fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 07 říj 2024 06:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 102 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 16:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
M. píše:
Johan: ja jsem v klidu, ale nesnasim, kdyz nekdo vyklada hovadiny a dela z druhejch blbce... :?
Jo presne tak, o popularovi nevim, ale je to porad ten motor ze S1000MB, akorat na to docvakli elektroniku (vstrikovani atd., se divim, ze do toho nenaprali karbec :-))). Je to OHaVa, i kdyz do nejakych 5000rpm je to celkem jedno. Ono to stejne o moc vic netoci. Ale vykon je slabota a spotreba taky. Ja nerikam, ze to je nepouzitelny, ono to bude treba i prijemny svezeni, ze to bude tahnout odspodu, ale to mi stodvaca tahla taky :lol: rozhodne ve velkych rychlostech a na dalnici to nebude zadnej zazrak, on ten zmetec 1.6 je tak spodni hranice vykonu, kdy to jede pri dodrzovani predpisu v pohode vsude kopec nekopec.


No, myslim, ze byste se mohli s Majem oba malinko zkrotit. Rozdílné názory nejsou důvodem k napadání. A nebudu hledat, kdo začal, fakt ne.

Jojo, tak tahle stará škodovácká mrška byla obdivuhodná v tom, jak dlouho dokázala vydržet na světě, ale i v 80. letech už byla trochu mimo. Taky jsem 120cítku měl a psal jsem tady o tom...
Souhlasím s tvým názorem, že "on ten zmetec 1.6 je tak spodni hranice vykonu, kdy to jede pri dodrzovani predpisu v pohode vsude kopec nekopec"... přesně tak! Ten motor je do toho Esca "tak akorát". Jede to, ale ne moc, ale zas to není úplnej chcípák. Na dálnici ve 140-150 tachometrových nemusím v kopci prošlapávat podlahu, ze semaforu mizím tak rychle, jak daleko sahá moje přestava o víru v nádrži a to je od takové ojetiny celkem OK. Jak říkám, suma sumárum jsem se svým autem spokojen.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 16:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 úno 2005 09:56
Příspěvky: 240
Bydliště: Zlín
nemusím v kopci prošlapávat podlahu, ze semaforu mizím tak rychle, jak daleko sahá moje přestava o víru v nádrži


mooc hezká pasáž . . . . :lol: :lol: :lol:

_________________
Ford Escort Combi 1,6 16V Zetec 06/96
Zes Rodek (zemřel 21.9.2006) , ovály Focal , 165 Spectron , SW Sony , Cap . . .
mr.rus@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 16:37 
to M.: Na rozdiel od teba - ja nie som teoretik. Všetko čo som tu napísal som si odskúšal osobne. Či je motor moderný alebo nie, to je podľa mňa úplne jedno - podstatné je či je dobrý. To by si mohol povedať že OHC HTP u fábie je lepšie ako predpotopná OHV 1.4 - a to ti garantujem, že nie je. Ale už dosť o iných značkách, lebo mi tu ešte zakážete vstup ...
Ja som sa na ford celkom namotal, aj keď pôvodne som hľadal v bazároch iné autá, a zatiaľ nebanujem. Mne osobne sa moja 1.4 pozdáva - buď si istý, že na ceste sa s tým nestratím a na dialnici už tobôž nie, určite to nie je lenivé. Osobne nechápem tú hlášku z návodu, že max. rýchlosť sa dosahuje na 4. prevodový stupeň, mne 5. neprotestuje už keď zrýchľujem od 50 km/h (samozrejme na rovine), trebárs u nás vo firme je jeden peugeot 307 1.4 55kW, kde tá 5. maximálku neutiahne. Možno mám trochu kratšiu prevodovku, neviem. Keby som tu chcel niekoho bulikovať, tak tvrdím, že mi auto ide na 6l benzínu - to by bola fakt haluz, k takej spotrebe som sa priblížil len na jednej 300km ceste s kúskom dialnice.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 16:39 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Souhlas :lol: ja uz na fabku nereknu ani jedno sprosty slovo :lol: na druhou stranu, co bysme to byli za chlapy, kdybysme si obcas nedali do drzky :lol:

stodvaca byla technicky starej neskutecnej kram, ale kdyz se povedla, tak se do toho lil jenom benzin (a ani to moc nezralo) a obcas malinko oleje (protoze jak se nalilo po horni rysku, tak to olej sezralo velmi rychle po spodni rysku a tam se to zastavilo). no a v zime na hory? parada :lol:
ja kdyz jsem kupoval esco, chtel jsem 1,8ku, ale tech neni tolik a ja jsem spis dal na to, aby to auto vypadalo. Takze mam esco naprosto bez rezu a vevnitr je jako novy, vonavy... a to ma pres 130t km, je dotazeny ale z Nemec po 1. majiteli. Kazdy, kdo to videl, tak se divil, jak je to zachovaly.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 16:44 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Majo: O 1.2 se říká, že je to překopaná 1.6 bez jednoho válce :lol: ale parametry má lepší na svůj objem, než ta 1.4ka, rozhodně je technicky vyspělejší a se spotřebou na tom je asi výrazně lépe. Každopádně mi to přijde úchylný tři válce. Bohužel škodovácký motory už destiletí nejsou dobrý a už asi jen tak nebudou. Podle mě ještě jakž takž přelom byl nástup Š 135/136/L/GL/favorit, kde se hodně zlepšil poměr výkon/spotřeba a hlavně životnost byla dvojnásobná oproti 105/120, hluk byl nižší, ale byl to furt zastaralý krám.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 18:22 
to M.: peace .... ale ináč sme si dobre pokecali, nie?
Ináč keď sa bavíme o výkonoch - budeš sa teraz smiať, ale mne sa páčila moja stará samara 1.3 SOHC - bolo to žihadlo ako sviňa. Malo to hádam 900kg a 48kW, perfektné riadenie aj bez serva. . Pokiaľ viem, motor, časti zavesenia kolies a ešte čosi rusákom vyvíjalo porsche. Ale spoľahlivosť - bez náradia ani na krok, každý polrok výmena výfuku (polská výroba) ... Bohužiaľ zožrala ho hrdza. Ale mechanicky neuveriteľne pevné auto - to escort je slabý na naše cesty ...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 18:46 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
jo, žiguly byly tanky. on stacil i normalni Zigul 1500 nebo 1600, ty jezdily na ctyrku kopec nekopec, akorat dojely vzdycky na ten 4kvalt, ze uz to motor nemohl utocit. Koroze, to byl u zigulu pruser a je vlastne jeste dneska.
Na escu odchazej diky silnicim tlumice, napravy, proto ja chci na svoje esco nejaky pekny 13ky ALU (ted mam na zimu 13ky plechy, v lete jsem jezdil 14kach a na tech 13kach je to o dost mekci), kdybyste o necem vedeli, tak za nejakou rozumnou cenu bych je bral.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 19:01 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říj 2004 14:17
Příspěvky: 45
Bydliště: PRAHA 8
Čau koukám ,že se to tu pěkně rozjelo
ještě k 1,4vz 1,8
nejlepší bude ,když obě rozjedete tak na 60 dáte 5 a šlápnete na plyn.
Já mám s 1,8 na 4000 přes 140 a 1,4 to tam na tuty nemám.
Mrazík psal ,že 1,4 na 4000 skoro končí u auta s max.točákem v 4000
a nej.výkonem při 5700 bych byl jiného názoru.
Mně 1,4 jede nejlíp tak od 4000.
1,8 neřeším to je auto na řádění ale když přelezu do 1,4 tak bych při předjíždění kolikrát nejradši prošlápl podlahu.Nebo vylezl a tlačil.

_________________
Ford Mondeo 2.0 Ghia
r.v.99


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 19:31 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
Majo píše:
v tej dobe VW daval trebars do polo 1.4 16V 74kW ... hyundai 1.3 62kW a myslím že aj fiat mal slušné benzínové motory ...
ale ja tu nechcem útočiť na vaše 1.6 a spochybňovať ich výkon. Mne len vadí keď teoretik (čo všetko vie a všade bol) hnusí cudzie motory a autá. Ja som ináč veľmi spokojný s tým čo mám - aspoň nemusím na každej druhej križovatke štartovať, a na každej desiatej rozoberať voľnobežný ventil ... :wink:
Ja mám ford rád a som s ním spokojný, a nemusím pre zvýšenie vlastného sebavedomia (M.) bezbreho kydať na ostatné autá, hlavne keď som sa v nich neviezol ...


V ty dobe VW nedaval do Pola 1.4/74kw!!!!! ten motor je v polu od 10/96, zato 1.6 16V je v escortu od roku 92. Proste musis uznat, ze Fabia je kram, to je tak tezky? :)

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 19:36 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
johan píše:
M. píše:
Johan: ja jsem v klidu, ale nesnasim, kdyz nekdo vyklada hovadiny a dela z druhejch blbce... :?
Jo presne tak, o popularovi nevim, ale je to porad ten motor ze S1000MB, akorat na to docvakli elektroniku (vstrikovani atd., se divim, ze do toho nenaprali karbec :-))). Je to OHaVa, i kdyz do nejakych 5000rpm je to celkem jedno. Ono to stejne o moc vic netoci. Ale vykon je slabota a spotreba taky. Ja nerikam, ze to je nepouzitelny, ono to bude treba i prijemny svezeni, ze to bude tahnout odspodu, ale to mi stodvaca tahla taky :lol: rozhodne ve velkych rychlostech a na dalnici to nebude zadnej zazrak, on ten zmetec 1.6 je tak spodni hranice vykonu, kdy to jede pri dodrzovani predpisu v pohode vsude kopec nekopec.


No, myslim, ze byste se mohli s Majem oba malinko zkrotit. Rozdílné názory nejsou důvodem k napadání. A nebudu hledat, kdo začal, fakt ne.

Jojo, tak tahle stará škodovácká mrška byla obdivuhodná v tom, jak dlouho dokázala vydržet na světě, ale i v 80. letech už byla trochu mimo. Taky jsem 120cítku měl a psal jsem tady o tom...
Souhlasím s tvým názorem, že "on ten zmetec 1.6 je tak spodni hranice vykonu, kdy to jede pri dodrzovani predpisu v pohode vsude kopec nekopec"... přesně tak! Ten motor je do toho Esca "tak akorát". Jede to, ale ne moc, ale zas to není úplnej chcípák. Na dálnici ve 140-150 tachometrových nemusím v kopci prošlapávat podlahu, ze semaforu mizím tak rychle, jak daleko sahá moje přestava o víru v nádrži a to je od takové ojetiny celkem OK. Jak říkám, suma sumárum jsem se svým autem spokojen.


..s tim vykonem akorat musim jen souhlasit...1.8 uz moc papa, a clovek ji uz moc nevyuzije, kamarad ji ma a je nestastnej, jak to papa.

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 19:38 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
Majo píše:
to M.: Na rozdiel od teba - ja nie som teoretik. Všetko čo som tu napísal som si odskúšal osobne. Či je motor moderný alebo nie, to je podľa mňa úplne jedno - podstatné je či je dobrý. To by si mohol povedať že OHC HTP u fábie je lepšie ako predpotopná OHV 1.4 - a to ti garantujem, že nie je. Ale už dosť o iných značkách, lebo mi tu ešte zakážete vstup ...
Ja som sa na ford celkom namotal, aj keď pôvodne som hľadal v bazároch iné autá, a zatiaľ nebanujem. Mne osobne sa moja 1.4 pozdáva - buď si istý, že na ceste sa s tým nestratím a na dialnici už tobôž nie, určite to nie je lenivé. Osobne nechápem tú hlášku z návodu, že max. rýchlosť sa dosahuje na 4. prevodový stupeň, mne 5. neprotestuje už keď zrýchľujem od 50 km/h (samozrejme na rovine), trebárs u nás vo firme je jeden peugeot 307 1.4 55kW, kde tá 5. maximálku neutiahne. Možno mám trochu kratšiu prevodovku, neviem. Keby som tu chcel niekoho bulikovať, tak tvrdím, že mi auto ide na 6l benzínu - to by bola fakt haluz, k takej spotrebe som sa priblížil len na jednej 300km ceste s kúskom dialnice.


...problem je v tom, ze 1.4 OHV a 1.2 OHC HTP, to je z blata do louze...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 23:59 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 17 úno 2005 08:58
Příspěvky: 746
Bydliště: Plzeň
no koukam jak se to tu ale pekne rozjelo..... :D
ja sem se svoji 1.8 mooc spokojenej...na dalnici jedu pohodicka za 7L a po meste za 9L,ale kdyz na to slapnu.....radsi nepocitam!jinak k tej fabce 1.2htp....moje matka ji ma....da se s ni jezdit po meste za 6L ale kdyz sem s ni jezdil ja, tak sem jezdil za 11L pac je to pekac ...nema vodpich rychle jde do otacek,tim se musi porad radit a nez to vyleze na 160km/h, tak bych u toho usnul!muj nazor na skodovky:UZ NIKDY VIC!!!!!!!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 úno 2005 08:32 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Problem je v tom, ze narvali takhle slabej motor do tak tezkyho auta. kdyby to auto melo o 200kg min, bylo by to o necem jinem.
A kdyz chces do fabie motor nejakej slusnejsi, vyskace cena na horaznou uroven, to pak je lepsi koupit 2-3 roky staryho focuse a mas AUTO

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 úno 2005 09:35 
máte pravdu, preto si kamoš kúpil radšej ibizu 1.4 55kW. Ten istý motor ako dávajú do fabie ale v seate výrazne lacnejší. Ale musí si zvykať na úplne iný jazdný štýl. Na 1.4 OHV pri predbiehaní takmer nikdy nemusel podraďovať. Tá 1.4 16V pod 3000ot. ťahá slabo, takže točiť a točiť. A berie o liter viac. Ale keď mu dáš čo treba, ide to dosť dobre, a nad 100 km/h výrazne tichšie ako stará 1.4.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 úno 2005 10:18 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Teda znovu rikam, ze jsem ve fabce nejel, ale co se tak docitam, tak ty 1,4 16V udajne berou o litr mene. Fakt je, ze oni maji svoje metody, jak to meri a pokud clovek jezdi normalne a netoci to, pak u 8V je zpravidla vetsi prostor, jak tu spotrebu snizit stylem jizdy.
Treba na svem escu, kdyz jsem zkousel, kam se se spotrebou jde dostat, tak pod 6,5l/100km uz je to asi problem (aspon ja jsem pod tuhle hranici nedostal). Se stopetadvacitkou jsem se dotal i po 6l/100km a pritom je to starej kram. Fakt je, ze karbec se dal "vhodne" seridit, s RJ neudelam nic..

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 úno 2005 10:59 
ono to má určitú logiku. Nižšie položený max. točák - jazda na menšie otáčky - menej benzínu. Ale keď budeš tú 1.4 točiť tam, kde jej to nesedí, tak to asi neni problém mať 9l spotrebu v meste.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 úno 2005 15:46 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
to je pravda, ale technicky zaostaly motor bude mit zase nizsi ucinnost...
jinak co me jeste na fabkach 1,4 8V stvalo, bylo rozdeleni do tech dvou vykonovych verzi 44/50 kW, ktery by zpusoben jen jinym naprogramovanim RJ - tzn. naklady a vyrobni cena byla stejna. Coz je pekna pakarna, jakoby potencialnim zakaznikum vzkazovali - koukej to pekne zaplatit a jestli chces usetrit, tak my ti ten vykon trochu priskrtime :lol:

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 úno 2005 16:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
zajimava uvaha, ukradeno z diskuze na auto.cz
...............................
Jinak k těm koňům - na těch tolik nezáleží. Mnohem důležitější parametr motoru je odvedená efektivní práce, což je plocha pod křivkou točivýho momentu. Maxima jsou naprosto irelevantní, podstatná je ta plocha. Dejme tomu, že bude průběh momentu jednoho motoru ideální obdélník v rozmezí 2000-5000/min a bude mít plochu Q. Druhý motor bude mít úplně stejnou křivku momentu se stejnou plochou Q, ale v rozmezí 3.000-6.000/min, čtvrtej motor zase to samý Q, ale v rozmezí 4.000-7.000 a pátej taky to stejný Q v rozmezí 5.000-8.000/min. Výsledek bude, že po započtení otáček (výkon není nic jinýho než krouticí moment krát úhlová rychlost) nám u prvního motoru vyjde např. 130 koní, u druhého 140 koní, u třetího 150 koní a čtvrtého 160 koní a u pátého dokonce 170 koní. A když je vezmu do serpentin např. do Jizerek a budu je postupně vyměňovat ( s převodovkou) v jednom autě (abych vyloučil vliv podvozku, brzd a dalších podstatných vlivů), pravděpodobně se stane, že nejrychlejší bude ono auto s prvním motorem o výkonu "jenom" 130 koní, protože díky zátahu již od 2.000/min má mnohem menší prodlevu při akceleraci následující po úplné deceleraci, než motor 170 koní, kterému může nějakou dobu trvat, než se roztočí do těch 5.000/min. CAPITO? Samozřejmě je to bagatelizace, ale jde o to, že hodnota maximálního výkonu je u motoru opravdu jen velmi orientační údaj. A hmotnost, trakční schopnosti, řízení, kinematika a hlavně brzdy ovlivňují rychlost vozu podtatně víc, než nějakých pár desítek koní.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 úno 2005 19:00 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
johan: jestli ta "kradez" je na me, tak fakt nevim, co mas na mysli, diskusi na www.auto znam, ale uz jsem tam dost dlouho nebyl.
nevim, jestli te spravne chapu, ale myslim, ze nemas pravdu. motor, ktery bude mit tocak posunut do vyssich otacek, tak logicky dostane kratsi prevody a na kola se mu bude prenaset vetsi sila, nez u tech ostatnich, takze bude lepe zrychlovat.
i kdybys chtel vsechny motory porovnavat na stejne pevodovce, tak zase bude ten s nejvetsim vykonem nejlepsi, protoze prubeh Nm u vsech motoru zpravidla je takovy, ze se pro nejlepsi zrychleni vyplati tocit motor do otacek s max vykonem (aby se prenasel co nejvetsi tocak na kola).
Nebo uplne jednoduse. Vykon je prace odvedena za jednotku casu, takze zjednodusene receno, cim vetsi vykon, tim lepsi zrychleni, ale jak uz jsem psal, vykon je hodnota pro jedny otacky a motor se pohybuje je v rozsahu otacek.
Jinak tvoje uvaha by mozna byla spravna, pokud by to auto melo treba jenom tri kvalty, s hodne rozdilnymi pomery, tzn. po vytoceni k 6000rpm by spadly otacky na napr. 1500 rpm., ale ted nevim, jestlii tahle uvaha je spravna, musel bych se zamyslet :lol:

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 úno 2005 21:46 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Zajímavá úvaha, ale založená na špatných předpokladech. Motor s výše položeným kroutícím momentem je potřeba vytočit do těchto otáček jednou a pak ho držet v těchto otáčkách, takže čas v cíli bude dle výkonu

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 102 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz