fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 19:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: kroutak vs vykon
PříspěvekNapsal: 21 led 2008 23:53 
Offline
Forďák

Registrován: 03 zář 2007 21:51
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha, severní Čechy
ahoj, zajimalo me, kdy vic vyuziju kterou z tech dvou velicin...ze skoly samozrejme vim co tyhlety veliciny znamenaj, v praxi si ale nedovedu predstavit, jak ktera na jizdu pusobi...diky

_________________
dříve Escort Mk6 .94/1.6i EFI CLX /5dv., dnes F Focus ST170 5dv., r.v.2003


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 led 2008 14:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
koně prodávaj auta, krouťák vyhrává závody :-D

ono jde v podstatě vždy jen o krouťák a až poté čím větší krouťák ve vyšších otáčkách tím více práce a výkonu

Záleží jak na co, a hlavně jaké to má průběhy. Když vezmeš typickej průběh výkonu u benzínu, tak maximální výkon je pro běžnou jízdu vcelku nicneříkající hodnota páč je v otáčkách který v provozu nedosáhneš většinou ani zdaleka. Obecně tedy do provozu to chce charakteristiku "co nejvíc plochou".

Naopak třeba u auta čistě na sprinty tě krouťák nemusí až tak trápit a lze to dohnat otáčkama. Potom je ale ten motor třeba do 5000rpm úplně mrtvej.

Takovej asynchronní elektromotor... to je věc :-D Viz třeba tramvaj - maximální krouťák už od minimálních otáček. Prostě spalovací motor je pro pohon vozidla dost nevhodnej, ale nic moc lepšího dostupnýho nemáme :-D

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 led 2008 22:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 čer 2006 21:30
Příspěvky: 290
odkdy má tramvaj asynchronní motor??? :shock: :-D

_________________
Escort MKIV 1.4 s Webrem - sešrotován
Probe 2.5 GT US version,_ Probe 2.2 GT plná palba _ Probe 2.2 Lx automat v digitálu
Transit 2.5D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 led 2008 22:12 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
kroutak nebo vykon, nehledej v tom moc vedu, protoze vykon je funkci otacek a kroutaku: vykon(kW) = rpm * Nm / 9454
To, ze pusobi motor nejakou silou na klikovku, je ten kroutici moment (jako kdyz slapes do pedalu na kole) a pres prevodovku se prenasi na kola (prevody zvysi silu na kolech, jakobys mel na kole vepredu hodne maly tac a vzadu hodne velke kolecko).
A ted tomu pridame druhy rozmer - motor pusobi silou, pohani kola a ted zalezi, jak rychle se toci - od toho se odviji, jak rychle pojedes (vykon je prece prace za jednotku casu, neboli jakou vzdalenost ujedes za jednotku casu). V zavislosti na tom, jak chces jet rychle, jake ma auto odpor, do jakeho kopce, tak potrebujes urcity vykon - z rovnice vidis, ze vykon muzes hnat otackama (jinymi slovy zarazenou rychlosti jsou urceny otacky) a toc. momentem (dany motorem a pozor: zavisly na otackach!) - z toho taky vyplyva to, proc je max. toc. moment v nizsich otackach nez max. vykon. Kdyz toc. moment zacina po svem maximu klesat, klesa pomaleji, nez rostou otacky, takze zvysujici otacky porad zvysuji vykon, i kdyz klesajici toc. moment ten narust postupne potapi do max. vykonu.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 led 2008 11:15 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
tramvaj nemá asynchronní elektromotor asi moc dlouho :D ne že bych tu chtěl rozebírat MHD, ale info třeba zde, možná už jsi s tím i jel :-D

S tím co píše M. musím jen souhlasit

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 led 2008 11:15 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
sem zapoměl odkaz na ty tramvaje: http://shell.sh.cvut.cz/~oskar/stah/tec ... rkblue.pdf

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 led 2008 19:41 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 čer 2006 21:30
Příspěvky: 290
Nojo promin máš pravdu :-D
Mě nenapadlo že to budou cpát do těch novejch šuntů...

_________________
Escort MKIV 1.4 s Webrem - sešrotován
Probe 2.5 GT US version,_ Probe 2.2 GT plná palba _ Probe 2.2 Lx automat v digitálu
Transit 2.5D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 led 2008 20:35 
Offline
Forďák

Registrován: 03 zář 2007 21:51
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha, severní Čechy
ok diky...ja sem to mezitim cet na wiki :)
z toho vyplyva, ze nejefektivnejsi je jezdit na otacky, ve kterejch kroutak zacina klesat, chapu to dobre...?

_________________
dříve Escort Mk6 .94/1.6i EFI CLX /5dv., dnes F Focus ST170 5dv., r.v.2003


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 led 2008 21:06 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
co myslis nejefektivnejsi? kdyz potrebujes jet na cas, tak bys mel jezdit u nejvyssiho vykonu, tam dostavas na kola tu nejvetsi moznou silu. Okolo max. toc. momentu pojedes relativne svizne a za jeste rozumnou spotrebu, pokud by ti slo o spotrebu, musis jit s otackama jeste dolu, ale to uz je trochu slozitejsi. vice by sis precetl v tematu "spotreba".

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 led 2008 00:22 
Offline
Forďák

Registrován: 03 zář 2007 21:51
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha, severní Čechy
myslel sem pomer spotreba/vykon

_________________
dříve Escort Mk6 .94/1.6i EFI CLX /5dv., dnes F Focus ST170 5dv., r.v.2003


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 led 2008 00:27 
Offline
Forďák

Registrován: 03 zář 2007 21:51
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha, severní Čechy
milos: chtel bych se nekdy projet v tesla roadsteru...to je teprv libovka

_________________
dříve Escort Mk6 .94/1.6i EFI CLX /5dv., dnes F Focus ST170 5dv., r.v.2003


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 led 2008 10:02 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
nejeefektivnejsi spotreba/vykon se meri mernou spotrebou, ted presne nevim, v jakych to je jednotkach, nevidel jsem graf zrovna pro zetec, ale pro benziny to byva kolem 2200 ot. osobne si myslim, ze kdyz u zetecu budes pri 3000 (umerne tomu pozdeji do kopce, drive z kopce) radit na vyssi kvalt, tak by to nemela bejt zadna lenora a spotreba by mela bejt rozumna.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 led 2008 11:07 
Offline
Forďák

Registrován: 03 zář 2007 21:51
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha, severní Čechy
ja takhle vesmes jezdim...takze u toho asi zustanu

_________________
dříve Escort Mk6 .94/1.6i EFI CLX /5dv., dnes F Focus ST170 5dv., r.v.2003


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 led 2008 15:02 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To milos.l:

Asynchronní motor a maximální krouťák od minimálních otáček? Kdes na to přišel? Jedinej motor, kterej má maximální krouťák od nízkých otáček je stejnosměrnej sériovej motor. Asychron má naopak v takřka nulových otáčkách krouťák minimální a má při použití jako trakční motor velký problémy s rozběhem a musí se to řešit docela brutální elektronikou s mikroprocesorovým řízením...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz