futura píše:
Dee, myslis, ze fakt musis do zmetca cpat tak drahej olej? Nerikam do novyho, nebo kdyz ma pod 100tis a je udrzovanej, ale kdyz se kouknu na navody k obsluze, tak hlavni je, aby ten olej splnil pozadavky na specifikaci a to uz v klidu zvladne i polosyntetika.Zvlast na beznej provoz, kdy to nedrtis.Pevny zdvihatka by se mi taky libily, ale nevim, ze by to nekdo zkousel prebastlit, i kdyz je fakt, ze na nektery hodne ostry vacky se davaj i na stary typy. Ale asi jsou to special delany, nepredpokladam, ze by se dalo bez uprav prehodit starej a novej typ. Aspon videt by to chtelo, clovek by byl chytrejsi.
Futy pisou to na kazdy strance, zetecinside.com, mkvregister.co.uk apod, dost lidi si stezovalo na zakousnuti ventilu pri pouziti 10w40 do zetecu....
to je mozna taky duvod proc nekdo ma u pomerne novyho esca zadelany hydrostely a podpaleny ventily a ma pak spatny tlaky....buhvi co tam totiz predchozi majitel lil.
A povtrdil mi to i clovek kterej se specializuje na fordy (ne jen servisak od ofiko fordu) uz dost dlouho a kterymu v tomhle verim, protoze vim ze odvadi spickovou praci.
Muj motor jezdi na syntetiku od zacatku a ja to budu dodrzovat co jen to pujde.... natoceno 170000km a mezi vymenama oleje neni nutny dolejvat, proste to spadne od vrchni ke spodni rysce po tech 15000km a to musim rict ze to nijak nesetrim a tak polovina kilometru je najeta po praze takze zadny pericko.