fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 15:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 587 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 30  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2008 20:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2007 20:45
Příspěvky: 277
Bydliště: Malacky Slovensko
Wizzy píše:
No to máš pravdu, navíc při volnoběhu se maf ani nebere v potaz. Ani při volnoběhu za tepla, tam se akorát k poloze škrtící klapky, teplotě vody a vzduchu přidává lambda.
Ale na začátku jsi tvrdil, že když odpojíš maf, tak přestane fungovat volnoběžný ventil, zajímá mě proč, když si ho ovládá řídící jednotka sama a hlavně podle otáček motoru?


Mal som na aute uplne mrtvy volnobezny ventil. Nevedeli sme kde je chyba na aute ked ostali otacky na 4000. Odpajali sme vselico mozne, akonahle sme odpojili MAF otacky klesli na 900 a drzali, znovuzapojenie otacky vystrelili na 4000. Skusali sme MAF z pojazdneho auta a to iste takze sme vylucili chybu MAF. Odvetravanie klukovky bolo v poriadku, podtlakove hadice vsetky OK, skrtiaca klapka OK, ostal nam volnobezny ventil, po vymene vsetko OK aj pri odpojenom aj pri zapojenom MAF

_________________
Ford Escort, r.v 97, 1,6 16V 66KW Modré podsvietenie všetkých budíkov, červené podsvietenie vypínačov, stredová opierka z bielej kože, doplnky z bielej kože plus slonia kosť. Kožený volant, 15" ALU kola, výfuk, nasávanie, rádio Alpine vpredu 16 repro Magnat + vyskace Hertz. Vzadu 2x Magnat. 500W zosilovač, subwofer infynity 1250W. Prahy, Vzadu číre svetlá. Zamračená kapota. Zadné dvere zahľadené.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2008 20:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2007 20:45
Příspěvky: 277
Bydliště: Malacky Slovensko
Ale v pripade MARTIN UH si myslim ze skor tlaky :wink:

_________________
Ford Escort, r.v 97, 1,6 16V 66KW Modré podsvietenie všetkých budíkov, červené podsvietenie vypínačov, stredová opierka z bielej kože, doplnky z bielej kože plus slonia kosť. Kožený volant, 15" ALU kola, výfuk, nasávanie, rádio Alpine vpredu 16 repro Magnat + vyskace Hertz. Vzadu 2x Magnat. 500W zosilovač, subwofer infynity 1250W. Prahy, Vzadu číre svetlá. Zamračená kapota. Zadné dvere zahľadené.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2008 08:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Já si zase myslím, že v případě Martin UH to budou zdvihátka.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2008 13:18 
Offline
Nováček

Registrován: 19 úno 2008 23:41
Příspěvky: 6
Bydliště: Uherské Hradiště
Zkouším nový olej Havoline Texaco 4W30 - pak dám vědět.
Stando ty máš najeto kolik?

_________________
Escort sedan rv.97 1.6 ZETEC 312 000km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2008 13:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Zatím mám najeto 293t. km, výměna 8 ks výfukových zdvihátek provedena ve 210t. km a příznaky jsem měl přesně jak popisuješ výš. Ve 228t. km jsem ještě dělal repasi hlavy, byly podpálené 2 výfukové ventily. Jinak posledních 5let jezdím na Texaco 5W-30 a motor šlape stále dobře.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 dub 2008 20:11 
Offline
Nováček

Registrován: 27 úno 2008 14:12
Příspěvky: 8
Bydliště: Plzeň
při měření motoru mi vyskočila chyba, č.552 systém pulzního vzduchu, potřebuji zjistit o jakou chybu se jedná a jak se toho zbavit. Díky

_________________
Ford escort combi, 1.6 16V, r.v.1996 GHIA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2008 21:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 bře 2008 20:42
Příspěvky: 219
Bydliště: Liptovský Mikuláš
Nazdar forďáci, potreboval by som poradiť. Včera som sa dal na čistenie kontaktov. najprv na váhe vzduchu, vystriekal som kontakty aj tie drôtiky vnútri. Potom som vybral snímač polohy šktiacej klapky a tak isto vystriekal kontakty. Potom som urobil reset RJ. Po zahriatí motora dnes som myslel, že sa zbláznil. Otáčky idú samé hore a spadnú až po prudkom pridaní plynu. Na voľnobeh za jazdy 1400 a po zastavení spadnú na 900 až 1000. Poradí mi niekto, čo sa mu stalo?????? Help....

_________________
Ford Escort 1,8 Zetec Combi Ghia, r.v. 1997, čierna metalíza
http://www.fordfans.cz/galerie/displayi ... fullsize=1


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Věčné téma: VOLNOBĚH !
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2008 14:17 
Offline
Nováček

Registrován: 26 kvě 2007 18:50
Příspěvky: 35
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Ahoj lidi

Převrátil jsem tohle fórum vzhůru nohama už několikrát při různých obtížích a k aktuálnímu problému "volnoběh" jsem toho našel mnoho. Recepty typu škrtící klapka, ventil, MAF, Lambda, svíčky... to všechno jsem četl. Chtěl bych ale popsat příznaky mého problému a taky laborování, co jsem s tím prováděl, abych nějak pokud možno s vaší případnou pomocí našel tu závadu bez toho, abych to musel řešit postupným vyměňováním všech možných součástek a rozebíráním motoru páč v tom zrovna třída nejsem... Do diagnostiky se zatím pouštět nechci... to spíše výhledově.

Takže příznaky: kolísání otáček za studena a hlavně za tepla to skoro chcípá (při dojezdech na semaforech nebo tak to je hop nebo trop)... Auto je pár dní venku ze servisu, kde absolvovalo výměnu středního a zadního dílu výfuku, ten je celý nový, plus palivový filtr, výměna oleje i s filtrem, přetěsnění nějakých netěsností výka + zavaření nějaké trhliny na litinové součásti svodů (nevím přesně co se tím myslí), ale je pravda, že to dělalo hroznej rachot podobnejm extra vadným zdvihátkům a šlo o za plynem (původně jsem si myslel že to zdvihátka jsou, ale díky bohu ta šlapou v pořádku, taky cena opravy byla příjemným překvapením oproti ceně výměny zvihátek).

Po té co odpojím MAF se to srovná, ale po radě s automechanikem jsem zkoušel odpojovat se zapnutým i vypnutým MAFem i LAMBDU, ale ta je buď úplně mrtvá a nebo se chová jak má, protože po jejím odpojení se ani v jednom případě nic neprojevilo. Reaguje to jen na MAF. Nic jinýho jsem zatím neodpojoval (čidlo teploty atp. ), páč ani pořádně nevím kde to najít. Zkusil jsem tedy různé prostříkávání všech možných konektorů co se mi podařilo najít a rozpojit, čistění konektorů MAFu, přeučování řídící jednotky... poprvý to běželo se stejným kolísáním, po druhém procesu odpojení a připojení baterie jsem se skoro nerozjel na jedničku jak to netáhlo, tak jsem postup opakoval a dnes je výsledek stejný jako před tím (asi jsem nějak způsobil špatný zaučení jednotky tak jela z kdovíjakých informací)... Dneska jsem taky vymotnoval MAF a vyčistil jej technickým benzínem, jeden z ěch drátků byl po směru sání trochu zanesený nějakým bordelem, ale ani po namontování zpět se to nezlepšilo (pochybuju že po nějaký delší cestě to bude jinak - nikde jsem s tím zatím nebyl jen jsem zkoušel volnoběh)...

Zatím teda budu jezdit s odpojenou váhou vzduchu než to nějak pohrotím s penězma. Nejraději bych na zkoušku nejprve vyměnil tu váhu, důvod proč sem píšu je, jestli někdo z těhle inforací získaných mým amaterským laborováním a hokusypokusy může dá typ, čím by to tak mohlo být. Podle mýho laickýho názoru to ukazuje na tu váhu vzduchu, ale je možný že to je jiný skrytý problém. Při odpojený váze to drží otáčky zhruba kolem 850 na volno, nechcípá o při dojezdech na křižovatku a vyřazení, je to živý, prostě nesrovnatelný rozdíl, auto ani neklepe, paráda. Jen se obávám spotřeby, zdá se mi, že z výfuku cítím takový kyselý jakoby zápach po benzínu, ale je možné že to pracuje jen moje fantazie vyděšená z některých vašich přízpěvků např, o spotřebě 16l/100 nebo z cen některých součástek :o) Možná by to mohlo být tím novým výfukem... Nic kromě vody po studeným startu z toho jinak neprská, dým žádný.

Budu vám vděčný za každý podnětný názor. Chápu, že podobných vláken je spousta, jde o to, že třeba někoho něco napadne, když jsem popsal nějaký ty pokusy, co jsem provedl.

Ještě otázka na tu spotřebu... jednu dálku jsem přeci jen jel, asi 300 km jsem najezdil s odpojeným MAFem, ale musím do toho počítat i následný laborování, stání na volnoběh, túrování atp. taky město (zasekaná plzeň) a pár cest do práce na krátkou vzdálenost... když jsem to posčítal, spotřeba mi vyšla něco kolem 9l/100 a řekl bych že jsem to ani nijak moc nešetřil. Kdyby to drželo na tomhle za těhle podmínek cest (budu sledovat), je to podle vás přijatelná spotřeba na 1.4i z 96? Taky tam mám ještě zimáky, na letní kola hold nejsou penízky ;o) Když to drží bez váhy ty dobrý otáčky nemůže to přece zase dávat o tolik bohatší směs a žrát o tolik víc ne, vždy´t to by podle mého názoru přece musely jít otáčky o dost výš i na volnoběh, nebo se pletu?

Ještě snad napíšu, že mám půl roku měněný rozvody...
Tak díky za rady, čas a trpělivost chlapi ;o)

_________________
Gtr's Fofr Escort 1.4i 1996 3dvř (aka "Red Devil")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2008 16:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2007 18:22
Příspěvky: 1203
Bydliště: Kladruby nad Labem
Tak z odpojenou váhou to bude brát trochu víc,ale na 1,4 těch 9l není žádná tragedie ;-)

_________________
Escort combi, 1997, 1,6 16V - 90HP bylo
Focus combi, 2000, 1,6 16V-100HP je
VW golf, 2006,1,6 FSI
http://www.fordfans.cz/galerie/thumbnai ... pby&uid=29
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2008 18:18 
Offline
Forďák

Registrován: 27 bře 2007 21:18
Příspěvky: 83
Bydliště: Olomouc
no tak to cos všechno popsal vypadá tak na 90 prcent na váhu vzduchu! Spotřeba není nijak hrozná, no,ale já bych stím za 9 na 100 teda nejezdil, to si to radši vyměn a budeš jezdit kolem 8, váha se ti za chvilu vrátí... jEstli tochu jezdíš...

_________________
Ford Escort 12/97, 3 dvř. 1.6/66kw 16v, servo, el. okna+ střešní,vytápěné přední okno+ zadní, laděný výfuk a další drobné radosti a starosti


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2008 20:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 pro 2007 09:53
Příspěvky: 86
Bydliště: Praha
na 1.4 je to dobra spotreba:) ja byl na 10-12 s 1.4rkou!!

_________________
Ford Escort 1.8 16V,77kw,r.v.1992,přes 285tkm,stav dostatečný:)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2008 10:01 
Offline
Nováček

Registrován: 12 kvě 2008 09:40
Příspěvky: 2
Bydliště: Brno
Ahoj, chci se zeptat jestli byste mi mohli doporučit nějaký servis či šikovnýho mechanika nebo autoelektrikáře na Blanensku nebo Brněnsku co má zkušenosti s řešením těchto problémů.
Byl jsem u forda na diagnostice a tam mi řekli: vyměnit ventil volnoběhu a ventil oddechu klikové skříně. Vyměněno (vyměnil jsem i čidlo teploty motoru) a zrestartována řídící jednotka, ale problém pořád přetrvává - po startu (za studena) bez plynu to hned zdechne, pokud se plyn přidá a pustí po startu tak během dvou vteřin spadnou otáčky pod pět set a motor téměř chcípne, po chvíli vylezou na tisíc a drží se tak osum vteřin a znovu spadnou... V momentě, kdy se ručička teploty dostane na začátek stupnice tak problém zmizí. Pak za tepla to občas taky kolísá, ale nepravidelně. Předem díky za rady.

Mejdžr

_________________
Escort Combi r.v. 1997, 1.6i 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2008 11:00 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 16 zář 2007 22:35
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha5(CZ)///Trnava(SK)///Prešov(SK)
Ja som mal podobny problem http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=13435
a tiez som nevedel prist na chybu. S takymto spatnym mororom som urobil cca 10 000km a nakoniec mi pomohla po domacky robena diagnostika. Radim aj tebe skus si ju urobit aj ty. Je to len jedna LED-ka ku ktorej je pripojeny odpor[uz si nepamatam aky velky] a samozrejme to potrebujes mat prepojene k nejakemu dlhsiemu kabelu aby ti to dostalo od baterky k tej zasuvke kde sa pripaja ta diagnostika. Niekde tu na fordfans na to najdes presnu schemu. Vazne odporucam to. Ak mas nejaku chybu tak ti to vyblika kod a ten si v pohodicke vyhladas co znamena.

_________________
Ford Escort 1,6i, 16V r.v.1994, 4dv.
Zatial len sport.vzduch.filter


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2008 16:13 
Offline
Nováček

Registrován: 26 kvě 2007 18:50
Příspěvky: 35
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Diky za nazory, ale dneska jsem nasel jeste jeden prispevek jisteho fordaka o ventilu odvětrávání klikové hřídele.

Hovořil o svém problému s volnoběhem u esca 1.4. Mluvil tam o ventilu od klikovky a o tom, jak mu nic na jeho problem nepomohlo az se vrhnul prave na tuhle soucastku. Pise, ze ji odpojil, dve tluste hadice vedouci nahore spojil trubickou a spodni malou s kolinkem ucpal. Zkusil jsem tedy to same. Odpojil tenci hadicku u kolene, ucpal koleno k ventilu i tu tenkou hadicku co se rozdvojuje a mizi kdesi v hlave a zapojil maf. Bez mafu se motor po ucpani hadicky skoro zadusil, po uvolneji naskocil jako z praku. S mafem se po chvili (reakce na cidlo asi chvili trva) dostal na cca. 900 otacek a zklidnil se a kdyz jsem pak maf zase odpojil, vyletel ale ihned se srovnal skoro na ty samy otacky rekl bych bez rozdilu. Zda se mi ze to ukazuje, ze ten ventil uz je asi za zenitem. Zkousel jsem do nej pred tim, kdyz byl zapojeny, chvili tukat a klepat, trochu s nim lomcovat a dvakrat se to srovnalo, mozna ze ta kuzelka co v tom ma byt zapadla na to spravne misto, bohuzel se tam ale dlouho nezdrzela a volnobeh zacal zase haprovat.

Nevite nekdo, co presne se deje v motoru, kdyz spojim ty dve tluste a ucpu tu tenkou od ventilu? Na co presne je ta tenka? Nema sat, ma tedy prepoustet nejaky pretlak zpet pres ventil a filtr do sani? Odsava vzduch od te hridele? Nebo se pletu a ma prisavat? Na mne pusobila dost hladova a bejvala by vcucla celej prst kdyby mohla.

P.S. Neposkodi motor takove experimenty s ucpavanim vyse zminenych hadicek?

Tak co, mohlo by tohle byt ono?

_________________
Gtr's Fofr Escort 1.4i 1996 3dvř (aka "Red Devil")


Naposledy upravil Garrett dne 12 kvě 2008 16:18, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2008 16:16 
Offline
Nováček

Registrován: 26 kvě 2007 18:50
Příspěvky: 35
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
edmann píše:
Ja som mal podobny problem http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=13435
a tiez som nevedel prist na chybu. ....


Jo, procital jsem to. Chystam se na to, prusvih je ze tam nemam ty tribodove konektory nebo jak se to jmenuje s tim primym vystupem pro diagnostiku a musel bych zrejme pres skřínku, protoze jak jsem tam cetl, pres ten konektor u spolujezdce se to nikomu jeste zapojit nezdarilo. Ale rozebirat "matrix" toho se trochu bojim pac jsem levej na takovy veci a bojim se ze bych spachal nejakej fake a bylo by to v riti :D

_________________
Gtr's Fofr Escort 1.4i 1996 3dvř (aka "Red Devil")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2008 16:16 
Offline
Nováček

Registrován: 26 kvě 2007 18:50
Příspěvky: 35
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Carrytwo píše:
na 1.4 je to dobra spotreba:) ja byl na 10-12 s 1.4rkou!!


To bych si sel hodit laso asi... :roll: :D

_________________
Gtr's Fofr Escort 1.4i 1996 3dvř (aka "Red Devil")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2008 12:32 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 01 črc 2007 21:03
Příspěvky: 41
Bydliště: kladno
zdravim te a chtel bych s tebou poresit tento problem,jelikoz mam to same auto,motor a rok,vym,enil jsem tez volnobezny ventil a otacky za studena padaji.co jsem si tak procital tak by to melo ovlivnovat cidlo teploty chladici kapaliny,dnes jsem ho objednal,ziotra ho zkusim-tak dam kdyz tak vedet,nebo jsi to uz nejak vyresil?diky jarda :-)

_________________
ford escort 1.6.16V,r.v,98,tm.modra metaliza,klima,abs,el.okna,2airbagy,alu orig.kola f1,cerne folie,muzika 1200w,sportovni filtry,k a n filtr,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2008 12:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 čer 2007 21:06
Příspěvky: 269
Bydliště: Bruntál
tak to se k vám kluci přidávám. ventily mám vyčištěný jak volnoběžný tak odvětrávání takže by měli být v pořádku. bez vlivu na to jestli je motor studený nebo teplý po nastartování se někdy otáčky houpají na 800-900 a celé auto se trochu třepe, potom zase drží 1000ot. a pomalu lezou až na 2000 a zase spadnou na 1000 a takhle se to pořád opakuje až se to po krátké jízdě uklidní jak má, občas to má tendenci chcípnout po startu tak to proturuju a je zase klid. už mě to dost štve

_________________
Citroen C5 break 2,0l 100kw LPG, výbava exclusive
FORD GALAXY 1,9TDI - minulost
FORD ESCORT 1,6i 16v LPG. - minulost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2008 12:18 
Offline
Nováček

Registrován: 12 kvě 2008 09:40
Příspěvky: 2
Bydliště: Brno
Ahoj,

řešit jsem to začal v důsledku kompletní kolize auta minulej tejden.
Vůbec to nechtělo jet, chcípalo to na volnoběh netáhloto a děsně to škubalo, otáčky po vyřazení rychlosti neklesaly.
Dal jsem to na doporučení kámoše mechanika do servisu-neznačkovýho, kde ale mají diagnostiku. Domluvil jsem se s nima že vymění celej vejfuk, byl už kompletně děravej a po jeho výměně že proměří všechny čidla a snímače a stanoví příčinu problému.
Tak zatím čekám na co přijdou.

Mejdžr

_________________
Escort Combi r.v. 1997, 1.6i 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: váha vzduchu
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2008 09:09 
Offline
Nováček

Registrován: 04 lis 2007 20:05
Příspěvky: 1
Bydliště: Praha
tak jsem se rozhodl také přispět do fóra zkušeností... s kolísajícími otáčkami + váhou vzduchu.
Měl jsem s autem stejné příznaky..zejména na křižovatkách..kolísání otáček až téměř ke chcípnutí motoru..vymontoval jsem váhu, rozebral, umyl benzínem...obě čidla byla zanesena nečistotami, mastnotami..namontoval zpět a OK !!!!

_________________
Vin


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 587 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 30  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz