Na toto tema tu toho najdes spoustu. S 1,4kou po meste za 8 by nebyl takovy maler, pises od 8mi, kdyby to bylo do 9, tak budiz.
Ja se snazim jezdit na spotrebu hlavne ve meste (pres 8 se nedostanu) a kdyz tak koukam kolem sebe, tak lidi jezdi strasne neekonomicky.
Dam priklad, jedu ke krizovatce, jsem 200m pred ni, vidim, je tam cervena, takze to uz tam mam neutral a plachtim, ale vidim, ze auto prede mnou jede furt stejne a pak brzdi jak blazen.
Kdyz stojim na stanici autobusu (mirne s kopce), vidim a slysim, ze vscihni, co tam jedou, jedou s kvaltem a plynem. Ja osobne mam vyzkouseno, ze kdyz nahore vyhodim kvalt, na tachu mam 60, po cca 1km jedu 55 a pak prijde jeste vetsi kopec, kde muzu zaradit a jet na kvalt bez plynu.
Tohle vsechno je strasne znat.
Moc se neda usetrit na dalnici, tam mezi 100 a 130km/h neni moc velkej rozdil (neco mezi 1-1,5l/100km) a cas jsou taky penize, ze jo?
Mimo mesto se vyplati vyhazovat kvalt pred obci a doplachtit tam treba sedesatkou.
Obecne lehka noha je zakladem, ale nekdy se vyplati na to i slapnout, abys mel co nejdrive svoji cestovni rychlost.
Kdyz byly karburatory, tak se rikalo, ze pri konstantni rychlosti se da jeste malinko ubrat plyn a motor tahne stejne pri spotrebe o neco nizsi. Ja mam ale dojem, ze mi to u auta funguje taky tak, akorat je otazka, jestli ubere ŘJ, karbec přeci jen byl mechanickej s lankem od plynu, takže opravdu ubral i trochu paliva.
Taky se tu furt handrkujem, kdy radit, ja rikam ze ve meste po rovine staci vytocit motor do 2200 a preradit, najdes tu take nazory, ze tocit klidne na 4000, ze to je lepsi. Nevim, nemam PP, ridim se jen osobnimi zkusenostmi. Ted mam prumer 7,5 (hodne jezdim po meste), v lete jsem nekde na 7,2 a kdyz se zadari tak i na 6,5, ale to chce opravdu dobrou trasu.
Mam jeste puvodni lambdu pri skoro 170tkm, takze ta taky asi nebude kdovijak super.