fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 11:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 11:06 
Tak by mě zajímalo, co je vlastně lepší: zada CAV Lucas či Bosch?
Dozvídám se např. na fóru "dieselpower.cz", že Lucas je prý tišší a jde prý "líp odspoda", zase se ale nehodí pro BIObursíkárnu a paliva toho typu. Tak kde je pravda, nakonec?
Taky by mě zajímalo, který čerpadla tak nějak vydrží víc a při kolika zhruba odcházejí a který mají zase ty opravy dražší (asi Bosch?). A který bývají dražší na vrakáčích nebo z repasí?A do třetice: jak poznám, co mám, když to není napsáno v TP, po odklopení kapoty, kam se podívat, kolik cm od kterého rohu a do jaké hloubky? Taky předpokládám, že nějaká záměna typu za dobu životnosti motoru není možná, odejde-li Bosch, shánět zase Bosch atd.? Aditiva jako VIF, Bishop - ovlivní životnost čerpadel o více jak 25%?
Dík za názory a rady.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 13:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
čerpadlo vydrží hodně a hlavně když tam leješ co máš ne ty sračky co tady kolikrát čtu.A to že ted dávaj asi kolem 5 procent tý sračky se nic neděje.Cenově je to tak na stejno něco je dražší něco levnější,Bosch je jednodušší a lepší na opravu.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 13:57 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
jo jinak aditiva bych do toho nikdy nedal to vše je ale každého věc,raději tam dám dvě decky oleje.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 14:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
ted sem na oleje.cz četl že tam maník přidává med a další že to ředí s ředidlem .Chudák čerpadlo

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 15:01 
No tak olej pro mě není problém, na plnou nádrž dát dvě decky, stačí tam i minerál 15W-40 API CC (ekvivalent co má Shell X100 Super v bílých flaškách)? Ten už můžu dát jedině do Š120 apod.,ale do motoru raději ne(tam je myslím minim. předepsáno CD-tehdy,když se to vyrábělo).Takhle by to bylo místo aditiva...který je přeci jen drahý.Dík za radu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 15:55 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
pokud chceš přidávat oleje do paliva tak pokud možno oleje které jsou navrženy pro spalování a ne pro mazání ve 4 taktu. Aditiva 4 taktního oleje když se spálí tak určitě z hlediska emisí nebudou dobré, nehledě k tomu co to při spálení vytvoří za reakci - může to třeba víc karbonovat, vytvářet popel a podobné dobroty. Je fakt že ale 2 deci jsou na nádrži prd.

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 16:12 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
takže když dáš dvě decky na 50 litrů tak nepoznáš nic ani v karbonování ani na em. a naopak to promastí naftu.Nevím ted když tam přidávaj do nafty těch 5 procent ale na bejvalou naftu to jen prospělo hlavně čerpadlům

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 16:24 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
jo, escorty 1.8D chrochtají i na trafo olej nebo palmový (v létě). Akorát teda nevím jak dlouho právě z důvodu karbonování vydrží vstřiky. Mě by to nevydržel Lucas takže neexperimentuju - na Sieře jsem Lucase čerpadlo měnil i kvůli čisté bionaftě od slovnaftu, vzápětí na to uplně rozežraný elektroventil takže už jsem vyléčenej.

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 16:40 
No já ještě vyjíždím nepřimíchávané starén zásoby, hlavně OMV, něco Agip, naštěstí.My kanystráci víme své.Ale brzy dojdou...Navíc je letní a přijdou mrazy. Takže "Cattr", myslels rostlinnej olej nebo prostě olej na mazání motoru,nějaký zbytek, část. zoxidovaný a tak?No, na 47L plnou dám 0.19 L toho oleje minerálu a uvidím...Tenhle poměr by neměl uškodit. Nakonec, ruka se mi na to "třepe",byl jsem zvyklej před 12 lety u Warťase (:-))


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 17:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
catrr píše:
jo jinak aditiva bych do toho nikdy nedal to vše je ale každého věc,raději tam dám dvě decky oleje.

Catre proc jsi proti aditivum?Ja bych zase bez nej naftu nenalil.Videl jsem rozdelane vstriky z +- stejnym poctem km a ty co jezdily z aditivem(konkretne VIF,driv to dovazela Benzina z Rakous)a rozdil byl vic jak patrnej.Ja tam leju(i do staryho auta)VIF a pokud ho tam nedam, tak to hned poznam na sluchu.Leju ho tam uz od tusim 94 roku a nikdo me nepresvedci ze je to blbost.Ted i test v Autodiesel mi potvrdil ze je dobrej.Ty mas asi odzkousenj ten olej,ale pochybuju ze cisti a odvodnuje naftu.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 19:10 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
Karle já to rozdělávám denně až my to leze krkem a nejen vstřiky mohl bych povídat co dělá s elementama naše nafta,teda doted,zatím nevím co udělá ta řepka, nic Vám nevnucuji jen říkám já to tam nikdy nedám.dvě decky oleje s nafotu je lepší jak ten předraženej preparát.Opakuji dej si tam co chceš.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 19:22 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
Jen tak bokem Karle slyšel jsi někdy o preparátu na vytěsnění neb obnovu a jiný nesmysli do motorového oleje jak se to propagovalo v šude možně? Taky to bylo testovaný ,ale bohužel jen lákačka na českej národ kteří věří snad všemu ale opak je pravdou.Bohužel i já podlehl a nacpal to do ford fiesta, to co se stalo nebudu ani psát.Takže věř si čemu chceš dej si tam co chceš já tam cpu od převratu co mýt diesla neni na zavření, pokud to čtou mladší ročníky tak za hluboké totality mýt os.auto Lada neb jiné ze západu tak Vás pomalu zastřelili...tak to přimazávám olejem ničím jiným a věř že jsem nikdy nedělal trysky a ty auta co jsem prodal tak čerpadla makaj doted.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 19:37 
Offline
Forďák

Registrován: 20 zář 2007 15:51
Příspěvky: 63
Bydliště: Spáňov
Transit 2,5D r.v. 88. 50kw najel na bionaftu 300 000km za 10 let.Pak se muselo čerpadlo od lukase přetěsnit asi 2500kč a jezdí dál.Spotřeba 8,5l průměr.Teď mám toho samého 2,5D ale r.v.99.51,4kw s čerpadlem bosch jezdím na normální naftu spotřeba 9-10l stejné trasy,od spoda línější maximálka o15km menší.U forda mi řekli,že je to kůli nižším splodinam a že to je normální.Inu pokrok nezastavíš

_________________
TRANSIT 2,5D 51,4kW r.v.99 bixenony centrál na d.o. el. okna s dovřením po zamknutí ,AR Kenwood ,DVD ,LCD-TV .Parot. ESCORT 1,6 16V zetec ghia Kenwood ,čistý seriák pro ženu-už prodán a koupeno TDI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2007 20:15 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2007 00:00
Příspěvky: 68
Bydliště: Náchod
No do té nafty bych lil spíše nějaký olej do dvoutaktů než klasickej motorák, protože olej do dvoutaktů je dělanej na mícháni s palivem, kdežto klasickej motorák se rozpouští hůře v naftě, ale lepší motorák než nic. A když máte motorák zadarmo není co řešit. :-)

_________________
(escort 1.8 TurboD 51KW , 12/1997)-bývávalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2007 08:08 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
catrr píše:
...za hluboké totality mýt os.auto Lada neb jiné ze západu...

Auta se nesmělý mýt? (jestli se o Ladě dá mluvit jako o autu) To se počkalo až to bahno opadá, jako v rusku, že jo... Jo a asi si budu muset zopáknout zeměpis, měl jsem za to, že Savjetskyj Sajuz býval odjakživa na východě, nu což, v Rusku je možné všechno :smt017

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2007 08:19 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
Pokud je cílem pouze zvýšit mazivost nafty tak už se to vyřešilo právě příměsí biopaliva - to má mazivost velmi dobrou a zlepšuje odsířenou naftu. Pokud chceme něco víc jako třeba cetanové číslo pro lepší chod motoru nebo zlepšení filtrovatelnosti v mrazech tak to ničím jiným než aditivem nenahradíme bez šílených laborací z domácí kuchyně které jsou dost sporné (např. na přimazání olej a na filtrovatelnost benzín - ale kdo pak pozná kdy je ta směs vůbec funkční - navíc v naftě při různých teplotách)

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: tak M2T nebo 4taktní mot.olej?
PříspěvekNapsal: 08 lis 2007 14:05 
No, něco M2T mi taky po Wartburgu zbylo, do Suzuki Bandit to nenalju, tak uvažuju, že to teda spálím s naftou...spíš než ten 15W-40 API CC


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2007 17:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Catrre ,ja prece rikam, ze kazdy ma sve zkusenost(M2T vers. Vif)A ten test na aditiva byl ve statni zkusebne.A zaplatit 200Kc na 650l si myslim je min, jak dat 13x ,2l M2T,myslim penezne.Pokud de o ty sracky ala Sluck atd. ,ja jsem strojar a pokud mi nekdo tvrdi, ze se chemicky nanese material na zelezo za chodu motoru a tim se zmensi vule, tak mu reknu ,ze je blazen,prinejmensim.Nic spolehlivejsiho jak tepelny navar neexistuje.Mluvim o necem ,co tam vydrzi a neposkodi zbytek motoru.Dela se tak renovace hrideli(vymletych),kdy se autogenem, pres specialni horak, nanasi material na vymletou cast a ta je pak po prebrouseni jako original.Vyjde to x krat levneji, jak nova hridel.Dneska uz existuji i jine postupy,ale vse na bazi tepla.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2007 21:56 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
karle přesně tak.Jo někdo se ptal na auta za totáče,ale ano škoda ,trabant, a jiné.Kdo měl zahraniční třeba mercedes neb Lada 1500 tak STB byli tak nažhavený a VB to je veřejná bezpečnost tak ta nás stavěla i na parkáči natož za jízdy a to byla buzerace.Známej měl dokonce CHevroleta a byl skoro každý týden u Stbáků kde na to vzal odkud to má koho má v zahraničí atd.Co se týče těch sraček svůj důvod mám a když tam mam zimní naftu nemusím tam prát tu blbost jo co se týče oleje do nafty tak pánové naše byla suchá nevím jak ted s tou příměskou.Ale už někdo spatřil rozebrané čerpadlo konkrétně elementy jak jsou vydřené po naší naftě?Apropo natankoval jste někdo třeba v Rakousku? co to udělá s autem?Maj lepší a mastnější naftičku než je naše.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2007 08:07 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
O tom tu celou dobu mluvíme catrre. Naše nafta je odsířená a tudíž suchá - síra zvyšuje mazivost. Když se odsíří tak je potřeba dodat jiná aditiva která mazivost opět zvýší na výrobcem čerpadel a vstřik. systémů předepsanou úroveň. Ono ovšem česká ČSN je nižší než předepisují výrobci (hlavně třeba Lucas CAV) a proto tam dodáváme VIF my sami když nám ho tam nedá čerpadlář ani rafinerka. Navíc klidně tu naftu vemu levnější a za 0,30 Kč na litr si ji doaditivuju na perfektní úroveň která je srovnatelná nebo lepší než o 3 kačky dražší nafta na jiné pumpě. (nemyslím brát z cisterny v lese). Olej do nafty je sice "mazivostní" řešení ale na úrovni přidávání benzínu aby v mrazu nevločkovala nafta. Když se tato řešení používala do traktorů typu MB 124 avií Fordů Sierra a pod. tak to šlo. Současné přešlechtěné TDCI od forda a PD od VW a pod. už tato archaická řešení moc nemilují a zajisté budou mít delší životnost s kvalitně aditivovanou naftou než když tam picneš olej na mazání (zhorší v mrazu filtrovatelnost alternativně může karbonovat) a benál proti mrznutí (snižuje mazivost až zadírá).

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz