fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 02 lis 2024 00:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 207 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2004 11:30 
to PETRS: ventil proplachování aktivního uhlí je u studenýho motoru uzavřen, od teploty motoru cca 60st se údajně otevře. (proto taky chcípaj ty studený motory - viz. má teorie nahoře :wink: )


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2004 15:10 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Standa píše:
deekay píše:
tak sem dneska schvalne zkousel odpojit volnobeznej ventil, kdyz uz sem se hrabal v aute, resp jeho konektor a motor chcipnul.... nechce se mi ale verit ze bych mel blby tlaky jak pise vyse standa protoze jinak motor bezi pekne, klidne, spotreba je pekna.


Deekay, jestli je všechno v pohodě jak píšeš, tak zhasnutí mototru může způsobit malý průtok vzduchu přes klapku. Klapka je při volném chodu mírně otevřená, což zajišťuje šroubek ve funkci dorazu. Je to červík který je na konci roznýtovan a pootočit s ním nepůjde. Jedině vyměnit za nový šroubek.(je mi ale divné, že se to neprojevuje na volném chodu)


Mě také thasne motor, jako deekayovi, ale volnoběh je v naprostém pořádku, spotřeba také a motor jede v pohodě. Absolutně žádný problém. Klapka, ventil jsou čisté.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2004 07:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Předem píši že volný chod mi funguje jak má, ale nedalo mi abych nevyzkoušel některé teorie. Tak nejprve ten ventil přisávání výparu z aktivního uhlí, je to opravdu ten EVAP, což vyplývá ze schématu. Vypojil jsem hadičku z aktivního uhlí a nastartoval studený motor. Nasliněným prstem jsem hadičku ucpal a držel asi minutu. Na volný chod to nemělo žádný vliv a žádný podtlak jsem necítil. Pak jsem zkoušel přidávat plyn, a le také bez podtlaku. Od kolegy, který měl problémy s volným chodem vím, že když je ventil špatný tak kolísají otáčky na volný chod, ale bude to souviset s teplým motorem jak píše Cagos. Pak jsem odpojil volnoběžný ventil a otáčky byly okolo 450/min. Vložil jsem pod doraz klapky planžetu 0.4 mm a otáčky se zvedli na 600, nekolísali držely 600/min. Pak jsem vložil ještě jednu planžetu a zvedli se na 850/min. Motor jsem zhasnul a znovu připojil ventil volného chodu a nastartoval, motor se už pomalu prohříval a volný chod byl okolo 900/min. Vložil jsem pod doraz klapky jednu planžetu 0.4 mm a volnýchod se nezměnil. Volnoběžný ventil musel ubrat obtok vzduchu, protože přes klapku šlo vzduchu víc. Pak jsem vložil druhou planžetu, ale otáčky se zvýšily na 1200/min a volnoběžný ventil už neuměl ubrat. Po vytažení obou planžet s pod dorazu volný chod opět 900/min. Nevím v jakém rozsahu obtékaného vzduchu ventil umí pracovat, ale je pravděpodobné, že když je klapka zcala uzavřena, tak ventil zajistí dostatek vzduchu pro volný chod. Ale přesto by mělo po vyřazení volnoběžného ventilu proudit přes klapku množství vzduchu, které umožní točit 700/min, u mne je to méně což bude souviset s otlačením dorazu. (auto má najeto 135 t km)

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2004 12:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
No vzhledem k najetym 168000km uz mam asi taky pekne otlacenej doraz klapky, takze asi nepousti vzduch vubec a proto motor po odpojeni volnobezaku chcipne

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2004 13:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2004 18:59
Příspěvky: 57
Bydliště: Karlovarsky
Koukam,ze vetsine to po odpojeni ventilu volnobehu zhasne.Tak jestli opravdu nema ta klapka byt zavrena a pak je jasny,ze bez vzduchu...
To Standa:Zkus jeste odpojit kolinko z odvetrani klikovky do sani a ucpat ho(za zapalovaci civkou) a treba ti to zhasne taky...

_________________
Fusion 1,4 TDCI , 2002



driv: Esco 1,6 CLX , 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2004 11:37 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
Co jsem s ebavil s clovekem kterej dela fordy tak to, ze zetec chcipne po odpojedni volnobeznaku je normalni.

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2004 12:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Motory Zetec po odpojení volnoběžného ventilu nezhasínají, týka se to motoru CVH. Jinak jsem zkoušel odpojit od hlavy motoru kolínko s hadicí pro odvětrání klikové skříně a pak nastartovat. Motor naskočil normálně (byl studený) a volný chod okolo 1000ot, pak jsem vystoupil a zkoušel vstup do hlavy ucpat prstem (podtlak byl velký) a motor se 2x zhoupl na asi 500ot. Pak jsem ho nechal asi 2 min běžet, otáčky pořád kolem 1000 a nekolísal. Měl ale nepravidelný chod, podle zvuku nepálili dobře všechny válce. Navic bylo cítit dost benzín, nevím jestli z hlavy, nebo od odvětrání klikovky. Rozebranou hlavu s přisávaním mám nafocenou, kdyby někdo chtěl vidět kanálky pro přisávání, tak můžu poslat na E-mail.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2004 19:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
Stando ne ze bych ti nejak nechtel verit, ale zatim kazdej Zetec co sme zkouseli po odpojeni volnobeznaku chcipnul...

Kde ses dozvedel ze chcipnout nema?

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2004 06:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To Deekay: Můžeš si to přečíst třeba v Etzoldovi. Jinak jsem to zkoušel asi u 4 motorů a všechny po odpojení šly. Konkrétně 2x 1.6 66kW Zetec E, 1.8 85kW Zetec E, 1.6 74kW Zetec S.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2004 10:16 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
Mno tak mozna to funguje jen u Zetecu E a ne u starsiho...


Jo a v Etzoldovi sou prej nekdy dobry kraviny...

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2004 11:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Je fakt že jsem to zkoušel jen na motorech po roce výroby 95. Co se týče Etzolda, tak nesmyslu je tam dost, ale ty pramení většinou z toho, že popisuje několik modelů v jedné knize. Přímo co se týče posledního modelu Escorta, tak tam hromada věcí chybí, spíše to sedí na starší modely. (mám poslední rozšířené vydání) Osobně bych tedy tipoval že ani starší motory Zetec po odpojení konektoru z obtokového ventilu nemají zhasínat, ale mají točit 700/min. Jestli že vycházím z paralery že většina popisovaných věcí sedí právě na starší modely.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2004 14:03 
Co se tyka oprav motoru Zetec, vrele doporucuji nahlednout do Etzolda pro Mondea. Popis je tam o dost dukladnejsi (hlavne u starsich modelu), nicmene Zetec L1H (r.v. 1999) tam take neni.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2004 18:16 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2004 18:59
Příspěvky: 57
Bydliště: Karlovarsky
Jak jsem psal,ze mi to po vymene oleje zhasina studeny pri dojezdu na krizovatku, tak to bylo necim jinym.Sundal jsem maticku z cerviku co jsem s ni nastavil tech cca 700 ot pri odpojenym ventilu(delal jsem to zrovna s tim olejem) a ejhle zatim OK.Proto jsem se ptal...

_________________
Fusion 1,4 TDCI , 2002



driv: Esco 1,6 CLX , 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2004 13:19 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Jako mnoho motorů zetec i ten můj měl problémy s volnoběhem (někdy lehce nestabilní, někdy víc někdy míň) po přečtení příspěvků a použití toho co znám (je to můj první vícestřik) jsem se rozhodl pro toto řešení.
Malým šroubovákem jsem vydloubal tu zalévací hmotu u červíku na klapě, dočistil jsem to 1 mm vrtáčkem, červík je imbus 2, dotáhl jsem klapu tak abych eliminoval veškeré vůle (byla tam cca 3-4mm) a volnoběh se zklidnil dokonce :lol: drží i při odpojeném volnoběžném ventilu ( jenom se tak převaluje) Dělal jsem to včera tak uvidíme co to řekne dál :?: .
Nezapoměl jsem ani zakápnout červík barvou proti povolování.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2004 08:23 
to Standa: tak jsem zkoumal jak je to s tou recirkulací spalin u mého Zeteca a zjistil jsem, že z každého výfukového kolena vede kovová tkubička cca 10mm, následně se to spojuje do dvou (je spojen válec 1+4 a 2+3) a pak to vede do takové plastové (z části oplechované) kabičky (cca 5x10x10cm) a z té to vede hadicí do toho recirkul. ventilu co mám špatnej. Jo a ještě je na spodku té krabičky takové plastové nasávací sítko. To to tam fakt nikdo nemá (r.v.93 1.6 16V)?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2004 13:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To Cagos: Zajímavé, asi starší Zetecy recirkulaci spalin opravdu mají. U mne je už jenom jedno výfukové koleno. Výfukové paroží spojuje všechny 4 svody do jednoho kolena, ve kterém je umístěná akorát lambda sonda.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2004 15:41 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
Cagos píše:
to Standa: tak jsem zkoumal jak je to s tou recirkulací spalin u mého Zeteca a zjistil jsem, že z každého výfukového kolena vede kovová tkubička cca 10mm, následně se to spojuje do dvou (je spojen válec 1+4 a 2+3) a pak to vede do takové plastové (z části oplechované) kabičky (cca 5x10x10cm) a z té to vede hadicí do toho recirkul. ventilu co mám špatnej. Jo a ještě je na spodku té krabičky takové plastové nasávací sítko. To to tam fakt nikdo nemá (r.v.93 1.6 16V)?


Mam tam taky recirkulaci.... vyrobeno zari 94

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2004 07:43 
deekay píše:
Mam tam taky recirkulaci.... vyrobeno zari 94


to deekay: můžeš mě prosím tě změřit jaký odpor má cívka toho recirkul. ventilu? Stačí odpojit konektor a připojit ohmetr (ventil je mezi levým tlumičem a nádobkou ostřikovače, teda aspoň u mne). Moc by mě to pomohlo. Dík.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2004 23:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
Cagos píše:
deekay píše:
Mam tam taky recirkulaci.... vyrobeno zari 94


to deekay: můžeš mě prosím tě změřit jaký odpor má cívka toho recirkul. ventilu? Stačí odpojit konektor a připojit ohmetr (ventil je mezi levým tlumičem a nádobkou ostřikovače, teda aspoň u mne). Moc by mě to pomohlo. Dík.


Dyz bude cas a dostanu se ke kamosovi tak jo, ja multimetr nemam :oops:

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2004 20:48 
Mozna jsem to mel udelat hned,ale ted jsem zacal s poradnyma cisticima pracema.Sundal jsem klapku na plynu a poradně ji vyčistil - mel jsem za ni i nejaky karbon, setrne to slo dolu lestenkou :lol: Nic jinyho jsem nemel...Koukal jsem proti svetlu a po celym obvodu je par desetin skvira i bez cerva,takze nejaky vzduch tam jit musi.A ten cervik, proc by tam byl(klapka ma vlastni doraz i bez nej).
Na foru Mondea jsem cetl,ze nekdo cistil i MAF kdyz mu to netahlo, tak jsem se na to koukl.Snimac je pridelany dvema torxama,ten stred jde dobre vylomit(tam a zpatky...a je to).Na tom jednom dratu(jak maly odpory) byl tak 0,5 mm nanos-uhelny prach. opatrne jsem to sundal.Pry by to mohlo pomoc. A hlavne tyhle veci nic nestoji,dam vedet jestli neco...


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 207 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz