fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 10 led 2025 01:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 121 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 pro 2007 13:49 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 20 pro 2007 10:45
Příspěvky: 36
Bydliště: Komenského 1158,Kostelec nad Orlicí
V té převodovce tomu věřím,že to vyměnit chce a žádný servis mě nepřesvědčí,že to je jinak i když mi říkali,že to vylévají a dávají zpět.

_________________
Ford Escort Turnier 1.8D r.v 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 pro 2007 18:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2007 00:00
Příspěvky: 68
Bydliště: Náchod
Něco jiného jsou oleje do převodovek a něco jiného do motorů. V převodovkách se ten olej nepřepaluje a nazpůsobuje tam ta síra oxidaci. Jinak ta cena českých olejů je špičková takže není co řešit do starších aut.

_________________
(escort 1.8 TurboD 51KW , 12/1997)-bývávalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 pro 2007 23:58 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 20 pro 2007 10:45
Příspěvky: 36
Bydliště: Komenského 1158,Kostelec nad Orlicí
Je to fakt,jinak se u nás prodává olej Global od meteoru,což je Belgické Sunocco,stojí 5l 10W-40 380Kč,5W-40-680 Kč 5l a lijí to do všeho co se dá,no prostě cena,jinak klasifikace na tom je psaná jako špička SL/CF4 atd,nikdo si na to nestěžoval...

_________________
Ford Escort Turnier 1.8D r.v 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 pro 2007 20:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 dub 2007 16:37
Příspěvky: 56
Bydliště: Dunajská Streda
To tomat1-nechceš hádam povedať že povedzme po 10 rokoch a 160tis km (moje auto) si olej plní svoju činnosť a to maže prevodovku na 100% ?
Kolko krát sa ti podarilo netrafiť prevodový stupeň a prepočítal si ozubené kolieska? Vieš čo sa tam deje?

_________________
Ford Escort combi 1,8 TD 51 kW r.v. 1997-strieborná met.,šíber-dovoz dojčland-Familien klassiker-predtým velmi vela rokov superextraklasik-Škoda 120 r.v 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 pro 2007 21:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2007 00:00
Příspěvky: 68
Bydliště: Náchod
masa77 píše:
To tomat1-nechceš hádam povedať že povedzme po 10 rokoch a 160tis km (moje auto) si olej plní svoju činnosť a to maže prevodovku na 100% ?
Kolko krát sa ti podarilo netrafiť prevodový stupeň a prepočítal si ozubené kolieska? Vieš čo sa tam deje?


No dobre hej , Ale ve spalovacím motoru má olej 2 hlavní funkce a to chladící a mazací.V převodovce je hlavní funkcí mazat i když tam dochází k velkým tlakům hlavně u samosvorných diferenciálúů tak tou jedinou funkcí toho oleje je prostě neporušit ten mazací film. Nikde jsem netvrdil že olej po 160tis. je úplně v pořádku, ale pokud vím tak jsem mluvil o olejích do Spalovacích motorů a ne do převodovek.

_________________
(escort 1.8 TurboD 51KW , 12/1997)-bývávalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 pro 2007 21:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2007 00:00
Příspěvky: 68
Bydliště: Náchod
A závěrem bych chtěl dodat, že každý olej má danou nějakou svou životnost a u převodovkových olejů je logicky vyšší, protože ten olej není tak namáhán jako u olejů spalovacích motorů. Chtěl jsem jenom říci, že u olejů spalovacích motorů ze západu od nášich hranic jsou dělší výměnné intervali, protože ta ropa obsahuje méně síry, než ropa ruská. Jsou dnes technoligie co tu síru umí odstranit, ale stejně tam nějaké to procento zůstane, kdežto u ropy která nepochazí z ruska ta síra téměř není. Síra způsobuje ve spalovacím motoru oxidaci čili rychlejší degradaci oleje. V tech převodovká se ten olej nepřepaluje, když pomineme přechodové vlivy např. při synchronizaci(nesynchrozinuješ obvykle dvě hodiny v kuse) čili ta síra nemá důvod oxidovat, takže ten olej např. paramo zvládne dlouhé intervaly výměny, čili bych řekl, že ty české převodové oleje se dají rovnat s těmi na západ od našich hranic.

_________________
(escort 1.8 TurboD 51KW , 12/1997)-bývávalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 led 2008 13:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 dub 2007 16:37
Příspěvky: 56
Bydliště: Dunajská Streda
Ale odkial vieš že akú ropu používajú výrobcovia olejov? Ani jeden z nich ti to neprezradí a myslím si že ti nemusím hovoriť že prečo...

_________________
Ford Escort combi 1,8 TD 51 kW r.v. 1997-strieborná met.,šíber-dovoz dojčland-Familien klassiker-predtým velmi vela rokov superextraklasik-Škoda 120 r.v 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 led 2008 14:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2007 00:00
Příspěvky: 68
Bydliště: Náchod
No hádej jaká ropa teče přes slovensko.... Pokud vím tak ještě na západoevropský ropovod nejsme připojeni a i kdybychom byli, slyšel jsem že ropa ze západu je dražší, ale to je jen JPP.

_________________
(escort 1.8 TurboD 51KW , 12/1997)-bývávalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 led 2008 15:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 dub 2007 16:37
Příspěvky: 56
Bydliště: Dunajská Streda
No samozrejme ruská- ale ja som nemyslel na to tečenie ale skôr na výrobu- jedným slovom sme malé myšky na to aby sme sa hádali a tom kto akú ropu používa- ruskú, nórsku, arabskú alebo z texasu
PS: pri informáciach o cenach ropy sú vzdy 2 čísla ropa a ropa brent (zmiešaná ropa), ale viac info na http://sk.wikipedia.org/wiki/Ropa
-celkom zaujímavé čítanie...

_________________
Ford Escort combi 1,8 TD 51 kW r.v. 1997-strieborná met.,šíber-dovoz dojčland-Familien klassiker-predtým velmi vela rokov superextraklasik-Škoda 120 r.v 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 led 2008 16:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2007 00:00
Příspěvky: 68
Bydliště: Náchod
No jasně a další čísla jsou čísla za které to ve velkém kupují rafinérie, ale ty se už nikde raději neříkají, protože by každej viděl jak se na tom pakují.

_________________
(escort 1.8 TurboD 51KW , 12/1997)-bývávalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 led 2008 16:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 dub 2007 16:37
Příspěvky: 56
Bydliště: Dunajská Streda
... tuším že sme obojstranne prijali kompromis- t.j. ani ja ani ty nemáme pravdu... 8)

_________________
Ford Escort combi 1,8 TD 51 kW r.v. 1997-strieborná met.,šíber-dovoz dojčland-Familien klassiker-predtým velmi vela rokov superextraklasik-Škoda 120 r.v 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 led 2008 11:29 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 20 pro 2007 10:45
Příspěvky: 36
Bydliště: Komenského 1158,Kostelec nad Orlicí
No,asi na tom něco bude,kdo se v té kvalitě vyzná nevím,jediný institut,ktterý to může skontrolovat je ústav paliv a maziv,který testuje ledasco,minulou zimu testoval chladící kapaliny na Českém trhu a vyhrál Fridex G48+ tuším a značkové pohořely,ale ten je opravdu kvalitní,stojí 1l balený minimálně 130,což jde,u olejů bych se musel někde podívat,mohlo by to být zajímavé.V návodu na Ford escort D z roku 1998 je psaný 10w-40 a v knize Jak na to 15W-40,nevím jestli ta polosyntetika mi při startech pomůže,myslím,že to asi velký rozdíl nebude-nevím...

_________________
Ford Escort Turnier 1.8D r.v 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 led 2008 13:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 dub 2007 16:37
Příspěvky: 56
Bydliště: Dunajská Streda
Mne napr. Etzolt doporučuje 15w40 a 90% výrobcov olejov 5w40 alebo 10w40- dôležité je aby si neskočil pri výmene 2 triedy-z 15w40 na 5w40 ale toho tu už bolo popísané-stačí prebehnúť témy...

_________________
Ford Escort combi 1,8 TD 51 kW r.v. 1997-strieborná met.,šíber-dovoz dojčland-Familien klassiker-predtým velmi vela rokov superextraklasik-Škoda 120 r.v 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 led 2008 18:45 
Offline
Nováček

Registrován: 18 zář 2007 13:03
Příspěvky: 47
Bydliště: Krnov
No já používám toto SAE 15W-40 * ACEA E7/E5 * API CI-4 a doufám že se to nerozsype neb tento olejíček je zadara :smt117

_________________
Tak už jen Škoda octavia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 led 2008 21:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 dub 2007 16:37
Příspěvky: 56
Bydliště: Dunajská Streda
Som trocha zmätený- ACEA E7/E5 * API CI-4, s niečim takýmto som sa zatial nestretol-si si istý že sú tam tieto údaje?

to Jindras: čo sa týka kvality tú dokáže "zmerať" len skúšobný ústav alebo certifikované laboratorium-niekde som čítal pekný popis toho čo sa deje počas štartovania a rozpis toho čo aký olej robí a ako sa správa len ti nepoviem že kde som to čítal lebo som to zabudol...

_________________
Ford Escort combi 1,8 TD 51 kW r.v. 1997-strieborná met.,šíber-dovoz dojčland-Familien klassiker-predtým velmi vela rokov superextraklasik-Škoda 120 r.v 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 led 2008 21:26 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5741
Bydliště: Praha
Pro motory diesel je MK7 určitě předepsanej 10W-40, 5W-40 a 5W-30 :roll:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 led 2008 23:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2412
Bydliště: CZurakistan
ten 5w30 až u poslední verze jejichž výrobní číslo VIN bylo xxx xxxxWP...do řady WM včetně je starý čerpadlo oleje a snímač tlaku oleje....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 led 2008 12:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 dub 2007 16:37
Příspěvky: 56
Bydliště: Dunajská Streda
To walker:ja mám VIN ...gcanvb... -to je tuším to staršie- v aute malo byť aspoň podla papeirov vždy 5w40 len raz som tam dával 10w40- ale to je v pohode-
dnes idem vymeniť ventilátor kúrenia- zdochol- včera som na vrakovisku v Bratislave kúpil "nový" za 1500Sk...

_________________
Ford Escort combi 1,8 TD 51 kW r.v. 1997-strieborná met.,šíber-dovoz dojčland-Familien klassiker-predtým velmi vela rokov superextraklasik-Škoda 120 r.v 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2008 23:07 
Offline
Nováček

Registrován: 18 zář 2007 13:03
Příspěvky: 47
Bydliště: Krnov
macomen píše:
No já používám toto SAE 15W-40 * ACEA E7/E5 * API CI-4 a doufám že se to nerozsype neb tento olejíček je zadara :smt117
Jo jsem si jistý je to do kamionů jezdíme na to 80000km tak to něco vydržet musí je to nějaká ůprava pro vysoce zatěžované motory a vzhledem k tomu co tam kdo lil za sračky přede mnou (i když je to holanďan) si myslím že mu víc ublížit nemůžu.

_________________
Tak už jen Škoda octavia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2008 22:29 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 20 pro 2007 10:45
Příspěvky: 36
Bydliště: Komenského 1158,Kostelec nad Orlicí
To označení se shoduje s olejem co používám já Paramo trysk M7ADS III,akorát se to správně značí API CF-4 než API CI...,ještě existuje M7ADS IV-turbo,což je o něco dražší pro ještě vědší mazací nároky motorů s turbem a pak polosynt.tuším Top tir 10W-40,což už něco stojí.Nechci přechvalovat Paramo,ale na motory Diesel je dost vyhlášené.

_________________
Ford Escort Turnier 1.8D r.v 1995


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 121 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz