nerozumim...
u sebe sem to jeste nepozoroval (nastesti), malokdy se mi stane, ze bych nekde zastavil s tak horkym motorem, aby se mi spinal vetrak, navic nedavno sem vymenil predradny odpor (1000kc
), talze se chladi na dve urovne otacek, bud je rafika v pulce, kdyz je cca ve 3/4, spousti se prvni rychlost ventilatoru, kdyz se dostane dal (coz uz musi bejt fakt velka zatez, klima (s tou prvni stupen vetraku bezi stale) atp.), spousti se teprve druha rychlost, ktera behem minuty postune rafiku o cca 1/4ciferniku nize, sice by to mohlo drzet pulku i bez vetraku, jako moderni auta, ale tohle zase funguje paradne a vetrak to fakt bohate uchladi...