fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 říj 2024 11:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 09 srp 2007 14:46 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Ahojda, jak už jsem někde psal, jsem forďácký nováček. A vůbec už dieselovej. Takže bych měl pár dotazů:
1) Kolega v práci mi doporučoval, že po nastartování studeného motoru je dobré jet tak 1-2 km jen tak na "jedničku" bez plynu, než se motor ohřeje. Je mi jasný, že "dát mu ceres" hnedka zkraje je nesmysl, ale tohle se mi zdá taky přehnaný. Kdopak má třeba ráno 1/4hod. na to se takhle kočovat? Takže jedu opatrně, na trojčičku ale nijak na to netlapu (1500-2000 otáč.), než se mi motor ohřeje. Jak vy jezdíte se studeným motorem?
2) Z benzínu jsem byl zvyklej jezdit tak na 2000-2500 otáč. Diesel nemám naposlouchanej, ale na 2500 ot. se mi zdá, že to už dost řve, držím se kolem 2000, ale někdy to klesne kousek pod (ve městě 50tka se dá jedině se stálým přeřazováním mezi 3 a 4, na trojku se mi to zdá moc v otáčkách, čtyřka padá pod 2000. Jaké jsou optimální otáčky pro jízdu u diesla?
3) Dojezd a vypnutí motoru - tentýž kolega v práci mi ještě doporučil, prý aby se dochladilo turbo po jízdě, tak že po zastavení v klidu nechat běžet motor, vypnout si světla a asi tak po 10 sek. vypnout motor. Má to reálný základ?
4) Jak poznám že se zaplo (nebo je funkční turbo)? Prý trošku píská, když se roztočí, a tím se to pozná. Ale pískáního u motoru je :o) Poznám to třeba při jízdě (zrychlení a tak). Při kolika otáčkách? Nevím, mám-li turbo funkční.

Díky za odpovědi, doufám, že se mi moc nevysmějete, ale fakt o dieslech nic moc zatím nevím a rád bych se něco dozvěděl. Žádnej učenej .....

Niraj

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 srp 2007 15:13 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
ráno když je chladno nech to proklapat na prázno pak jezdi tak abys nevytáčel motor vysoké otáčky použí jen při předjíždění a krátkodobě.Když přijedeš z dlouhé cesty nech proklapat zchladit motor ne vodu ale olej se schlazuje hlavně kdo má turbo ,jinak odděláš v turvu ložiska jsou to jen puzdra neni tam klasické ložisko.Olej měn do 10000 km a věřím že Ti vydrží dlouho

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 srp 2007 20:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Mám benzin, ale dělám to tak, že když to nastartuju tak to nechám asi 3 minutky klapat co mi ukáže 0,8l/hod. To už je vyplí sytič a pak cca 5 km pěkně pijánko. A po 5 km jak mám náladu. Před chcípnutím to nechávám motat, je to zvyk z práce (2,5TDi) tak to dělám i tady - ty teploty se srovnaj. :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2007 07:20 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Já jen dvě rýpnutí ;-)
1) Sytič tam asi není, nebo sis to předělal na karbec?
2) Pokud nemáš na motoru turbo, tak mi přijde zbytečné po dojezdu nechat motor ještě běžet. Podle mých zkušeností se při stání teplota motoru zvyšuje, nechladí se katalyzátor, takže mi to přijde spíš na škodu.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2007 08:28 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Díky všem za odpovědi. Ještě - jak je to s těma otimálníma otáčkama při jízdě? A jak poznám, že se mi zaplo to turbo?

To Wizzi:
1) nevím, že bych psal co o sytiči. Nebo to je reakce na "jízdu bez plynu" prvních pár minut? Nevím jak komu, já když zařadím za "1", tak to pomalu jede i bez plynu.
2) Turbo mám (viz popis mého auta v podpisu). Je to 1.8 TD

Niraj

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2007 08:29 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
To bylo na Krtka, ne na tebe ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2007 09:03 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
to Wizzy:
Aha, tak to sorry :oops:

Mej se, Niraj

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2007 09:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Samozřejmě jsem myslel automatickej sytič - a to dobíhání je pouze zvyk a to jsem tam psal taky. :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 srp 2007 13:28 
Offline
Nováček

Registrován: 08 srp 2007 13:32
Příspěvky: 11
Bydliště: Brněnsko
nejde mi otáčkoměr...nevíte někdo rozsah rychlostí?

_________________
starej fordík klasika 80.let 1.8 Diesl 44kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2007 13:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2004 16:37
Příspěvky: 274
Bydliště: Český Těšín
Citace:
Díky všem za odpovědi. Ještě - jak je to s těma otimálníma otáčkama při jízdě? A jak poznám, že se mi zaplo to turbo?


Prostě, jak to budeš mít ráno studené, jezdi max. kolem 2000. Turbo má pořádné otáčky (kdy už cítíš, že zabralo) právě kolem 1800 - 2200. Dej si tam třeba trojku při 50 a drž konstantně plyn. Ne ale až na podlahu. No a za chvíli, až se dostaneš na ty otáčky, tak ti to auto zabere, pokud je ok no a to je právě to turbo :-)
A má smysl s tím jezdit tak asi do 3000, možná malinko přes, pak už to stejně umírá a akorát to řve

_________________
BMW 523i Combi 125 kw, steptronic
Předchozí:FORD MONDEO TD GHIA r.v. 1998, 2x airbag, alu kola, rádio 6000 CD
Předchozí: FORD ESCORT 1.6 66 kw, r.v. 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2007 21:27 
Offline
Forďák

Registrován: 31 kvě 2005 21:46
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
Nechat zahřívat auto na volnoběh si myslím, že je hloupost. A hlavně diesela. Produkuje mnohem méně tepla a na voloběh se zahřívá věčně. Navíc zahříváním na místě se zahřeje jen motor. Což je naprd, když je potřeba ohřát i pneumatiky, převodovku a ložiska v kolech. Je to věc názoru, ale já nastartuju, umyju okno a sotva se rozsvítí xenony už jsem na silnici. Jenom bych řekl, že je důležité 5-10km to nehonit a nepředjíždět.

_________________
dříve Favorit, Fiesta, Escort,Mondeo

Mitsubishi Pajero 2,8TD Wagon
Focus 1,8 TDDI Ghia (model for Argentina)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2007 12:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
to co píšeš je zavádějící a auto hlavně diesel se neohřeje a hloupost to neni ,nechávat proklapat neznamená že budem čekat až bude mít 90 stupnů.Znamená to že diesel má velké tlaky a když je venku mráz tak když vyjedeš a budeš mu dávat čouda tak tomu motoru uškodíš.a tu minutku co necháš proklapat aby se dostal z nejhoršího prospěje.Ale mysli si co chceš je to tvůj mozek.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2007 16:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
jo jak jsi mohl napsat takovou blbost že diesel produkuje málo tepla? podívej se do knížek na rozdíl mezi benzínem kolik mají tlaky a kolik tepla ve válcích už to nepiš nebo se Ti tu vysmějou

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 srp 2007 07:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Resilo se to tu a nejde tolik o prohrati ,jako promazani a "ustaleni"motoru.Kor za mrazu!Nebo myslis, ze poskodis prevodovku kdyz ji neprohrejes?U benzinaku "mozna",ale u ropaku pri -10nechat i 5 min proklapat.Presne to co jsi rek martine ,nas ucili kdysi v autoskole,ale to bylo kdyz u nas ropaci nejezdily.Je to to same, jako startovat s vymacklou spojkou,to davas teprv naprdel dnesnim motorum.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 srp 2007 10:35 
Offline
Forďák

Registrován: 31 kvě 2005 21:46
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
catrr píše:
jo jak jsi mohl napsat takovou blbost že diesel produkuje málo tepla? podívej se do knížek na rozdíl mezi benzínem kolik mají tlaky a kolik tepla ve válcích už to nepiš nebo se Ti tu vysmějou

Myslel jsem to tak, že dieselův motor je učinější a logicky tím produkuje i méně tepla než benzínový. Tudíš se i mnohem déle zahřívá. Mám to i nesčetněkrát ověřeno v praxi. Když odjíždím se studeným benziňákem a studeným dieselem, benzín topí vždy dřív. Klidně si to vyzkoušejte a nechejte vedle sebe stát dvě auta se studeným motorem. Jedno s benzínovým a jedno s dieselovým motorem. Třeba si do nich nacpětě i digi teploměry a uvidíte, jak teplota benzíňáku poleze bleskově nahoru a po nějaké době sepne i ventilátor zatímco dieselu to bude trvat podstatně déle a že sepne ventilátor se načekáte nebo nesepne vůbec. Na volnoběh se uchladí většinou bez pomocí ventilátoru. A tohle mi nikdo nevyvrátí.

_________________
dříve Favorit, Fiesta, Escort,Mondeo

Mitsubishi Pajero 2,8TD Wagon
Focus 1,8 TDDI Ghia (model for Argentina)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 srp 2007 10:44 
Offline
Forďák

Registrován: 31 kvě 2005 21:46
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
Karel píše:
Resilo se to tu a nejde tolik o prohrati ,jako promazani a "ustaleni"motoru.Kor za mrazu!Nebo myslis, ze poskodis prevodovku kdyz ji neprohrejes?U benzinaku "mozna",ale u ropaku pri -10nechat i 5 min proklapat.Presne to co jsi rek martine ,nas ucili kdysi v autoskole,ale to bylo kdyz u nas ropaci nejezdily.Je to to same, jako startovat s vymacklou spojkou,to davas teprv naprdel dnesnim motorum.

Když je mráz tak to je už něco jiného. To zahřívám taky. Reagoval jsem na současnou teplotu kdy je ráno 15 stupňů. Jak to myslíš startovat s vymáčklou spojkou? To je snad nutnost u všeho co spojku má ne?

_________________
dříve Favorit, Fiesta, Escort,Mondeo

Mitsubishi Pajero 2,8TD Wagon
Focus 1,8 TDDI Ghia (model for Argentina)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 srp 2007 19:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
to Ti nikdo nebere ale mi reagovali když je chladno to znaméná pod bodem mrazu.Jinak sahni si na zadní výfukovou trubku u benzinu a u dieslu schválně co Tě bude smažit víc.Co se týče dieslového motouru nezapomen jáké tlaky tam vznikají a při studeném neproklapaném motoru když ho opepříš dostává zabrat vše od p.čepů po ojniční ložiska .To neni benzín.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 srp 2007 19:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Martin 1,6 píše:
Když je mráz tak to je už něco jiného. To zahřívám taky. Reagoval jsem na současnou teplotu kdy je ráno 15 stupňů. Jak to myslíš startovat s vymáčklou spojkou? To je snad nutnost u všeho co spojku má ne?

No minutku na zapnuti pasu a uvelebeni staci, pri tech 15.A Opravdu se startuje bez spojky,pri startu se spojkou dostavaj naprdel ojnicni loziska.Problem je, se to naucit, kdyz clovek 20 let tu spojku vyslapoval. :-D

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 srp 2007 20:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Karel píše:
Martin 1,6 píše:
Když je mráz tak to je už něco jiného. To zahřívám taky. Reagoval jsem na současnou teplotu kdy je ráno 15 stupňů. Jak to myslíš startovat s vymáčklou spojkou? To je snad nutnost u všeho co spojku má ne?

No minutku na zapnuti pasu a uvelebeni staci, pri tech 15.A Opravdu se startuje bez spojky,pri startu se spojkou dostavaj naprdel ojnicni loziska.Problem je, se to naucit, kdyz clovek 20 let tu spojku vyslapoval. :-D

Jak bez spojky?? Co dělám blbě?

Martin 1.6: Máš pravdu diesel má horší náběh tepla, ale určitě je lepší nachat motor v klidu válet, než třeba oškrabu okna, protože s úplně studeným motorem se nedá jet. Nemyslím, že budu čekat 10 minut až se to prohřeje, ale tak asi 1 minuty je ideál. Od báráku mám pak prudkej kopec tak krásně ohřejvám asi 2 km téměř bez plynu. :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 srp 2007 20:11 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Dnesni moderni auta se startuji bez vyslaple spojky.Driv byly huste oleje, coz dnes nehrozi.Proto se vyslapavala spojka.Odlehcis motoru od prevodovky.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz