fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 14 říj 2024 12:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 17 bře 2008 21:36 
Offline
Nováček

Registrován: 25 zář 2006 18:08
Příspěvky: 15
Bydliště: Třebíč
Zdravíčko, mám pár dotazů na auto přítelkyně, koupili sme ho loni za hodně málo peněz, ale má několik závad...
1. špatně startuje, je potřeba 2x - 3x žhavit a pak chytne, dělá to tak i v létě...
2. po nastartování studeného motoru začne šíleně bíle kouřit, není za autem vidět, když se nevyjede hned z garáže, tak se skoro do vrat nedá trefit, tohle přetrvává dokud se motor nezahřeje
3. až už je motor zahřátý a jede se jakoukoli rychlostí a pustí se plyn při zařazené rychlosti a motor začne jakoby brzdit, začne to kouřit takovou bílo-modro-šedou barvou, stačí se dotknout plynu a přestane to, nebo stačí vyřadit a kouř se taky ztratí
4. cukání... je celkem jedno jak se jede rychle nebo na jaký rychlostní stupeň, ale auto začne v určité poloze plynu nebo při určitých otáčkách cukat a poskakovat, jako bych se poprvý rozjížděl v autoškole... stačí přidat nebo ubrat a přejde to... Tento problém ale není pokaždé, ale je to dosti časté.
5. při jízdě do kopce na pětku a cca 2000 ot.min-1 jdou od motoru takové divné zvuky, zní to jak když fouknu do lahve od piva, při vyjetí na kopec se to ztratí a pak se to celou cestu neozve.
6. turbo... to je zcela jistě špatné, jen se chci zeptat, jestli se nedá trochu vrátit do života svépomocí bez nutné repase nebo výměny. Chová se dost náladově... Jednou sepne u 3200 ot.min-1 jindy až u 4200 ot.min-1 a někdy dokonce vůbec. za studena nesepne nikdy. Do kopce při předjíždění stačí dát z 5ky na trojku, vyletí otáčku, turbo sepne a klidně po 5 sekundách se dá zařadit zase pětka a turbo jede, jak se roztočí, tak už pak jede i na 2000 ot.min-1

Samozřejmě je mi jasné, že je to několik závad. Pokud budete vědět co by mohlo některé z výše uvedených závad způsobovat, popř. co je nutné vyměnit atd. byl bych vám zavázán

předem mnohokrát děkuji

_________________
Ford Focus II Combi 1.6TDCi 16V 80kW/4000 ot.min-1, 240Nm/1750 ot.min-1, r.v. 06/2005, Silver Machine
Ford Escort 1.8TD 51kW, r.v. 1997, Red


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 bře 2008 22:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 čer 2007 10:33
Příspěvky: 108
Bydliště: Nový Hrádek
podle me ti temer vsechny zavady odstrani serizeni predvstriku. :-)

_________________
Ford Escort 1.8TD (66kw) r.v.1994
Sportovní filtr,Přímé sání,Křídlo,Central,Alu 14"
_______________________________________
Když máte pocit, že máte vše pod kontrolou, prostě jenom nejedete dost rychle.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 bře 2008 23:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
nádhernej dotaz....to může bejt věcí...bod 1. pokud žhavení funguje ve všech válcích na stopro, je chyba ve vstřikování, a ostatní neduhy tomu nasvědčují...pokud se nepletu tak máš ty obyčejný diesel, a přítelkyně td...a už jen prostým okem lze poznat co je tam navíc...elektronicky korigovaný vstřikovací čerpadlo, řídicí jednotka, MAF čidlo na měření množství nasávaného vzduchu, čidlo polohy plynový páčky,čidlo polohy klikovky a snímač počátku vstřiku na třetím válci, čidlo teploty motoru pro řj atd...ty vyjmenovaný věci ovlivňujou vstřikování, takže nesprávné chování čehokoliv z toho vede k nesprávnému vstřiku a tedy i chodu motoru...pak je tam halda drátů a konektorů kerý ty signály vedou do řj...nutně nemusí být vadné čidlo, ale pokud nedochází od něj přes dráty správný údaj, tak je taky chyba, pak jsou mechanický věci kolem, jako základní nastavení vstřikování na rozvodech, turbokorektor atd....a nakonec je vlastní stav čerpadla a vstřikovacích trysek....takže to je jen pro začátek... :D ...nezbývá než jít krok po kroku, až se závada odhalí...například u turba jde změřit plnící tlak při určitejch otáčkách a podle toho usoudit, zda turbo dává nebo ne...a zda to je netěsností mimo turbo, případně nezavíráním či netěsností obtokové wastegate klapky....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 bře 2008 10:22 
Offline
Nováček

Registrován: 25 zář 2006 18:08
Příspěvky: 15
Bydliště: Třebíč
jj, já mám jen dízl 8) byla totiž maximální spokojenost a přítelkyně se rozhodla vyměnit favorita za stejné auto jako mám já, když sme ale procházeli inzeráty, našli sme tady ten TD ještě za menší peníze než obyč dízl ve slušným stavu. Ten TD byl dost rezavej, bylo na tom dost práce ale kosmetických závad sme se zbavili. Teď ale ještě ten motor...

Ještě se zapomněl další závadu. na volnoběch se motor jakoby zakuckává, prostě hučí jak správnej dízl a pak jakoby vynechal a hned zas hučí jak má, tohle vynechávání škube celým autem.

Nejsem příliš technickej typ, takže nějaký přesný popisy co se tam děje a proč, mi absolutně nic neříkají :D

Pokud by to spravily vstřiky, bylo by to fajn, pokud každá z těch závad je způsobená jiným dílem, už by to bylo smutnější a hlavně dražší...

Tak ještě jednou díky za rady :)

_________________
Ford Focus II Combi 1.6TDCi 16V 80kW/4000 ot.min-1, 240Nm/1750 ot.min-1, r.v. 06/2005, Silver Machine
Ford Escort 1.8TD 51kW, r.v. 1997, Red


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 bře 2008 10:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 čer 2007 10:33
Příspěvky: 108
Bydliště: Nový Hrádek
takhle se to da tezko resit.Nejdrive bych si zajel nekam premerit vstriky,dale bych se podival na ten predvstrik (tj.kdyz je spatny predvstrik,hazi to naftu v blbem momentu a palivo se pak blbe spaluje,tj.huli to,nejedeto poradne do otacek.)

_________________
Ford Escort 1.8TD (66kw) r.v.1994
Sportovní filtr,Přímé sání,Křídlo,Central,Alu 14"
_______________________________________
Když máte pocit, že máte vše pod kontrolou, prostě jenom nejedete dost rychle.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 bře 2008 16:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
selenoid :)

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 bře 2008 16:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
A ty starty na 3 nazhaveni nemaj smysl,staci protocit motor a pak to chytne skoro nadrc.Vlastni zkusenost,netesni me palivovy vedeni nekde mrcha.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 bře 2008 19:44 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
Hlavně se obávám,že nemá moc cenu někomu,kdo sám přizná,že vůbec nerozumí tomu,co se děje v motoru vysvětlovat ať zkontroluje selenoid,plnící tlak turba,základní nastavení čerpadla na rozvodech,nastavení předvstřiku atd atd atd.
Jediné čeho se tímto dosáhne bude:zkontroluj čerpadlo.......co to je čerpadlo........to vstřikuje palivo do válců........co to jsou válce,kde je najdu,co to je palivo...........................
Osobně si myslím,že v tomto případě má opravdu cenu poradit servis,nebo přítele na telefonu.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 bře 2008 21:19 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
mrJekill píše:
Hlavně se obávám,že nemá moc cenu někomu,kdo sám přizná,že vůbec nerozumí tomu,co se děje v motoru vysvětlovat ať zkontroluje selenoid,plnící tlak turba,základní nastavení čerpadla na rozvodech,nastavení předvstřiku atd atd atd.
Jediné čeho se tímto dosáhne bude:zkontroluj čerpadlo.......co to je čerpadlo........to vstřikuje palivo do válců........co to jsou válce,kde je najdu,co to je palivo...........................
Osobně si myslím,že v tomto případě má opravdu cenu poradit servis,nebo přítele na telefonu.
přesně tak,ale trochu zasvětit by nebylo naškodu,ted je otázka jak je vůči motoru vnímavej.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 bře 2008 21:28 
Offline
Forďák

Registrován: 16 srp 2007 19:19
Příspěvky: 104
Bydliště: v garáži:-)
Tak nevím jestli Kadlo koupil auto ve slušným stavu, když tam byla karoserie v pr...a navíc takovejch technickejch problemu kolem....nejlepší by bylo to dát nákýmu zkušenýmu strejdovi do garáže aby zjistil jestli to má cenu všechno řeši. Páč jestli máš těch věcí tolik na odpis tak by to bylo asi pěkně drahé(možná dražší než celé auto)...snad to dáš do kupi. zdarec

_________________
Escort 98, 18TD, klima, atd...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 bře 2008 22:50 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
Cit pro motor je podle mě vrozenej a zasvětit se může sám,pročtením fora............

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 bře 2008 13:13 
Offline
Nováček

Registrován: 25 zář 2006 18:08
Příspěvky: 15
Bydliště: Třebíč
Zas takovej neznalec nejsem :D Samozřejmě to sám dávat dokupy nebudy, bude to dělat známej. Jen sem chtěl vědět na co se zaměřit. Někdo psal vstřiky pak předvstřik... Je to správnej postup?

Jinak to auto až na tyto vady je v poho, motorově jede skvěle, když už se to turbo roztočí, tak není problém na dálnici 180 do kopce... Ochcávka 1.9TDi 66kW rozhodně neujede...

Jen se zbavit toho cukání a kouření... :roll:

_________________
Ford Focus II Combi 1.6TDCi 16V 80kW/4000 ot.min-1, 240Nm/1750 ot.min-1, r.v. 06/2005, Silver Machine
Ford Escort 1.8TD 51kW, r.v. 1997, Red


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 bře 2008 13:16 
Offline
Nováček

Registrován: 25 zář 2006 18:08
Příspěvky: 15
Bydliště: Třebíč
Jinak to spínání turba ve vysokých otáčkách bych řešil až jako poslední... Většinou jezdím do 100 km/h a to ho ani moc nepotřebuju, jede to 100x líp bez turba než ten můj Escort, co turbo ani nemá, tady kopce jezdím na pětky, s tím mým na trojku...

_________________
Ford Focus II Combi 1.6TDCi 16V 80kW/4000 ot.min-1, 240Nm/1750 ot.min-1, r.v. 06/2005, Silver Machine
Ford Escort 1.8TD 51kW, r.v. 1997, Red


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 bře 2008 14:20 
Offline
Forďák

Registrován: 16 srp 2007 19:19
Příspěvky: 104
Bydliště: v garáži:-)
S tou oktávkou máš pravdu:-) hřeje mě u srdce když ujíždím octavce 1,9 TDi (66kw)....:-)

_________________
Escort 98, 18TD, klima, atd...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 bře 2008 18:35 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
Tak třeba to spínání turba ve vysokých otáčkách skus řešit hned,tím,že se pokusíš rozhýbat táhlo ovládání turba.Je to takový to táhlo co je u turba a jde s ním stuha pohnout.Podle mě to máš jen zarezlý.Pořádně za něj zaber a uvidíš.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2008 08:37 
Offline
Nováček

Registrován: 25 zář 2006 18:08
Příspěvky: 15
Bydliště: Třebíč
Zdravíčko, tak problém s Escortem přetrvává, kouří jak dýmovnice, na semaforech lidi ze za mnou stojících aut kroutí hlavou :D , dál motor má nepravidelný chod a hodně špatně startuje... Nicméně jsme si s přítulkou koupili nový auto (viz. podpis), ale Escorta sme si nechali aby měl každej aspoň auto u sebe, tak si je střídáme... Ale s Escortem je to kvůli tomu kouření děs... Co je zásadní, aby to vyšlo na opravdu minimum, Focus vyčerpal rozpočet na dlouho dopředu :lol: Zatím jsme měli z Escorta vyndané vstřiky a měřili jsme je, tlaky mají všechny 4 stejné a to myslím cca 160 (jestli si to dobře pamatuju) a to jsem se dostal tam kam jsem chtěl.

Jaký má mít Escort 1.8TD 51kW tlaky na vstřikách?

Díky moc

_________________
Ford Focus II Combi 1.6TDCi 16V 80kW/4000 ot.min-1, 240Nm/1750 ot.min-1, r.v. 06/2005, Silver Machine
Ford Escort 1.8TD 51kW, r.v. 1997, Red


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2008 09:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
SZ

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2008 01:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2007 14:32
Příspěvky: 461
Bydliště: Liberec
Nebude v haji cerpadlo?

_________________
Ford Escort RS 2000 MK VI .... unavenej
Skoda Octavia scout 2.0TDi
Ford Focus 1.8TD...
VW Golf IV 1.9TDI 96KW Sport Edition... uz neni :(
Kawasaki ZX6R ( kawasaki zelena:) )
Husqvarna TE 610 49KW

plus hromada RS na dily :)))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2008 13:45 
Offline
Nováček

Registrován: 18 zář 2007 13:03
Příspěvky: 47
Bydliště: Krnov
Šel bych po tom jak říkají kluci kontrola předvstřiku pak hadičky odpady tlaky válců atd diesel je taková alchymie. Kór když ho neznáš hodně štěstí a trpělivosti.

_________________
Tak už jen Škoda octavia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2008 15:05 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
solenoid

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz