fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 11:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: NETĚSNOST ČERPADLA - ZAVZDUŠNĚNÍ
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 19:05 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 17:01
Příspěvky: 30
Bydliště: Soběslav
pravděpodobně mi saje čerpadlo vzduch, který přijde do filtru kde to odvzdušnuju. Hadičky jsou všechny vyměněné a dotažený motexkama. Už sem to několikrát přecházel, a už to snad může dělat jen to čerpadlo. existuje nějakej test, jak bych zjistil nebo vyloučil to čerpadlo?? Díky

_________________
Ford Escort 1,8D Mk5-6 rv 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 19:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Vem do pruhledny flasky naftu,napoj primo na cerpadlo,zvedni nad cerpadlo,nastartuj,pokud pobezi motor na tu naftu z flasky ,tak vypni a poznac hladinu no a po nejake chvilce koukni jestli ubylo.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2007 20:53 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 17:01
Příspěvky: 30
Bydliště: Soběslav
to jsem moc nepochopil. jak mi může ubýt nafta??

_________________
Ford Escort 1,8D Mk5-6 rv 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 říj 2007 16:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Spojite nadoby,no jestli ti netesni cerpadlo, tak tam ta nafta utika ne?A jelikoz je flaska vis jak cerpadlo ,tak se tlaci dolu do cerpadla ne?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 říj 2007 18:52 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 17:01
Příspěvky: 30
Bydliště: Soběslav
Při stání nafta neutíká, to bych viděl louže pod autem. Mě se tam pouze někudy dostává vzduch a pak dlouho startuju nebo točím odvzdušňovacím šroubkem

_________________
Ford Escort 1,8D Mk5-6 rv 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 říj 2007 19:24 
Offline
Forďák

Registrován: 26 úno 2006 20:47
Příspěvky: 345
Bydliště: Plzeň
Pravděpodobně ti bude padat nafta . Čerpadlo máš Lucas nebo Bosch ? Zpětný ventil na čerpadle nebude těsnit a nafta spadne zpátky do nádrže . Pak musíš dlouho startovat než si čerpadlo opět naftu natáhne .

_________________
Ford Transit 2.5D (1991) Sešrotován , sloužil dobře
Ford Escort 1.6 16V (1994) Sešrotován 10.2.2015 , v autě byla původní baterie Motorcraft , stáří cca 21 let . Asi zázrak
Fiat Ducato 2.8 JTD (2000)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 říj 2007 21:57 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 17:01
Příspěvky: 30
Bydliště: Soběslav
Mám bosch, to co říkáš mi přijde docela pravděpodobný, jak to mám odstranit? dík

_________________
Ford Escort 1,8D Mk5-6 rv 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 říj 2007 22:34 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 17:01
Příspěvky: 30
Bydliště: Soběslav
vysvětlovalo by to i to, že když jsem měl ještě filtr bez pumpičky, tak to dělalo taky a proto sem měl napojenou ruční pumpoičku ze škodovky na hadičce za filtrem (směr od nádrže) pak se to nezavzdušňovalo. Ta pumpička v sobě měla pravděpodobně nějakej zpětnej ventilek.

_________________
Ford Escort 1,8D Mk5-6 rv 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2007 01:46 
Offline
Forďák

Registrován: 26 úno 2006 20:47
Příspěvky: 345
Bydliště: Plzeň
Tady http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=1821&highlight=pad%E1n%ED+nafty snad něco najdeš .

_________________
Ford Transit 2.5D (1991) Sešrotován , sloužil dobře
Ford Escort 1.6 16V (1994) Sešrotován 10.2.2015 , v autě byla původní baterie Motorcraft , stáří cca 21 let . Asi zázrak
Fiat Ducato 2.8 JTD (2000)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2007 15:19 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 17:01
Příspěvky: 30
Bydliště: Soběslav
kde je ten zpětný ventil?????

_________________
Ford Escort 1,8D Mk5-6 rv 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2007 17:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Panove zpetny ventil(dodavat) je podle me na dve veci.Radsi zjistit netesnost.A ta louzicka pod motorem je blbost.Jestli nekde netesni cerpadlo,tak tam nasaje vzduch,protoze nafta ma tendenci padat dolu do nadrze,ktera je niz jak cerpadlo.Je to jako kdys vinar drzi vino v kostyri palcem a pak pusti a vino vytece do sklenicky.Proto jsem navrhoval ten test s tou flaskou, ktera je vys jak cerpadlo.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2007 21:55 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 17:01
Příspěvky: 30
Bydliště: Soběslav
2 Karel: zkusím to, promin, mám trochu dlkouhé vedení. A ještě dotaz, v čerpadle je něco jako zpětný ventil který tomuto brání??

_________________
Ford Escort 1,8D Mk5-6 rv 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2007 01:27 
Offline
Forďák

Registrován: 26 úno 2006 20:47
Příspěvky: 345
Bydliště: Plzeň
O dodatečné montáži zpětného ventilu řeč nebyla . Šlo o to že pokud by měl čerpadlo Lucas , mohl by být vadný zpětný ventil ve šroubu na výstupu z čerpadla . Milousek má ale čerpadlo Bosch a tam průtokový šroub zpětný ventil nemá . Jak je to řešené u čerpadla Bosch nevím , samotného by mě to zajímalo . Taky mám v autě Bosche , zatím naštěstí bez problémů .
Ten test s flaškou zkus .

_________________
Ford Transit 2.5D (1991) Sešrotován , sloužil dobře
Ford Escort 1.6 16V (1994) Sešrotován 10.2.2015 , v autě byla původní baterie Motorcraft , stáří cca 21 let . Asi zázrak
Fiat Ducato 2.8 JTD (2000)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2007 18:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
V cerpadle je prepadovy sroub ,ktery uzavre pri startovani, kdy cvrlika solenoid ventil a tim tlakuje cerpadlo pro lepsi start.Pokud ten srub netesni ,tak ten tlak jde pryc do prepadu.Taky se to tu probiralo(ja osobne ho menil)a vic se o tom kecalo na Mondeackym foru.Do toho sruby-ventilu vede prepadova hadicka z trysek.Mluvime tu o cerpadle LUCAS.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2007 20:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2007 22:20
Příspěvky: 232
Bydliště: SK
Páni. Milousek tu píše o probléme s čerpadlom Bosch a nie Lucas, takže k veci.
Bosch čerpadlo nemá spätný ventil ako správne podotkol Karel 1 a funguje to v skratke asi takto: Na ľavej strane vstrek. čerpadla pri pohľade spredu t.j.tam, kde je vstup nafty od filtra je vo vnútri čerpadla dopravná, 4 lamelová pumpa, ktorá nasáva palivo a tlakuje ho do telesa vstr. čerpadla.
O veľkosť tlaku sa stará pretlakový ventil/na čerpadle oproti vstupu nafty cez os čerpadla/, ktorý v prípade veľkého tlaku prepustí tento do sacej strany čerpadla, a tým ho zníži. Od tohoto pretlaku závisí okrem iného aj samoregulácia predvstriku. Keďže proces regulácie tlaku prebieha neustále a nie príliš lineárne o ustálený tlak sa stará skrutka - holender na výstupe nafty z čerpadla- tj j, na spätnej vetve smerom do nádrže.Tá skrutka má od spodu dierku len 0,55 mm a teda týmto škrtením je linearita tlaku zabezpečená. Z tohoto všetkého vyplýva fakt, že vstrek. čerpadlo je v neustálom pretlaku a každá jeho netesnosť sa odhalí sama. Nafta ide von. Preto teória o tom, že čerpadlo je "deravé" a nasáva vzduch je nesprávna. Vzduch môže nasať len cez prívod do čerpadla. A ak je to na 100% vylúčené problém môze byť aj inde. Tak napr. lopatky v dopravnej pumpe. Stačí, aby jedna-dve boli pridreté a sací výkon dopravnej pumpy je menší ako treba na bezproblémový štart. Čerpadlom vtedy treba viackrát zatočiť, aby sa v ňom vytvoril ten správny pretlak na reguláciu predvstriku a aj na odovzdanie tlaku do pravej strany čerpadla. Tu je cez otvorený solenoid palivo dodané na ďaľšie spracovanie do vysokotlakej časti a odtiaľ do trisiek.
Keďže čerpadlo je de facto otvorené i keď len cez dierku 0,55 mm, pri odstavení motora tadiaľto utečie pretlak a ak dopravná pumpa nemá patričný okamžitý výkon chvíľu jej to potrvá kým znovu napretlakuje teleso čerpadla.

Ak som to podal príliš komplikovano tak sorry ale vstrek. čerpadlo je samostatná strojovňa a jednoduchšie to už vysvetliť nejde.
Najhoršie je, že k dopravnej pumpe sa dá dostať až úplným rozobratím celého čerpadla a teda je lepšie dať to na starosť niekomu kto s tým nemá problém.

_________________
Escort 1,8TD Combi


Naposledy upravil moto dne 02 lis 2007 20:42, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2007 20:42 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 17:01
Příspěvky: 30
Bydliště: Soběslav
2 moto: děkuju moc, jenom mi není jasný že mluvíš o ztrátě tlaku. Já tam ale mám problém ten, že vypouštím vzduch z odvzdušnovacího šroubku na pumpičce filtru.Zajímavé je, že vzduch je tam pořád, klidně jedu delší dobu zastavím a vzduch vypustím, i když třeba nemusím pak už to chytá dobře, problém s chytáním je jenom když to nechám třeba přez noc. Existuje nějakej test na těsnost toho filtru resp. jeho pumpičky???jo a ten filtr s pumpičkou, nemá v sobě náhodou nějaký zpětný ventil?? Dal sem si ho tam z jinýho auta původně tam nebyl.

_________________
Ford Escort 1,8D Mk5-6 rv 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2007 20:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2007 22:20
Příspěvky: 232
Bydliště: SK
No tak potom Ti to saje vzduch niekde pred čerpadlom, a čerpadlo je OK.
Ak tam máš aj ručnú pumpičku a tu odvzdušňuješ, hľadaj chybu medzi pumpičkou, filtrom a nádržou. O poruchách na pumpičkách sa tu už toho popísalo. Skús použiť filter bez pumpičky, len ho pred použitím nezabudni zaliať naftou, alebo daj sanie do filtra z bandasky a prepad tiež do bandasky/ tým preveríš potrubie nádrž-filter. A čo hadičky? Neprisáva si to cez spoje? Pozor na uťahovacie pásky. Ak tam máš tie patentné s uťahovaním na skrutkovák nemusia byť dobré. Pod skrutkou je plôška a tu to dobre hadičku neobopne. Nahraď obyčajnou SK páskou Motex.Tá to dokonale opáše. Hľadaj a skúšaj.

_________________
Escort 1,8TD Combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2007 21:14 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 17:01
Příspěvky: 30
Bydliště: Soběslav
mám tam motexky..ta ruční pumpička je součástí toho čerpadla (dávala se na modely vybavené čerpadlem Lucas, těleso filtru je taky značky Lucas). Asi bude problém teda někde v té pumpičce...

_________________
Ford Escort 1,8D Mk5-6 rv 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2007 12:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
kontrolní otázka co u nádrže !!!!! netáhne ten vzduch od ní?

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2007 14:04 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 17:01
Příspěvky: 30
Bydliště: Soběslav
mno, toje docela možné, souviselo by to možná i s tím, že když nalévám naftu z kanistru tak mi jí to plive ven a bublá jako by to nemělo nějakej přefuk vzduchu, tak to musim dělat na nakloněné rovině. To by s tím mohlo souviset ne??

_________________
Ford Escort 1,8D Mk5-6 rv 1992


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz