fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 28 zář 2024 22:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 říj 2007 19:07 
Offline
Nováček

Registrován: 27 říj 2007 18:44
Příspěvky: 3
Bydliště: PRAHA 10
Mne odesel motor 1.8TD 95 totalne na hadry,(po 1mes. vlastnictvi tohoto auta :-D ),dal jsem to do servisu v Kladne-Rozdelov,uplna vymena za motor z mondea,rozvody,olej,filtr a prace cena 25tisic,k tomu jeste fridex,nejaky talire ke spojce pritlacny a jeste neco cemu nerozumim,jsem antitechnicky typ,takze dohromady 26580 Kc,doba opravy cca 2mesice,pripada mi to uchazejici na to,ze mi skoro ve vsech servisech v Praze rekli ze jsem idiot,ze jsem si koupil tento typ auta a v tech zbyvajicich se taky smali :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D a to nemluve o orig.servisu Ford,tam si me skoro vyfotili na nastenku kdyz jsem rekl,ze to chci do 30tis,ale vlastne kdyby tam dali motor z favorita,tak to stejne nepoznam a jeste by vydelali,no,asi jako v tom bazaru co jsem ho kupoval,tam na nastence asi visim :shock: .Ale po te oprave to jezdi jak raketa,za ty prachy to stalo 8)

_________________
ESCORT 1,8 TD 97,motor mondeo,jezdi(zatim),zacatecnik u teto znacky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 říj 2007 14:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2007 00:00
Příspěvky: 68
Bydliště: Náchod
No nevim jestli má cenu narvat do auta, který má hodnotu 30-40tis dalších 30000 a to nepočítám další opravy jako brzdy tlumiče, který se časem vyskytnou.

_________________
(escort 1.8 TurboD 51KW , 12/1997)-bývávalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 říj 2007 19:39 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Když to je těžký. Záleží, jakej přístup k těm autům člověk má.

Buď si koupíš auto, moc toho do něho (kromě paliva) necpeš, rok si pojezdíš a pak ho třeba i za stejnej, nebo i větší peníz prodáš. A za utržený peníz koupíš další auto, ....

No, a druhej přístup je, že koupíš auto a snažíš se ho dát co nejvíc do pucu.Jenže ono se u toho vys..e zas a zas něco novýho, vydržíš, cpeš do toho prachy furt horem dolem ... ale jednoho dne se nasytí a ty víš, že teď už máš "vše" v cajku, auto skoro "nový" a perfektně ho znáš. Jo, stálo tě to nejspíš ještě jednu (nebo i dvě) nákupky a je jasný, že to auto je (za tuhle cenu) už neprodejný. Jenže, ty bys ho stejně po tom všem už ani prodat nechtěl. A tak to s ním odjezdíš do totálního rozpadu.

Takže jsi-li ten typ B a po nákupu auta za 30tis do něho dalších 30tis nacpeš, třeba právě za výměnu motoru, tak to smysl mělo. I když nepopírám, že určitě je lepší koupit auto s dobrým motorem :-D

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2007 08:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Niraj - tak to se ti chova podobne jako me, jinak me pomaha, kdyz sednu do auta, tak pred nazhavenim (ja mam vyhodu ze mam vypinatelne zhaveni) protocit 1-2x motor, on se jakoby promaze, nebo proste rozhybe a pak nazhavit a uz to startuje o 100% lepe - presne jak popisujes ty, ze dalsi starty jsou uz OK

Takze zkus sebnout do auta, ignoruj, ze ti to bude rovnou zhavit a protoc 1-2x motor a pak vypni a startuj normalne s nazhavenim

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2007 18:02 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Takže pro úplnost:
1) Nasednu a hned protočit 1-2x motor
2) Vypnout, pak zapnout klíček = žhavení
3) Nechat dožhavit (cvakne relé)
4) Opět vypnout a zapnout klíček = 2. žhavení
5) Po zhasnutí kontrolky (teď napodruhé už na relé nečekám) startovat

Postupuješ (-ete) jinak?

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2007 21:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 čer 2007 10:33
Příspěvky: 108
Bydliště: Nový Hrádek
to sou hrozny hovadiny.To abys rano sel o 20 minut driv do auta nez nastartujes. :lol:

_________________
Ford Escort 1.8TD (66kw) r.v.1994
Sportovní filtr,Přímé sání,Křídlo,Central,Alu 14"
_______________________________________
Když máte pocit, že máte vše pod kontrolou, prostě jenom nejedete dost rychle.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2007 22:02 
Offline
Nováček

Registrován: 29 říj 2007 17:22
Příspěvky: 14
Bydliště: plzeň
Ja mám prvního Forda a i první diesel,jsem docela spokojenej,mam ho asi 3měsíce!

_________________
miňo Ford Escort 1,8TD r.v94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2007 22:03 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
xxx.smoke píše:
to sou hrozny hovadiny.To abys rano sel o 20 minut driv do auta nez nastartujes. :lol:


:D
No to jó. Ale já stejně radši chodím o něco dřív než vyjíždím - teda když je na nule a míň. Pěkně nastartuju, zapnu vyhřívání oken, hodím teplotu na max. a pustím naplno větráček ... a jdu zpátky si pěkně vyčistit zoubky a ... takový ty věci :-D
A když tak za 10 min. příjdu, uvnitř mám tak nějak příjemnějc, okna odmražený, takže jdou jen setřít stěrkou, a motor je tak nějak ohřátej, že se s ním dá bez problémů vyjet.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 07:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 čer 2007 10:33
Příspěvky: 108
Bydliště: Nový Hrádek
to je celkem rozumny ale na to zase lituju naftu :(
kolik u vas ted stoji?tady stoji 30.10 hruza

_________________
Ford Escort 1.8TD (66kw) r.v.1994
Sportovní filtr,Přímé sání,Křídlo,Central,Alu 14"
_______________________________________
Když máte pocit, že máte vše pod kontrolou, prostě jenom nejedete dost rychle.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 07:49 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
beru v Hodoníně 27,80 na Unicornu a aditivuju to VIFem. Nejlepší je mít přestavbu na rostlinný olej. Naleješ to tam po 15,- a na normál naftu to jen nastartuješ a pak právě jdeš domů na snídani a pod. Jak dojdeš už to asi bude automaticky (u lepší sady) přeplé na olej s vyhřátou nádrží a filtrem a plkáš si to kam je libo. Jenže nesmíš mít pitomého Lucase jako já :? protože ten to nesnese. Mít Bosche tak už smrdím hranolkama dávno.

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 09:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Niraj - nee, jinak

sednu, otocim klickem a protocim 2x-3x motor a pak vypnu klicek, nazhavim a uz startuju (testni to zdali to nebude lepsi)

xxx.smoke - myslim ze tech 5-6s na prvni protoceni motoru fakt nikoho nezdrzi

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 10:24 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
co tam máš za olej? (viskozita)

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 12:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
kdo? ja 5W-40

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 13:36 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
dumám o tom proč tomu pomůže při startu otočení a jestli totéž nenahradí prostě normální startování, akorát že to bouchne o ty 2 otáčky pozděj. Prostě si to nějak nedokážu zdůvodnit - tím ale nijak nesnižuju že to může fungovat. Je fakt že když jsem kdysi dávno měl žigulíka a bylo -20 tak opravdu hodně pomohlo vytáhnout kliku, několikrát s tím zatočit naprázdno (fakt šichta s tím zmrzlým motorem), našlapat trošku pedálem plynu, sytič na plno a laplo to jak stíhačka - škodováce jen čuměli :-D takže to protočení něco do sebe ve velkém mrazu má. Jen aby to o to nevychlastalo baterku - to je druhá strana mince.

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 13:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
no rika se, ez baterka potrebuje v mrazu probrat - ze je dobre pry na chvili treba pred startem rozsvitit svetla a ona se tak jako ozivi, tak treba je to tim

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 13:45 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
právě mě to taky napadlo - že když ji probereš tak pak vydrží víc. Někde jsem to četl že krátkým rozsvícením světel se mírně zahřeje a zředí elektrolyt kolem desek a je schopný pak efektivnější reakce. Takže možná je to spíš tou baterkou než mazáním, ale to stejně těžko zjistíme.

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 14:55 
Offline
Nováček

Registrován: 18 zář 2007 13:03
Příspěvky: 47
Bydliště: Krnov
Máte pravdu oba dva. Hlavně je to dobré pro baterii protože tak velký odběr (žhavení,startér) jí dává zahulit a může dojít ke zkroucení desek (časem) ale i to protočení motoru není od věci. Já osobně nažhavím jednou pak 2 sekundy (zhruba) po zhasnutí kontrolky startuji,svíčky ještě dožhavují a nafta se líp vznítí. V krutých mrazech dvakrát žhavit tzn.jen žhavím zhasne kontrolka otočím klíčkem žhavím znova a pak.....

_________________
Tak už jen Škoda octavia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 15:04 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
tak jak to padne pod -12 až -15st. tak žhavím i 3x a stejně jsem rád že to rozpohybuju. Jinak žhavím asi 10s pak cvaká relé a vypíná takže v mrazu znovu otočit klíčema a žhavit. Kontrolka je tam jen symbolická - nevypovídá nic o délce žhavení - nebo jsem na to zatím nedošel :-D ale snad tím chtěl výrobce něco i říci. Ale když kontrolka svítí 3-4s, a relátko vypíná za 10s a jsem rád že to natočím na jedno žhavení v mrazu tak nevím k čemu tam je kontrolka. Možná je ta kontrolka "platná" jen při teplotách do -5st. celsia :D - pak už si každý musí poradit sám

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 18:20 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
to ACEMajky:

Jo, tak jsem to dneska zkoušel a fakt ten start je pak mnohem rychlejší. Na druhou stranu jak tu kdosi píše: 2-3x před startem a 2-3x po startu, to je furt 5-6 protočení startéru, akorát že rozděleno na dvakrát.
Ale je možný, že za mrazů to bude ještě markantnější rozdíl, uvidíme. A taky to může mít vliv i na tu baterku.
Každopádně díky za tip, budu to sledovat.

Jo jinak olej mám 10W40, ale za cca 1000km mě čeká výměna, v poho to stihnu do zimy, a dám tam 5W40. Snad to bude další usnadnění startů.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 říj 2007 08:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Niraj - co to tu s prominutim meles, jaky 2-3x pred startem a jaky 2x-3x po startu - ty po startu jeste tocis starterem? - chudak pastorek.....


Dalsi vec je, ze 5x-6x se ti to tak jako tak protoci, kdyz ti to hned nechytne, dalsi vec je, ze kdyz tech 5-6 protoceni bude najednou, tak ej to vetsi napor na baterku, jak zde jiz zminil MACOMEN - mohou se ti zkroutit ty desky, pokud to zde hrozi

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz