Ano, ano, jak jsem psal už od počátku, aktuální spotřeba je počítána orientačně pro dosažení nízké spotřeby, při laďení jsem použil generátory impulsů , které simulují rovnoměrnou jízdu, z průměrné spotřeby, která měří přesně (u mě kolem 1%, bokužel motor 1.8 nemám kde testovat, takže se to ladí spíše na pochodu), jsem vyházel a aktuální spotřebu jsem nastavil tak, aby korespondovala s průměrnou spotřebou (když nechám PP na testovacím přípravku cca 10 a více minut). Jinými slovy je to pouze orientační údaj zatížený větší chybou, který v praxi stejně využijte jen k tomu, aby jste se naučili úsporně jezdit a jzdili s nízkou spotřebou.
Měřit aktuální spotřebu s vysokou přesností nemá význam (vyjma nějaké laboratorní měření), protože kromě chválení se před druhými, jak úsporně jezdím zrovna v tomto momentě, nemá jiné využití. V tomto případě je i odchylka 10% v pohodě, protože důležitý údaj je tendence (vývoj) spotřeby v čase (nejlépe klesající) a dosažení minimální hodnoty. Maximálně přesná hodnota okamžité spotřeby je u PP vcelku neužitečný údaj závislý, na stejné silnici na: teplotě motoru, teplotě vzduchu, zátěži v autě, síle protivětru atd.atd....).
Když mrknete např. do BMW máte tam tzv. ECOnoměr, tj. ručičku se stupnicí 5,10,15,20,25 l/100km (tak nějak to tam asi je) zde je přesnost měření +- kosínus, ale zřejmě to i výrobce BMW považuje pro danný účel za dostatečně přesné.
Je možné, že některé hodnoty aktuální spotřeba neukazuje, při 16bit registrech a binární soustavě se jednoduchými prostředky těžko dosahuje přesných výsledků. Možná bude program od Ondry lepší, pokud ho napíše pro stejný hardware, může nabídnou upgrade. Já na to nemám tolik času ( časově a psychicky náročné zaměstnání, práce klem staršího rod. domku a v neposlední řadě rodina) a plně mě zaměstnává už jen stavající občasná práce kolem stavby PP.
_________________ Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)
Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend
kontakt na smachj@gmail.com
|