Viem ze sa to uz riesilo napr. tu
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=7723&highlight=v%ED%E8ko ale mozete mi nejako strucne popisat co moze byt dovodom a ako to riesit.
Dal som novy olej Divinol 5W-30 ford, vymenil som odvetravaci ventil kluk. hriadele, ale nepomohlo. Odmontoval som kryt airboxu a nastartoval aby som videl co sa tam deje, olej na volnobehu tam fakt troska cvrka. S prievodnym javom je klesanie otacok ked stlacim spojku pri teplom motore, az kym neskape. Neviem ci to je ina zavada (volobezny ventil) alebo to suvisi.
Podla
http://www.fordfans.cz/phpBB2/profile.php?mode=viewprofile&u=940 balu su to nejake tesnenia ventilov - su to tieto tesnenia?:
http://www.elitecat.sk/ArticleDetail.aspx?B=0&ActiveNr=24-30715-70/0&TypNr=5186&NodeId=100377
ASi by som mal zmerat tlaky ak su v poriadku tak to mozu by tieto tesnenia, ak nie tak piestne kruzky?
Nechapte ma zle, ja tomu moc nerozumiem, avsak byvam na dedine, kde tym nasim automechanikom musim povedat co chcem spravit, nemam o nich valnu mienku a okrem toho sa snazia najst co najdrahsie riesenie.
Asi este dnes vycistim volnobezny ventil a este vymenim palivovy filter, ci to nahodou nepomoze na tie klesajuce otacky.
Auto inac ide dobre, ani nedymi, zabera poriadne a citelne okolo 3000 otacok ale to je asi v pohode, 150-160 po dialnici bez problemov, az na to skapinanie pri prehadzovani rychlosti, to zacalo nedavno, a robi to hlavne ak teple auto odstavim a potom nastartujem. Teply motor sa aj zle startuje musim trocha podrzat plyn, alebo az niekolko krat pretoci, predtym to startovalo hned aj teply aj studeny. Otacky na vonobehu pri studenom motore mierne stupli po vymene oleja a ventila z asi 900 na 1100-1200. Auto ma nabehane 155 000 tis.