fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problémy s chodem motoru
PříspěvekNapsal: 07 srp 2007 14:39 
Offline
Nováček

Registrován: 07 srp 2007 13:50
Příspěvky: 1
Bydliště: Český Krumlov
Ahoj všichni,

vím, že problémy týkající se volnoběhu se tady řeší na mnoha předchozích diskuzích, ale radu přesně pro svůj případ jsem tam nenašel (tedy pokud postupně nevyměním asi 5 různých věcí a to se mi nechce).

Mám benzínový 1,6 16v ZETEC z roku 1997. Asi před dvěma lety začal zlobit volnoběh, u zahřátého motoru byl hodně nahoře: za jízdy auto samo přidávalo a při jízdě z kopce na pětku jsem musel hodně brzit a auta přede mnou evidentně nebrzdila, při vyšlápnutí spojky šel motor až na 3500 otáček, tak bylo lepší jet na pětku a přibržďovat. Při zastavení se volnoběh držel pořád na těch 3,5 tisíc a většinou pomohlo vypnout motor a znovu nastartovat. Studený motor naopak po chvilce od nastartování začal ztrácet otáčky až někam k 500 a v létě to ustál, ale v zimě většinou zhasnul. Nejhorší bylo, že to nebyl stabilní stav, ale dělo se to nahodile. Dal jsem to do opravy, na diagnostice nic nezjistili, ale i tak vyměnili volnoběžný ventil a ventil odvětrání klikové skříně. Pomohlo to a bylo to OK.

Ale vydrželo to tak rok a problémy byly zase zpátky a teď bych řekl, že jich pozoruji víc:
Pomalé klesání otáček - když rozjedu jedničku a chci zařadit dvojku, otáčky nejdou po puštění plynu hned dolu, ale ještě chvilku jdou nahoru a pak začnou pomalu klesat. Příklad, rozjedu jedničku na 3 tisíce, zařadím dvojku a když pouštím spojku do záběru, otáčky jsou pořád kousek pod 3 tisíci - je to docela nepříjemný a špatně se to řadí. Když jedu bez plynu z kopce a vyřadím, otáčky jdou dolu celkem rychle.
Cukání studeného motoru - když se rozjíždím s ještě ne úplně zahřátým motorem, tak většinou na dvojku i trojku po přidání plynu motor místo aby přidával se začíná dusit a auto začíná poskakovat. Další přidání plynu nepomůže, musím vyšlápnout spojku, znovu podřadit na jedničku a motor pořádně vytočit, aby to jelo. Docela nepříjemný, když odbočuju na hlavní silnici s velkým provozem a potřebuju rychle zrychlit.
Volnoběh - při zahřátém motoru a po delší jízdě je volnoběh 1000 - 1200 i při delším stání a na těch 850, co by měl mít, klesne jenom někdy nebo až po vypnutí motoru. Když ještě není úplně zahřátý, jsou otáčky jen 500 a sotva běží, v zimě asi bude chcípat. Naopak když jsem jel po dálnici delší dobu asi na 3500 otáček a dojížděl jsem k mýtnici a v těch 3500 jsem vyřadil, tak tam těch 3500 zůstalo a celou dobu, než jsem zaplatil, to tam bylo a šlapání na plyn nepomáhalo.

Nejhorší je, že to jednou dělá tohle a jindy zase něco jinýho. Někde jsem slyšel, že by to mohlo být čidlo teploty motoru, že když nefunguje, řídící jednotka pracuje jako by byl zahřátý. To by možná vysvětlovalo ty problémy se studeným motorem, ale mě se ten motor nezdá ani zahřátej. A volnoběžnej ventil a ventil na klikovce mi už měnili a pomohlo to na chvilku. Nedavno jsem byl na emisích a lambda sonda byla OK, jestli se teda na emisích dá poznat špatná lambda sonda.

Můžete mi někdo poradit? Nerad bych utratil tisíce za postupnou výměnu všech možných součástek, který to můžou dělat. Díky

_________________
Escort 1,6 16V ZETEC , rok 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 srp 2007 15:13 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Muze to bejt hodne vecma, ale na zacatek bych zkusil od nekoho pucit cidlo polohy klapky, potom by se videlo dal. Jo a po montazi pochopitelne reset.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 srp 2007 18:07 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Taky bych začal čidlem polohy klapky (včetně proměření drátu až k řídící jednotce!) a potom bych prošel celé sání, jestli to někde nebere falešný luft - hlavně obvyklé špeky jako ventil odvětrání klikovky, odvětrání nádrže a podobně.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 srp 2007 21:59 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006 22:08
Příspěvky: 46
Bydliště: Chomutov
Ja bych zkusil hlavne cidlo teploty motoru,navim jak je to tady ale nekde sou dve nekde jen jedno(budik/ridici jednotka).

_________________
Nic není tak složité, aby to nešlo jednoduše.
Ford Escort Combi 97 1.8 TD 51kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2007 06:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Já bych napřed zkusil prostřiknout všechny konektory v motorovém prostoru Kontoxem, či jiným sprejem na čištění kontaktů. Vždy rozpojit konektor stříknout jeho kontakty a znovu zapojit. Ještě lepší je po prostříknutí kontaktů několikrát spojit a znovu rozpojit. Tím dojde k lepšímu rozpuštění oxydací, které kolikrát dělají pěknou paseku.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: motor
PříspěvekNapsal: 19 zář 2007 08:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2007 00:22
Příspěvky: 165
Bydliště: Cheznovice
Zdarec.
Hele ještě se podívej na hadičku která vede od odvětrávání klikovky.
Začíná za rozdelovačem a vede až pod sání. Nastartuj a at ti někdo přidává plyn. Určitě se ti bude zplaskávat,protože když je v háji vent. odv. klik. tak se vetšinou zku... i ta hadice. Mě auto poskakovalo jak když nemá benzín. Dali mi novej ventil a hadičku vyztužili kovovou trubkou protože ji neměli na skladě. Jezdil sem 2 mesícea pak sem koupil novou protože splaskla na jinim místě.

S tim pomalim padánim otáček mam taky problém, ale nemůžu na to přijít, voln, ventil sem už čistil, ale nic moc zlepšení.

_________________
Escort 97 CABRIO . 1,6 90 koní ( některý už chcíplý teda )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2007 13:29 
Offline
Nováček

Registrován: 20 zář 2006 14:18
Příspěvky: 3
Bydliště: Opava
Měl jse stejný problém s pomalým klesáním otáček přesně podle popisu nahoře. Po několika restartech ŘJ a několika diagnostikách to bylo nakonec těsnění pod volnoběžným ventilem. Mám papírové a to přesahovalo do sacích kanálků a bránilo průtoku vzduchu. Po výměně vše OK. Otáčky padají jedna radost :)

_________________
Ford Escort 1.4 CL, r.v. 1996, hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 pro 2007 19:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 črc 2007 20:14
Příspěvky: 251
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
při tom řazení mi to dělá taky a abych pravdu řekl, vyhovuje mi to!...ale při tom vyřazení za jízdy třeba z 4000ot/min mi volnoběch spadne někde na 500ot/min ale pokaždé to ustál!(asi rok to dělá)

_________________
Escort 1.6 16v 66kw r.v.98 2x pytel, pomocník k volantu, přední okna bez švihadel zadní s, centrální zamykání, bílé barvy na krásných 14 palců velkých PLECHOVÝCH kolečkách a to celé dovezené z Itálie.....prostě takový sériový mazlík...Prodáno. :smt089
Nově- Origo křídlo z aukra za 27kč.
Mondeo které nakonec zůstalo v rodině. 1.8 16V 115 poníků po g.o. přední nápravy, na hlínách s nápisem RS 14palců, centrál alarm na dálku, šíbr okna zrcátka v el.
V plánu Mondeo MK3 nějaký dvoulitr v benálu... NEBO RENAULT LAGUNA II


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2008 21:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 bře 2008 20:42
Příspěvky: 219
Bydliště: Liptovský Mikuláš
No tak ja som včera tie vecičky (snímač polohy klapky a MAF) prečistil a ide mi to strašne do otáčok. Neviete, čo som pokefral????

_________________
Ford Escort 1,8 Zetec Combi Ghia, r.v. 1997, čierna metalíza
http://www.fordfans.cz/galerie/displayi ... fullsize=1


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2008 20:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 bře 2008 20:42
Příspěvky: 219
Bydliště: Liptovský Mikuláš
Už som zistil Ja som tie kontakty prečistil čističom karburátorov a to asi nebolo najlepšie. Všetky som prebehol nanovo perchlórom, resetol RJ a motor ide ako hodinky, voľnobeh úplne v poriadku.

_________________
Ford Escort 1,8 Zetec Combi Ghia, r.v. 1997, čierna metalíza
http://www.fordfans.cz/galerie/displayi ... fullsize=1


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2008 21:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2007 20:45
Příspěvky: 277
Bydliště: Malacky Slovensko
To pomale padanie otacok mozu sposobovat aj vadne sacie zdvyhatka. Ja som mal to iste a po vymene vsetkych sacich OK

_________________
Ford Escort, r.v 97, 1,6 16V 66KW Modré podsvietenie všetkých budíkov, červené podsvietenie vypínačov, stredová opierka z bielej kože, doplnky z bielej kože plus slonia kosť. Kožený volant, 15" ALU kola, výfuk, nasávanie, rádio Alpine vpredu 16 repro Magnat + vyskace Hertz. Vzadu 2x Magnat. 500W zosilovač, subwofer infynity 1250W. Prahy, Vzadu číre svetlá. Zamračená kapota. Zadné dvere zahľadené.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz