fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 03 led 2025 22:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 led 2008 22:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2412
Bydliště: CZurakistan
Trn je stále stejnej, bude pasovat v pohodě, jde do všech dieselů ford 1,8....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: typ napinacej klapky
PříspěvekNapsal: 22 úno 2008 09:04 
Offline
Nováček

Registrován: 15 črc 2006 16:31
Příspěvky: 4
Bydliště: BB
zdar, mam 1,8TD Ghia 8/1998. Neviete mi poradit bez rozoberania aky druh napinaca (aut or man) v rozvode ma byt? Ponukli mi v predajni 2 sady rozvodov.

_________________
Escort 1,8TD Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2008 19:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
S automatickym napinanim.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 bře 2008 22:28 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2412
Bydliště: CZurakistan
Perňa říká určitě....a má pravdu, ale jen částečnou...pokud se porovnávaj motory v originálním stavu z výroby a podobného data výroby....nebo lépe...nejsou rozvody pro D či TD 51kw či TD 66kw rozdílné, protože motory jsou stejný...klikovka furt točí vačkou a čerpadlem, princip je tedy stejný...rozdíl je ve verzi použitého systému....tzv. "staršího" s mechanickým napínákem a "novějšího" s automatickým dopínáním...poznat ten systém lze i pouhým poodkrytím krytu rozvodů, a pokud je tam to "loukoťové" kolo jen s jedním šroubem uprostřed (viz Perňovy fotky), tak je to automat....pokud je tam "plné" kolo se čtyřmi šrouby okolo toho středového, tak pak je to manuál...upozorňuju na to proto, že lze vzájemně zaměnit jen celé komplety a nebývá zřídka k vidění novější typ (dle v.č.) motoru se starším rozvodovým systémem, který by už na něm být neměl, protože byla třeba po "potkávačce" vyměněná hlava i s vačkou a tedy i jejím rozvodovým systémem ze staršího darovacího motoru...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 bře 2008 16:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Od 96 nahoru by vsechny mely byt s automatickym napinanim.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 dub 2008 10:22 
Offline
Nováček

Registrován: 13 led 2008 00:28
Příspěvky: 10
Bydliště: Ostrava
Nazdar chlapi, tak tady pátrám po tématech a nenalézám nic,co by mi pomohlo. Můj problém je ten, že jsem si nechal vyměnit komplet rozvody i s pumpou a po výměně podstatně hůř startuje jak za studena,tak i za tepla. Poznal jsem to hned po té výměně. Mechanik mi tvrdil,že rysky pro nastavení byly pootočené, tedy asi předsazené rozvody,tak je natočil "správně", jak to dělali vždy u Forda. Jenže tím pootočením asi něco...........!? Jízdní vlastnosti jsou stejné jako před výměnou(hluk motoru, kouřivost,akcelerace) Ale ty starty! Před výměnou to chytalo za studena po nažhavení na pár otáček startéru, za tepla snad na jednu otáčku,no prostě paráda. Teď ovšem musím za studena točit cca 10-15sec. a to je relativně teplé počasí, co bude v zimě? No a při zahřátém motoru to taky musím řádně točit než chytne. Co s tím?
Poraďte prosím. Navrhl mi na příští týden diagnostiku. Jsem zvědav,jak dopadnu.Zase budu minimálně o 1000.- lehčí,Když přičtu materiál a práci cca 8000.- za rozvody a pumpu, bude to tedy 9000.- Tak pozdravuji a fandím Vám,kteří si rozvody měníte sami. No mám pocit,že mě to vyjde finančně asi jako u origo Ford servisu cca10-11000 s použitím origo dílů a měl bych zřejmě ušetřeno pár příček své žebříčkové nervové soustavy. Zdravím všechny a jsem zvědav na Vaše názory.

_________________
Ford Escort 1.8TD kombajn,GHIA s motorem ENDURA-DE, r.v.98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 dub 2008 12:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
nejdřív se to nastavuje na rozvodech a pak pro klid doseřizuje nastavení čerpadla podle budíku .Je to jistota.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: špatné starty po výměně rozvodů
PříspěvekNapsal: 01 črc 2008 21:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2005 13:28
Příspěvky: 84
Bydliště: Praha
Dělal jsem teď rozvody na mém autě a po výměně a nastavení dle doporučeného postupu se mi projevil stejný problém jako popisoval rogy výše. Auto startovalo velmi obtížně. Dospěl jsem k tomu, že před výměnou mi úplně nesedělo nastavení čerpadla (byl nepatrně větší předstih než by dle nastavení měl být). Provedl jsem tedy korekci předstihu na čerpadle (nyní cca o 1/2 zubu větší předstih oproti nastavení popsaném v manuálu) a poté již startuje bez problému.

Má někdo představu, jak by se mělo nastavení čerpadla správně doladit, neboť chod motoru před i po změně se téměř nezměnil (rídící jednotka si za chodu motoru časování dávky paliva upravuje). Mám ale dojem, že tato regulace se nejvíce uplatňuje jen v nízkých otáčkách. Subjektivně se mi zdá, že se teď po zvětšení předstihu tolik neprojevuje rezonování zatíženého motoru kolem 2000 ot, které je u td escorta běžné.

_________________
Ford Escort Combi MK VII 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.fordescorttd.wz.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 črc 2008 06:08 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
nastavuje se to podle opravárenských tabulek ,kde každy t.motoru má své hodnoty ,a seřizuje se to cejchovaným přístrojem

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 črc 2008 13:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 dub 2008 18:57
Příspěvky: 86
Bydliště: Kežmarok
kolko kilometrov maju vydržať rozvody?

_________________
Ford Escort 1,8TD 51KW r.v.1998/11 2xAirbag SRS , centrál,dialkové ovládanie,servo,xenony, podsvietenie celého auta,autobateria 80AH VARTA, elektrické okná, už aj otáčkomer :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 črc 2008 13:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Co tady furt řešíte po 60t km vyměnit rozvody i s kladkama a basta...
Když trochu přetáhnete nic se neděje.....
Vodní pumpa by měla cca 100t km vydržet

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 črc 2008 18:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
To už bych radši vyměnil ložiska a nechal řemen.
Naprosto ale nechápu směr dotazu.
MĚNIT VŠE !!!!!!!!!!!

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Diky Walkerovi
PříspěvekNapsal: 23 črc 2008 00:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2007 14:12
Příspěvky: 129
Bydliště: Brno
Chtel bych podekovat WALKERovi za navod na vymenu rozvodu. Pustil sem se do toho v male tmave garazi s heverem a hlavou plnou nadeji v to, ze i mechanik elektronik urcite zvladne udelat rozvody. Mel sem udelany trn na kliku, par vrtaku (6 i 9.5mm). Auto sem zvedl, shodil kolo, oddelal podbeh a veskery kryty, blokl cerpadlo (je tam dulcik a vychazi zhruba na 11 hodinu, jak uz nekdo psal), blokl vacku. Pristup k blokovani kliky je asi jako bych chtel pri slozenym motoru podrbat pisty na brisku, takze se klika nechala jak byla, jen sem si platkem pilky "nacrtnul" polohu.
Pak nasleduje litani po vsech certech a andelech a shaneni TORX 50, 40 a myslim jeste 45. Chtel sem sundat remenici, ale torx asi videl ocel jen z pendolina a pri povolovani sem z nej udelal vrtak. Tak sem holt musel mensi remen (pro cerpadlo) protlacit mezi remenici a tim koleckem, trosku sem ho namazal a slo to jako na oleji (bez sebemensiho poskozeni remenu).
Zbytek uz je nuda, jen povoleni a nahrazeni novym :)

Chrochtak chrochta a to diky WALKERovi, jeho navody a postupy mi dodali odvahu.

_________________
Polaris Grey 92
Diesel 1.8 60HP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 črc 2008 18:23 
Offline
Nováček

Registrován: 01 bře 2008 10:53
Příspěvky: 3
Bydliště: Slavosovce 169
Ahoj. Ako sa nastavuje čerpadlo?

_________________
Ford escort 18 TD 66 kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 črc 2008 18:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 dub 2008 18:57
Příspěvky: 86
Bydliště: Kežmarok
na čerpadle máš 3skrutky povoliš a posunieš voči rozvodovemu remenu z 22klučom tak nastaviš na čerpadle vstrek nafty

_________________
Ford Escort 1,8TD 51KW r.v.1998/11 2xAirbag SRS , centrál,dialkové ovládanie,servo,xenony, podsvietenie celého auta,autobateria 80AH VARTA, elektrické okná, už aj otáčkomer :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2008 00:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2007 14:12
Příspěvky: 129
Bydliště: Brno
ja sem taky meni jen remeny, kladky byly jako novy, pruzina v pohode a loziska bez problemu... a nechtelo se mi davat dalsi prachy za kladky (udelam motor a po mesici se propadnu se sedackou na zem :-D )

spravne by se melo menit :
remen cerpadla
remen nahoru na vacku
drazkovany remen (altik)
kladky
vodni pumpa

kdyz vymenis tohle, tak uz muzes bejt vysmatej a piskat si :-)

_________________
Polaris Grey 92
Diesel 1.8 60HP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srp 2008 06:11 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
Tak proc jsi teda nevymenil tohle.Neměnit kladky je fakt ta největší kravina,co můžeš udělat.Řemen ti klidně dvoje kladky vydrží,ale jedny kladky dva řemeny nikoli.Rozvody se mění hlavně kvůli životnosti ložisek v kladkách.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srp 2008 09:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 črc 2007 11:45
Příspěvky: 1710
Bydliště: Mělník
už jsem se s tím setkal, znamej chtěl vyměnit taky jenom řemen, že kladky jsou moc drahý a že to auto stejně bude prodávat. Tak jsme mu vyměnili jenom řemena a po 10tis Km ho dotáhli na laně. Přidřelo se jedno ložisko v kladce, a řemen nepřeskočil, ale jak se okladku dřel tak se přepálil a prasknul. To vše co říkal v cca 160km/h rychlosti. Ušetřil 1500 za kladky a oprava motoru ho pak vyšla na 24000Kč. Byl to benzín 2,0 16v.

_________________
Escort cabrio RS 2000 -(1990), Ford Transit (1996)
Opel Monza A (1979) Opel Senator A (1978) - oboje 6 v řadě 3,0. New Opel Monza A (1978) 2,8 automat
EX:Opel Omega B 3,0 , Escort 1,6 16v, škoda 120GLS, 120LS, 105L, Fiat Uno 1,3 Turbo - jen jedna škodovka našla jného majitele než šrotiště.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 srp 2008 08:32 
Offline
Nováček

Registrován: 05 úno 2006 00:16
Příspěvky: 13
Bydliště: Praha
Výměnu všeho doporučuji a hlavně se spolehnout sám na sebe!!! Dřív jsem měnil řemen po 50 ti tis s kontrolou kladek, když byla nějaká trochu podezřelá tak výměna.. A komplet rozvody při 100, vše v pohodě. Je to pár dní co jsme to měnili rozvody u mechanika ten kladky zkontroloval, koupil se jen napínák s tím že je vše OK.Dal jsem novou pumpu z jiného motoru a řemeny Conti z Elitu. Za 100 km Bylo vše v v riti, remen byl ostrouhaný až na 3 mm a prasklý, napečený vsude. Podle zvuku po výměně mám téměř za jisté že se to stalo následkem přetažení řemenu, protpže to hodně hučelo. To se mi při výměně řemenu už taky stalo, povolil jsem trochu stavitelnou ozubenou kladku imbusem atd, až hučení přestalo a najezdil jsem 60 tis v poho. Mechanik nechtěl o mírném povolení tahu řemenu ani slyšet, stím že si to sedne. Já debil jsem to za rohem taky neudělal myslel jsem že to udělám na chalupě v divočině a stalo se tohle.Po rozmontování ale nebyla žádná kladka evidentně kaput všechny ložiska OK.Samozřejmě mistr řekl že si není vědom chyby, pomohl mi jen s výměnou motoru za jiný. Věřím tomu že správné napnutí řemenu má taky podstatný vliv a kdybych si to možná udělal sám tak se to nestalo. Ale spravuji jen na chalupě a když něco potřerychle potřebuji tak jsem v pytli. Proto jsem zvolil dílnu s elitem za rohem a mechanika aby se vše vadné vyměnilo.... Tak mě to vyšlo na rovnou desítku. Takže příště tam hodím vše nové asi od Timkenu z Kelly a jejich servisy to mění na Escu za necelé dva litry. Nový motor je lepší než ten starý, ten měl popraskané písty, takže by šel stejně kukat ...

_________________
Escort 1.8 td 66Kw,kombi, 12/1997- prodáno, byl super
focus TDCI 74 Kw, 2004, kombajn, zatím pohoda


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 zář 2008 16:46 
Offline
Nováček

Registrován: 11 říj 2007 08:20
Příspěvky: 5
Bydliště: Praha
Tak jsem teď dokončil opravu potkaného motoru 1.8TD 66kW v Escortu a mám několik dotazů. Měl jsem docela problém s přesným nastavením vačky, abych mohl nasadit řemen, řídil jsem se tím jak střihají ventily na 4 válci, podle toho jsem zjistil polohu vačky v horní úvrati a podle toho jsem dal rozvoďák. Klika a čerpadlo jsem měl nastavené podle rysky, kterou udělal někdo přede mnou. Motor jsem tedy složil, hlavu jsem komplet vyměnil, blok motoru zůstal. První nastartování se mi vůbec nepovedlo, pořád to nebylo schopné se odvzdušnit, až jsme to nakonec roztáhli na laně, takže už to jede. Výkon je v pořádku, ale špatně ty chytá, je třeba točit startérem třeba 3 otáčky motoru aby to pořádně chytlo, může to být tím, že není vačka nastavená úplně přesně speciálním přípravkem? Radši jsem s vačkou nelaboroval, ale nechal ji tak jak mi vyšla podle horní úvratě. Dále by mě zajímalo, jaký vliv mají na chod motoru uprostřed popraskané písty? Neměnil jsem blok motoru, ale jen hlavu, abych zachoval typ motoru, protože jsem měl motor z Mondea.

_________________
Ford Escort 1.8D 1994
Opel Omega C Caravan 3.2 V6 AT LPG 2001
Opel Vectra C Caravan 1.8 2004


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz