fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 03 říj 2024 11:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: předehřev nafty
PříspěvekNapsal: 16 zář 2007 21:59 
Offline
Nováček

Registrován: 13 zář 2007 22:01
Příspěvky: 9
Bydliště: Žacléř
tak nevím jestly je to normální ale muj TD mě docela blbě startuje tak jsem myslel jestli bych tam mohl namontovat oředehřev nafty co vy na to mají to přece i Oktávky a tam stačí jen otočit motorem a už je nastartováno[/b]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 zář 2007 22:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Já si osobně myslím, že předehřev proč ne, ale nečekat od toho nějakej extra úspěch.....tedy spíš nečekat žádný zlepšení, je zatím poměrně teplo a žádný tuhnutí nafty se nekoná, a bude spíše problém ve stavu motoru, co a jak už je tu mnohokrát popsáno ve foru.....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2007 17:45 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
U stydenýho motoru ten předehřev stejně nemá moc význam.Než to dojde z předehřevu přes filtr až k tryskám,dávno vymlátíš baterku a to ta nafta stejně nebude nijak moc teplá :).
Víc než origo elektrickej mi hřeje mechanickej výměník co mám udělanej hned za hlavou na hadici topení a význam to má spíš až za jízdy pro lepší filtrovatelnost nafty.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2007 19:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
předehřev nafty u 1,8td je dobrej k tomu, aby nezamrzla nafta za delší jízdu při mrazu. jak napsal správně mr.Jekill, ten předehřev je daleko od spalovacího prostoru. Slouží k "nezamrznutí" nafty během cesty do čerpadla-nepamatuju si to z hlavy, ale snad je ještě před filtrem paliva, aby tento "nezparafinoval".
Čili při startu za mrazu nemá předehřev žádný význam. K tomu slouží žhavení = Žhavicí svíčky. Někdo předehřev vyndavá při jeho nefunkčnosti.
Pak je dobré ho demontovat proto, aby se snížil počet spojů, kterými se může přisávat "falešný" vzduch, čili se to pak zavzdušňuje.

sorry za dlouhý dlouhý-neodborný-laický kec

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2007 22:51 
Offline
Nováček

Registrován: 13 zář 2007 22:01
Příspěvky: 9
Bydliště: Žacléř
Jsem teprv začátečník koupyl jsem si forda minulej měsíc a teď se ftom hrabu.Dneska jsem zjistil že mám špatnou jednu žhavičku tak to mohlo bejt ono tak uvidím jak to dopadne.Díky za názory jinak to asi fakt nemá smysl nějakej předehřev.akorat my nejde do hlavy proč to maj jiný D.Asi toho tam maj víc a je přimo na vstřiku.Možna to je blbost no nevím


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: předehřev
PříspěvekNapsal: 20 zář 2007 20:34 
Offline
Nováček

Registrován: 18 čer 2007 19:36
Příspěvky: 9
Bydliště: Pardubice
jak bylo výše napsáno, tak při dnešních teplotách asi fakt nehrozí, že by to bylo blbým předehřevem, ten má bránit parafínování nafty a to by nemělo zatím hrozit.
A moje zkušenost s funkcí předehřevu na 51kw TD escu je, že když sem vzal blbou naftu (i když to byla shell), tak starty se studeným motorem v pohodě, předehřev fungoval a jel sem na pohodu. po cca 5km se motor trochu ohřál, předehřev se vypnul a okamžitě to začalo škytat a chcípat a nešlo jet. Musel jsem zastavit, počkat až vychladne motor a pak sem mohl zase jet (super jízda :-/ )
No ale to je cca 2 nebo 3 roky zpátky, když se zadařilo, aby bylo ráno pod -20m jinak s dobrou naftou a nějakým tím aditivem to jezdí v klidu.
(pro rejaply: stejnou naftu zestejný pumpy sme měli i v P 307 a Mondeu tdci a obě káry v tom mrazu taky ráno nejeli, tak sme všichni 2 hodiny počkali až se trochu oteplilo :-D )

_________________
Escort 1.8TD 51kW '97 5dv.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 zář 2007 05:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
mě se předehřev nevypíná-jede furt.
tak na léto vytahuji konektor....

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 zář 2007 21:48 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
nat píše:
mě se předehřev nevypíná-jede furt.


Jak to máš udělaný s tím stálehřejícím předehřevem?
Já to teď totiž taky rozdělal a závada byla v těch spínacích kontaktech pod tím malým termostatem. Asi se to tam nějak v minulosti přehřálo, plast kolem těch spínacích kontaktů jsem měl natavenej, zateklej mezi kontakty a kontakty pozvohejbaný. Takže už nepružej a nebudou fungovat jak maj. Napadlo mě spojit je natvrdo a nechat to hřát furt - ale to nevím, jestli se to nebude nějak přehřejvat (... požár ... :-D ), nebo k tomu udělat spešl vypínač někde na palubku a po ohřátí motoru to vypínat.

Jo, a přidělával jsi tam ještě ten dodatečnej odpor? Měřil jsi výslednej odpor?

Díky, Niraj

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 zář 2007 22:13 
Offline
Nováček

Registrován: 13 zář 2007 22:01
Příspěvky: 9
Bydliště: Žacléř
prosimtě a kde to je umístěný ten předehřev

_________________
Ford escort 1,8 TD mlhovky el.nastavení předních světel,el.stahování oken,servo,2xerbeg,ABS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 zář 2007 22:17 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Je to taková černá krabička hned vedle palivového filtru. Nafta z nádrže jde právě nejprve do tý krabičky a z ní pak do paliv. filtru. Z filtru teprve do čerpadla.

K tomu předhřevu vede el. kablík.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 zář 2007 22:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
niraj:
já to rozebral, bylo to naprosto nefunkční.
tablety měly odpor mimo meze a termostatík se mi taky nezdál.
Někde jsem tady na FF o tom psal víc detailů, ale už si to tak nepamatuju.
Sehnal jsem si předehřev nový. Na léto z něj vytáhnu ten konektor.
Při opravě starýho jsem se mj. bál, že to nesložím tak pěkně vzduchotěsně a bude mi to přisávat vzduch

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 zář 2007 22:53 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Nojo, ale když máš ten předhřev novej, tak tam ti ten termostat snad funguje, a tudíž ho nemusíš na léto odpojovat, ne?

Já myslel, žes to zbastlil tak nějak, jak to zamýšlím já, tj. "hřeje furt" a vytahuješ to, aby právě nehřál, když nepotřebuješ.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2007 11:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
Niraj píše:
Nojo, ale když máš ten předhřev novej, tak tam ti ten termostat snad funguje, a tudíž ho nemusíš na léto odpojovat, ne?

Já myslel, žes to zbastlil tak nějak, jak to zamýšlím já, tj. "hřeje furt" a vytahuješ to, aby právě nehřál, když nepotřebuješ.



aha, no to je asi pravda :)

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2007 11:45 
Offline
Nováček

Registrován: 13 zář 2007 22:01
Příspěvky: 9
Bydliště: Žacléř
no nemate někdo nejakej fígl na skoušku těsnosti pro přívod nafty do stříku spatně to startuje tak chci něco skusit neš to dám do servisu. Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2007 12:33 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
filtr dád do nádobky s naftou a natlakovat, a co se týče vedení až do vstřiků tak to poznáš lehce teče to

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2007 20:23 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Nevíte, jestli je OK, když z palivovýho filtru jdou do čerpadla takový úplně droboulinký bublinky vzduchu?
Ještě nedávno, když jsem měl membránu pumpičky KO, tak mi šly z paliváku do čerpadla a vstřiků bubliny jako hrom. Taky mi to pěkně drbalo s motorem a blbě startovalo. Teď jsem vše vyměnil, přetěsnil, odvzdušnil ... je to OK, motor nedrbe, ale přeci jen občas pozoruju, že mi z paliváku řetízkujou bublinky. Jestli to ještě někde nabírá trošku vzduchu, nebo jestli to je jen jak se přes filtr mele nafta .... ???

Dal jsem tam nový průhledný palivový hadice, tak teď pěkně všechno vidím.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2007 20:50 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
ne to by nemělo někde to ještě bere vzduch ale jen málo.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2007 21:03 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
:( Tak ale nevím kde už. Ještě jednou jsem přetáhnul ten šroub svrchu, co prochází celým tím filtrem svrchu dolů. Packy toho krytu co drží membránu a tlačítko pumpy jsou nadoraz. Membrána seděla taky dobře. Hadice z paliváku do čerpadla taky přitažená nakrev (vodníma páskama) ...
Je možný, že jak je to už starý teleso filtru, že ty dosedací plošky všech těsnění nemusej bejt úplně rovný a někde to přisává. Ale asi to řešit (zatím) nebudu, celý to znovu rozdělávat, to se mi nechce. Nafta mi nepadá a oproti stavu před výměnou membrány je to perfektní.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2007 21:04 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Jo, a sorry ... řeším tu netěsnost a je to téma předhřevu nafty. Měl jsem otevřeno víc oken a odpověděl jsem ve špatným. Ale díky za reakci.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2007 21:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 črc 2006 21:07
Příspěvky: 68
Bydliště: Louny - okolí
Ten termostat je hodně poruchovej,nechá se koupit i novej.Stojí okolo 100korun.Jinak když funguje tak ohřívá při běžícím motoru takže nehrozí přehřátí.

_________________
Ford Escort Combi 1.8TD 66kw 1998 abs,elektrony 14"Pneu AVON ZV3 185/60/14,klima,2airbaky,el. okna,servo,vyhřívané přední sklo,automatika světel,cyklovač stěračů s pamětí,komfortní blikání.Elektrický i vodní ohřev nafty - prosinec 2014 jel do šrotu pá pá
Prosinec 2014 :
Ford Mondeo 2.0 Tdci 96KW Duratorq DI CR (130PS) SPORT STORM combi r.2005 Černá Panther (met)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz