Meteorik píše:
V posledním odkaze je zmínka s ledkama, prosímvás, to je blbost, nic to nebude svítit, je to spíš jen oktrasa, stejně jako třeba angel-eyes.
Co se týče strobáčů, tak s těma je to stejně na pytel, záleží podle obsahu součástek, většinou se tam objevuje startovací trafo, velkej kondík, a jednoduchý oscilační obvod, a pár pochybných tranzistorů, které obvyke dělaj problény.
Co se týče instalace, tak to poradit nějak nemůžu, ale skrze zapojení samotného strobo snad jo.
Ten stroboskop stejně totiž jednou odejde, protože je to systémově navržené dost na houby. Ty levné mají výhodu, že se dají většinou relativně lehce opravit, stačí to rozdělat a vyměnit to co je vyhořené. Na druhou stranu kvalita výbojek je dost ubohá (ale jsou menší a tak se lehčí instalují).
Jestli si chcete zkládat strobo doma není to velký problém - podle typu zapojení to vychází na 250-350kč.
POZOR - výbojky speciálni UB1 by neměli byt na dlouhých drátkách.
Takže ta pochybná regulační krabička o které se tu bavíte by měla být co nejblíže k výbojce.
Kdo chce regulaci v kokpitu, tak snad řešením by bylo natáhnout jen drátky od potenciometru, (to je ten knoflík co se točí).
Každopádně se asi při instalaci nevyhnete kuchání toho krámu.
Ještě zpět ke stavbě, většinou bývají koncipovány cca na 9V, stabilizátor 78S09 by to měl zpravit. Ale pozor na izolaci, na kondenzátoru který je obvykle vzhledem k napětí a kapacitě nepřehlédnutelný může být i 500V a na výbojce i 2-5kV - je tam sice jen malý proud, ale i tak to dovede nadělat paseku. Nejednou mě to pokopalo a bolí to !!!!!!
Ufff,takhle po ránu mi dělalo problémy číst takhle dlouhej článek,ale kamaráde,mám k tobě jednu výhradu,Píšeš,že tě to pokopalo a že to bolí.Musim tě trochu poopravit - VELICE to bolí.Když jsem od toho dostal jednou šlehu,tak jsem si ještě natrhnul ruku jak jsem ji chtěl vytáhnout od světel.Zlatá zásuvka,ta jen brní,ale tohle je fakt hustý!!
vivat elektrika..
_________________
Hatchback 3 doors , CVH 1.4 EFI PTE , 01/1996 , Complectation CLX