fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 25 pro 2024 04:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 52  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2007 14:57 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
jarous350 píše:
No, jak to tak ctu, tak do meho 10 let stareho obycejneho Escortu, nikoliv urceneho pro profesionalni zavodni sporty, ani neprovozovaneho na nejvyssim zatizeni v nejtezsich podminkach, budu stale lejt to co tam leju - Paramo 10W40 :-)


No a pokud tam naleješ 5W30 A1/B1 tak budeš mít možná jako bonus klidnější motor a možná tvé Esco spápne o nějakou decku benzínu méně a budeš mít v autě to co je předepsané jako hlavní. Samozřejmě že ani s tím Paramem nebo jiným 10W40 žádnou škodu autu neuděláš, je to možná alternativa.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2007 15:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2005 18:07
Příspěvky: 203
Bydliště: Liberec
Ta spotreba je lakava, ted jsem zkousel lamat rekordy a dostal jsem se na 4,95 l/100km. Mel jsem najeto pres 900km na nadrz a jeste tam kupodivu neco zbylo :-)

_________________
Focus combi I, 1.6 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2007 19:08 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
George V. píše:
...a používá se to na Rallye tísíce jezer ne?

Jako závodní oleje bych spíš čekal něco jako 5W50, 10W60 a podobný s vysokým "letním" indexem.

xw50 a xw60 mají moc velkej mazací film.a ztrátu vykonu

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2007 06:00 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Při normálních teplotách ano, ale závodní motory se zahřívají poněkud více, ne?

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2007 07:22 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
tlustý film a ztrátu výkonu mají právě v běžném provozu. V závodním motoru se proto musí zahřát na provozní teplotu onoho závodního motoru při jiných odporech a zatíženích bez ohledu na spotřebu paliva. Takže požadavky jsou jiné než v normálním provozu. Je jasné že když si 10w60ku dáme do našeho civilního escortíka a budem s tím jezdit jen tak do práce (navíc třeba ještě v zimě) tak docela pěkně narostě spotřeba. Kladem je že v létě ten olej nikdo v civilním autě neupeče ani kdyby táhnul přívěs s hnojem :-D (pokud mu teda nevyvře voda)

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2007 07:40 
Offline
Forďák

Registrován: 12 srp 2006 10:11
Příspěvky: 216
Bydliště: Olomouc
Pedros píše:
tlustý film a ztrátu výkonu mají právě v běžném provozu. V závodním motoru se proto musí zahřát na provozní teplotu onoho závodního motoru při jiných odporech a zatíženích bez ohledu na spotřebu paliva. Takže požadavky jsou jiné než v normálním provozu. Je jasné že když si 10w60ku dáme do našeho civilního escortíka a budem s tím jezdit jen tak do práce (navíc třeba ještě v zimě) tak docela pěkně narostě spotřeba. Kladem je že v létě ten olej nikdo v civilním autě neupeče ani kdyby táhnul přívěs s hnojem :-D (pokud mu teda nevyvře voda)


Moc to nechápu.Proč by měla narůst nějak extra spotřeba.Třeba ve srovnání s 10W40 ten olej za studena je stejně řídký.To zaručuje ta 10ka.A tuto kapalnost si drží v tom rozmezí teplot co značí ozn.10W60.
10W40 si tuto kapalnost drží do menších vyšších teplot.

_________________
ex: Ford escort CLX, 1,4i, r.v.1991,52 kw,benzín.
Fiat Brava ELX 1,6 76kw.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2007 07:56 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
Naopak - tuto nižší viskozitu co značí 10W si drží jen než se ohřeje čili do provozní teploty. Pokud s tím budeš jezdit jenom za studena tak je to opravdu jedno - využiješ jen vlastnosti oleje 10w. Ale jak se to ohřeje tak to bude klást odpory ne 40ky ale 60ky letního indexu takže sice bude držet krásně tlustý film ale odpor na čerpadle i na pohybujících se částech bude větší. proto větší spotřeba.

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2007 10:58 
Offline
Forďák

Registrován: 12 srp 2006 10:11
Příspěvky: 216
Bydliště: Olomouc
Pedros píše:
Naopak - tuto nižší viskozitu co značí 10W si drží jen než se ohřeje čili do provozní teploty. Pokud s tím budeš jezdit jenom za studena tak je to opravdu jedno - využiješ jen vlastnosti oleje 10w. Ale jak se to ohřeje tak to bude klást odpory ne 40ky ale 60ky letního indexu takže sice bude držet krásně tlustý film ale odpor na čerpadle i na pohybujících se částech bude větší. proto větší spotřeba.



Tak to potom jo.
Dík za vysvětlení.

_________________
ex: Ford escort CLX, 1,4i, r.v.1991,52 kw,benzín.
Fiat Brava ELX 1,6 76kw.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2007 18:59 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
George V. píše:
Při normálních teplotách ano, ale závodní motory se zahřívají poněkud více, ne?

si myslím že o moc víc se nezahřívaj na co by tam pak byl intercoler

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2007 19:00 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Na chlazení vzduchu mezi turbem a vlastním motorem? :smt017

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2007 20:20 
Offline
Forďák

Registrován: 31 kvě 2005 21:46
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
Pedros píše:
Naopak - tuto nižší viskozitu co značí 10W si drží jen než se ohřeje čili do provozní teploty. Pokud s tím budeš jezdit jenom za studena tak je to opravdu jedno - využiješ jen vlastnosti oleje 10w. Ale jak se to ohřeje tak to bude klást odpory ne 40ky ale 60ky letního indexu takže sice bude držet krásně tlustý film ale odpor na čerpadle i na pohybujících se částech bude větší. proto větší spotřeba.

Co je to za bláboly? Jakého letního indexu!? Norma SAE žádný letní index neudává! První číslo je viskozita. Čím větší číslo tím hustší olej. W-je olej použitelný i v zimním období čili vícestupňový. A druhé číslo udává výkonost oleje, neboli maximální teplotu při které je olej ještě schopen mazat. Je li tam 50 znamená to olej maže do 170C° a pod. Takže např. vískozita olejů 5W30 a 5W60 je úplně stejná a akorát je rozdíl v tom, že 5W30 stačí na běžný motor a provoz kdežto 5W60 je ryze pro sportovní účely a je ku*evsky drahý. Takže tady nepleť lidem hlavu, že když si dají do auta kvalitní olej, že jim stoupne spotřeba.

_________________
dříve Favorit, Fiesta, Escort,Mondeo

Mitsubishi Pajero 2,8TD Wagon
Focus 1,8 TDDI Ghia (model for Argentina)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2007 17:01 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Martin 1,6 píše:
Pedros píše:
Naopak - tuto nižší viskozitu co značí 10W si drží jen než se ohřeje čili do provozní teploty. Pokud s tím budeš jezdit jenom za studena tak je to opravdu jedno - využiješ jen vlastnosti oleje 10w. Ale jak se to ohřeje tak to bude klást odpory ne 40ky ale 60ky letního indexu takže sice bude držet krásně tlustý film ale odpor na čerpadle i na pohybujících se částech bude větší. proto větší spotřeba.

Co je to za bláboly? Jakého letního indexu!? Norma SAE žádný letní index neudává! První číslo je viskozita. Čím větší číslo tím hustší olej. W-je olej použitelný i v zimním období čili vícestupňový. A druhé číslo udává výkonost oleje, neboli maximální teplotu při které je olej ještě schopen mazat. Je li tam 50 znamená to olej maže do 170C° a pod. Takže např. vískozita olejů 5W30 a 5W60 je úplně stejná a akorát je rozdíl v tom, že 5W30 stačí na běžný motor a provoz kdežto 5W60 je ryze pro sportovní účely a je ku*evsky drahý. Takže tady nepleť lidem hlavu, že když si dají do auta kvalitní olej, že jim stoupne spotřeba.


ještě bych tě trochu popravil.To druhý číslo znamená kinematickou viskozitu.V normě SAE J300 nám říká jet tlustej je mazací film při 100 °c a při 150°C.


s tím letním indexem je to trochu jinak

letní oleje jsou oleje označené např-SAE 30. a celoroční jsou např 10W(winter)-40 .u



viskozita není hustota ale vnitřní tření mezi molekulami projevující se jako odpor proti vzájemnému posunutí. Vnitřní odpor tekutiny k toku

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2007 21:02 
Offline
Forďák

Registrován: 31 kvě 2005 21:46
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
V tom aby se čert vyznal. Tady ale píší, že viskozita je hustota! A taky něco o tom, co psal Pedros o letním indexu. Přestávám číst technickou literaturu. Na internetu je to jinak a jinak zase v knihách. Čemu má ale pak člověk věřit? http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju2

_________________
dříve Favorit, Fiesta, Escort,Mondeo

Mitsubishi Pajero 2,8TD Wagon
Focus 1,8 TDDI Ghia (model for Argentina)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2007 07:45 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
intercooler přece nemá s teplotou motoru vůbec nic společného - jen chladí vzduch pro spalování aby se zvětšila účinnost ale ten olej při tom může mít 150 st. nebo i 80st.a je jedno jaký vzduch jde do motoru. Olejový chladič je jiné kafe při volbě oleje ale nemá ho zrovna každý. Taky pro běžný provoz normálníma rychlostma není nutný. (pokud nemáš zrovna sportovní vůz s trošku jinýma vlastnostma - ten prostě bude navržený jinak)

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2007 21:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 črc 2006 20:55
Příspěvky: 381
Bydliště: Stará Huť
Tak dneska sem byl v servisu. Viděl jsem tam esco 1,6 16v bez motoru. Ten byl rozdělanej o kus dál. Na dotaz co má za nemoc mi bylo řečeno, že jezdil na dobrej olej. Přesně na 5w30. Motor ko. Problém je prej v to, že parný letní dny nedokáže čerpadlo dopravovat řídkej olej tam kam má :roll: v patřičném množství.není to první případ, bylo jich prej víc a nejenom ford. Tady ho každej doporučuje s tim že nic lepšího tam dát nejde. To si tam radši nadále budu dávat těch 10w40 + super charge...Byl to ročník tak 95, s hliníkovým sáním...teď kde je pravda, co je lepší

_________________
Ford Fiesta XR2i 16v - 10/93, 96kW -Obrázek
Volvo V70 D5 - 02/04, 120kW - Stříbrňák Obrázek
Bylo:Volvo S80 D5 - 02/04, 120kW - Černoch
Volvo 850 2,5T AWD - 11/96, 142kW
Ford Escort Saphir 1,6 16v - 11/94, 65kW - 2x airbag, servo, el okna, RS/XR paket
Ford Fiesta 1,4 CVH Weber 2V TLDM - 9/89, 53kW - modrá metla, ABS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2007 22:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Tak to je docela zajímavé, jsem zvědavý na reakce. Vypadá to, že něco na tom pravdy bude.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2007 06:40 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To Vena:

A co tomu motoru přesně bylo? Pokud tuto informaci nedodáš, tak těžko můžem usuzovat, že to bylo olejem. To bychom pak po létě byli bez motoru všichni, co jezdíme na 5W30,a to jaksi nejsme...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2007 07:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 črc 2006 20:55
Příspěvky: 381
Bydliště: Stará Huť
No mo toho neřikal jen něco o zkroucené hlavě a velkých vůlích na pístech - nezi kroužky a stěnou. Víc sem nevyzvídal měl sem naspěch. Pojedu tam teď někdy na výměnu oilu tak budu vyzvídat víc. O vhodnosti tohoto oleje mluvil o zimním období a víc ne. Na léto spíš 10w40...

_________________
Ford Fiesta XR2i 16v - 10/93, 96kW -Obrázek
Volvo V70 D5 - 02/04, 120kW - Stříbrňák Obrázek
Bylo:Volvo S80 D5 - 02/04, 120kW - Černoch
Volvo 850 2,5T AWD - 11/96, 142kW
Ford Escort Saphir 1,6 16v - 11/94, 65kW - 2x airbag, servo, el okna, RS/XR paket
Ford Fiesta 1,4 CVH Weber 2V TLDM - 9/89, 53kW - modrá metla, ABS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2007 10:19 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Hmm... To vypadá spíš jako uvařený; ale za to olej opravdu nemůže...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2007 23:06 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 pro 2006 21:03
Příspěvky: 758
Bydliště: Praha
Vena píše:
Tak dneska sem byl v servisu. Viděl jsem tam esco 1,6 16v bez motoru. Ten byl rozdělanej o kus dál. Na dotaz co má za nemoc mi bylo řečeno, že jezdil na dobrej olej. Přesně na 5w30. Motor ko. Problém je prej v to, že parný letní dny nedokáže čerpadlo dopravovat řídkej olej tam kam má :roll: v patřičném množství.není to první případ, bylo jich prej víc a nejenom ford. Tady ho každej doporučuje s tim že nic lepšího tam dát nejde. To si tam radši nadále budu dávat těch 10w40 + super charge...Byl to ročník tak 95, s hliníkovým sáním...teď kde je pravda, co je lepší


co ty lidi nekdy nevymyslej...
nekdy mi pripada,ze automechanici jsou tak chytry,az je s podivem,ze sli na ucnak.
ps:nechci se nikoho sdejsiho dotknout.

_________________
Ford Escort kombi,r.v. 10/97,1.6 zetec 16v.
Seriovka jak se patri,ale umi prekvapit i silnejsi vozy:-).Zadni dil vyfuku Ulter Sport,8cm.zni to trosku jinak:-).sportovni filtr Green(no nic to nedela no:-)).pneu 15" 195/50(najednou uplne jiny auto!)Samy nesmysly,ale jako placebo efekt vynikajici.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 52  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz