Petr: Důležité pro to, aby neodešlo autorádio, resp. jeho zesilovač, je dodržet impedanci. To znamená impedance beden by neměla být menší než zatěžovací impedance autorádia. V tvém popisovaném případě je obojí 4 Ohmy, takže podmínka splněna.
Co se týče výkonu, tam takové podmínky nejsou. Pokud by výkon zesilovače byl větší než zatížitelnost beden, bude zvuk při hlasitějším poslechu velmi zkreslený. Pokud bys to takhle poslouchal dlouhodobě (ty pazvuky bys asi nevydržel) nebo ten rozdíl výkonů byl příliš velký, může dojít k poškození reproduktorů. Ale to Fordí rádio zase nějak extrémně výkonné není.
Opačně, pokud bude zatížitelnost beden větší než výkon zesilovače prakticky nic nehrozí. Zkrátka ten zesilovač nerozpohybuje pořádně ty reproduktory. Ale nemůže dojít k žádnému poškození.
Nevím, jak to chceš připojit k autorádiu, jaký máš vůbec typ. Ale pokud chceš nahradit přední, tak si myslím moc nepomůžeš. Jedině snad, že bys měl autorádio s výstupem na zadní repro a pokud zadní v autě nemáš, tak to můžeš využít.
_________________ Toko
Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023 Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké
|