Měl jsem (mimo jiné) to samé, ale už nevím, co bylo to hlavní co pomohlo, protože jsem na autě již měnil kdeco (svíčky, kabely, palivový filtr, vzduchový filtr, lambda sondu, MAF, zapalovací cívku, zadní díl výfuku, akumulátor, regulátor alternátoru, střední díl výfuku; psáno zhruba chronologicky) - a to vše kvůli škubání za jízdy, častému špatnému tahu, chroptění z výfuku při rychlém přidání plynu při stání na místě a také řevu motoru při akceleraci.
Můj tip je, že nejvíc pomohla výměna výfuku, změna se ale neprojevila hned, ale s delším časovým odstupem.
Podle mně se postupně pročistil katalyzátor a začala dobře fungovat lambda regulace.
A hodně udělal i přechod ze svíček Motorcraft na NGK PTR5A13 (i když to tu asi nechcete slyšet).
A pak podstatná věc, najít pumpu s kvalitním benzínem, to má také ohromný vliv, konečně jsem takovou našel.
Kupodivu to není pumpa renomované značky, ale pumpa, která má víkendové slevy, je tam v ty dny velký provoz a auto na ten benzín jezdí, jak drak. Už nevím, co jsou ty dřívější zběsilé přískoky při jízdě s promrzlým motorem.
Takže jsem zcela přehodnotil svůj názor čerpat jen u renomovaných (?) čerpaček firem OMV a Shell.
(Tipuju, že to dělá ta výtočnost, případně by se na tom mohl dost podílet vyšší obsah látek typu toluen, xylen apod.)
_________________ Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA
|