fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 10 led 2025 01:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 121 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2008 22:34 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
Jindras píše:
To označení se shoduje s olejem co používám já Paramo trysk M7ADS III,akorát se to správně značí API CF-4 než API CI...,ještě existuje M7ADS IV-turbo,což je o něco dražší pro ještě vědší mazací nároky motorů s turbem a pak polosynt.tuším Top tir 10W-40,což už něco stojí.Nechci přechvalovat Paramo,ale na motory Diesel je dost vyhlášené.
tento olej jsem dával do dieslového fiata ale 15w40 max.spokojen a to i v zimě.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 led 2008 19:33 
Offline
Nováček

Registrován: 18 zář 2007 13:03
Příspěvky: 47
Bydliště: Krnov
No Paramo to není to bych asi nedal nevím,je to nějaký italský olej Urania pro náklaďáky . Bohužel nevím co do toho kdo lil tak aby to mazalo .

_________________
Tak už jen Škoda octavia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 led 2008 01:49 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 12:03
Příspěvky: 1189
Bydliště: Hořovice okr.Beroun
Ty oleje vyrabi jen par rafinerii a vsichni to od nich berou a daj tomu jen svoji znacku,takze madyt za 88 kc/l muze bejt stejnej jako jinej za 150kc/l,dulezite je koukat se na parametry a ne na znacku!

_________________
Ford fiesta ST 150
Ford escort XR3i cabrio 96kw r.v.1993,hudba 8 repro 2000 watu.
Už ji nemám,šla do světa:Ford fiesta 5D 1.3i duratec 51kw r.v. 2005,hudba 5repro 700 watu.
Bejvávalo:Ford orion 1.8D Ghia r.v.1992.-R.I.P.16.9.2013 odvezen po vlastni ose na vrakáč,:o( sbohem starý brachu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 led 2008 09:19 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
macomen píše:
No Paramo to není to bych asi nedal nevím,je to nějaký italský olej Urania pro náklaďáky . Bohužel nevím co do toho kdo lil tak aby to mazalo .


No já to zase vidím tak že raději Paramo odpovídající specifikace než olej pro náklaďáky.
Toto není má myšlenka a jen cituji: Oleje pro nákladní auta musí v motoru běžně vydržet třeba 40 až 80 tis. km i více. Pro olej to má důsledky ty, že mají vyšší množství popela (díky vyššímu obsahu detergentů) a pokud dochází k částečnému spalování oleje (to se děje vždy), pak ten popel vadí katalyzátoru (a dnes i filtrům částic u dieselů - ale to je jiná problematika). Ale jedna špatně zvolená náplň motoru ani katalyzátoru nevadí, trvalý provoz na oleje ACEA E by už byl horší.

A můj názor je že pokud by oleje pro náklaďáky byly vhodné i pro osobáky tak proč by je výrobci neznačili i normami pro osobáky?

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 led 2008 22:29 
Offline
Nováček

Registrován: 18 zář 2007 13:03
Příspěvky: 47
Bydliště: Krnov
No trochu se pleteš (podle mne) oleje se až tak nerozdělují na nákladní a osobní vozy jako spíše na vysoce zatěžované diesely a turbo diesely. U těchto nákladních je lepší filtrace už i proto olej vydrží více a hlavně nákladní vozy splňují emisní limity už podle normy euro 5 s přidáváním močoviny do spalin,takže určitě to není o tom že ti jen tak nějaký olej oddělá kat. teda jestli se dá po těch letech mluvit o katu :P . A jezdím po světě a zhruby vím jak jsou všechny výrobky a to i oleje originální a jak poctivě se vše vyrábí tak si tam tu srajdu naleju z ledovým klidem!!

_________________
Tak už jen Škoda octavia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 12:50 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
macomen píše:
No trochu se pleteš (podle mne) oleje se až tak nerozdělují na nákladní a osobní vozy jako spíše na vysoce zatěžované diesely a turbo diesely. U těchto nákladních je lepší filtrace už i proto olej vydrží více a hlavně nákladní vozy splňují emisní limity už podle normy euro 5 s přidáváním močoviny do spalin,takže určitě to není o tom že ti jen tak nějaký olej oddělá kat. teda jestli se dá po těch letech mluvit o katu :P . A jezdím po světě a zhruby vím jak jsou všechny výrobky a to i oleje originální a jak poctivě se vše vyrábí tak si tam tu srajdu naleju z ledovým klidem!!
přesně tak,a navíc mají přísady na větší tlaky a na větší zátěž,taktéž na větší otáčky turba.A jsou dělaný jak na benzín tak diesel a většinou jsou API SJ/CF-4

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 13:41 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
catrr píše:
a navíc mají přísady na větší tlaky a na větší zátěž,taktéž na větší otáčky turba.A jsou dělaný jak na benzín tak diesel a většinou jsou API SJ/CF-4


No já právě četl právě to že jsou dělané na větší tlaky a zátěž a teplotu kterých se v osobáku nedosáhne a proto ty přísady neplní svou funkci tak jak mají. Já bych to prostě do svého auta nedal. Jestli je někomu líto těch 6-ti stovek za interval výměny za které sežene olej 10W40 A3/B3 tak ať si do auta dává co chce. A norma API je Americká. Navíc CF-4 není to samé jako klasická pro osobáky určená CF. Evropská je ACEA a pokud má olej E3/4/5 tak nemá B3/4 která je předepsaná.

Jasně, chápu že se třeba nemusí stát vůbec nic, ale proč to pokoušet?

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 17:03 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
Marpie píše:
catrr píše:
a navíc mají přísady na větší tlaky a na větší zátěž,taktéž na větší otáčky turba.A jsou dělaný jak na benzín tak diesel a většinou jsou API SJ/CF-4


No já právě četl právě to že jsou dělané na větší tlaky a zátěž a teplotu kterých se v osobáku nedosáhne a proto ty přísady neplní svou funkci tak jak mají. Já bych to prostě do svého auta nedal. Jestli je někomu líto těch 6-ti stovek za interval výměny za které sežene olej 10W40 A3/B3 tak ať si do auta dává co chce. A norma API je Americká. Navíc CF-4 není to samé jako klasická pro osobáky určená CF. Evropská je ACEA a pokud má olej E3/4/5 tak nemá B3/4 která je předepsaná.

Jasně, chápu že se třeba nemusí stát vůbec nic, ale proč to pokoušet?
když to dáš do auta tak se nic nestane,a nikdo Ti neříká abys to tam nacpal.Jinak pokud se chceš dovědět mnoho o tomto oleji napiš na ústav paliv a maziv oni Ti to už vysvětlí odborněji. to CF 4 tak ta 4 znamená právě že to je do nákladáků a těžké mechanizace má to ty přísady

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 17:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Ja tenhle(nakladackej)olej taky lil do auta(byl zadarmo),ale do staryho ropaka.Do esca, kde je predepsanej olej 10W40 bych ho asi nedal.Kdysi sem ho porovnaval na hustotu z 10W40 a zdal se mi hustsi i podle hmatu.Ale pokud nan motor jezdi a nic mu to nedela, tak proc ne,ale otazka je co to udela z zivotnosti.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 17:10 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
Karle přesně tak lil sem ho do starého ropáka fiat ritmo a bez problémů,byl též zadarmo.Ten ropák čoveče jezdí do ted.Ale znám i maníka který ho dával sic do škodovky a šla taky.Je jasné že do těch aut co mam ted ,dávám už lepší.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 led 2008 18:35 
Offline
Nováček

Registrován: 18 zář 2007 13:03
Příspěvky: 47
Bydliště: Krnov
No asi tak bych to viděl že ublížit mu ten olej nemůže a než koupit podezřele levnou polosyntu radši tohle. ale ta norma se označuje opravdu API CI ne F nevím proč ani co to je spíš sem z lenosti ani nepátral. :-D

_________________
Tak už jen Škoda octavia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 led 2008 18:42 
Offline
Nováček

Registrován: 18 zář 2007 13:03
Příspěvky: 47
Bydliště: Krnov
Jo a ještě Karle ten olej mám v kanystru v náklaďáku na dolití je nonstop venku na mraze v kastlíku a teče krásně,to máš to samý jako dávat filtr ze škodovky na forda myslím olejový je to ůspora peněz (ne moc) ale málokdo ví že každý dobrý filtr má přetlakový ventil.kvůli mazání práve v mrazech a určitě nebude stejný ve fordu jak fazolovi(favorit).Spíše bych doporučil hlídat oleje v servu, klimě, atd převodovka, ze zkušenosti vím že motor seženeš vždy lípe než tyhle věci aby za něco stály (a někdy i levněji).

_________________
Tak už jen Škoda octavia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2008 15:42 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2008 18:56
Příspěvky: 2
Bydliště: Slovensko
Zdravím, som tu novy, kupil som ojazdeny ford focus combi a idem menit olej. Predchadzajuci majitel tam dal naposledy Madit Gas 15W40 API CD.
http://www.vurup.sk/english/madit/gas/slovak.html
Nachapem preco dal taky, ked by tam mal ist 5W30, ale co uz, predtym aky tam bol olej netusim (bol dovezeny z Talianska). Ja som tam chcel dat povodne Ford formula E 5W30, ktory predpisuje aj manual, ale technik co mi bude menit olej mi hovoril, ze bude lepsie dat teraz 10W40 polosyntetiku. Asi by som dal Ford Formula XR+ 10W40.
Co vy nato? A mohol by som dat pri dalsej vymene 5W30?
Dik za kazdu radu.

_________________
Ford Focus Combi, 2003, 1.8 TDCI, 74kW,78000km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2008 16:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Podle me jo a tu dalsi vymenu muzes zkratit.Tedy najezd km.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2008 17:57 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2008 18:56
Příspěvky: 2
Bydliště: Slovensko
Este sa mam otazku, ze ten Ford Formula E 5W-30
ma specifikáciu: ACEA A1/B1
a Ford Formula XR+ 10W-40
ma specifikaciu: ACEA A3/B3
nevadi to?
vid:
http://olejposta.sk/r_1888.html
http://olejposta.sk/r_1910.html
v knihe Jak na to Focus pisu ze A1/B1 az A3/B3.

_________________
Ford Focus Combi, 2003, 1.8 TDCI, 74kW,78000km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2008 18:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5741
Bydliště: Praha
Dávat do TDCI 15W-40 to je mazec :roll: To nemám ani v MK4 :wink:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 čer 2008 11:03 
Offline
Nováček

Registrován: 05 čer 2008 15:12
Příspěvky: 3
Bydliště: okoli Prahy
makowec píše:
Este sa mam otazku, ze ten Ford Formula E 5W-30
ma specifikáciu: ACEA A1/B1
a Ford Formula XR+ 10W-40
ma specifikaciu: ACEA A3/B3
nevadi to?
vid:
http://olejposta.sk/r_1888.html
http://olejposta.sk/r_1910.html
v knihe Jak na to Focus pisu ze A1/B1 az A3/B3.


Neres to a lej tam to co je predepsane, pro TDCi je Formula 5w30 to prave a vymeny predepsane jsou pred FL 15t a po FL 20tis km,pri kratkych jizdach snizit az o 30%

_________________
Ford


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 čer 2008 12:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
ted neřešme 15W40 neb 5w 40 včera k nám přijel maník který koupil čtěte pořádně v Liedlu motor.olej. Málem zadřel motor .To jsem ještě nezažil co tam bylo ucpali se mu po necelejch 400 km kanálky , a to jak bych to nazval byly tam takové hrudky prostě olej na H...... asi se s nima bude soudit.Takže dál od těchto olejů

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 čer 2008 18:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 22:06
Příspěvky: 99
Bydliště: Slovensko
znovu opakujem
www.oleje.cz

Zařazování oleje do viskózní třídy SAE a ISO-VG je prováděno na základě měření viskozity u nového, nepoužitého oleje. Avšak již několik desítek hodin provozu může změnit viskozitu použitého oleje. Olej může intenzívním mícháním snížit svoji viskozitu nebo vlivem oxidace svoji viskozitu zvýšit. Změna viskozity může být i tak významná, že se olej dostane do jiné viskózní třídy SAE nebo ISO-VG. To může mít velice nepříznivý dopad na trvanlivost zařízení, které je olejem mazáno.

Bez ohledu na to, jaký olej používáte, je ideální viskozita ta, která zabezpečí ideální mazání, minimální opotřebení a spotřebu síly na překonání viskozity maziva. Je určena kombinací:

a) Teploty
b) Zatížení
c) Rychlosti

Motorové a převodové oleje do motorových vozidel jsou rozděleny do výkonnostních tříd dle evropské normy ACEA (Association des Constructeurs Européens d' Automobiles) nebo americké normy API (American Petroleum Institut).Výrobci automobilů požadují, aby olej použitý pro mazání motoru nebo převodů vyhovoval určité výkonností třídě definované v mezinárodních normě ACEA / API nebo výkonností třídě, kterou si výrobce sám definuje (podnikové normě výroce, např. podniková norma VW 502 00 odpovídá přibližně mezinárodní normě ACEA E3). Výrobci olejů proto své produkty nechávají testovat dle mezinárodních norem a norem výrobců. Výsledkem je, že u svých výrobků uvádějí, jaké normy olej splňuje.

Výkonnostní třídy olejů dle ACEA

Označení tříd

A - Benzínové motory
B - Dieselové motory osobních automobilů, dodávek a lehkých užitkových vozidel
E - Dieselové motory těžkých užitkových vozidel
C - Zážehové a vznětové motory osazené částicovými filtry
Výkonnostní třída ACEA

Použití oleje


HTHS
[mPa.s]

A1, B1
Standardní olej, normální intervaly výměny
A2, B2
Standardní olej, normální intervaly výměny (Již neplatné)
A3, B3
Olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny
B4
Jako B3 + možno použít pro dieselové motory s přímým vstřikováním

A4
Rezervováno pro oleje pro benzínové motory s přímým vstřikováním
A5, B5
Jako A3 / B4, avšak se sníženou viskozitou HTHS

E1
Již neplatné od 3/2000

E2
Standardní olej, normální intervaly výměny

E3
Olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny (Již neplatná)

E4
Olej pro extrémě vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny

E5
Olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny

E6
Vysoce stabilní oleje podporující čistotu pístů, snižující opotřebení (včetně působením sazí) a zajišťující stálé mazání. Olej je doporučován pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory, splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro motory se systémy EGR (Exhaust Gas Recirculation), DPF (Diesel Particulate Filter) a SCR NOx (Selective Catalitic Reduction). Třída E6 je zvláště doporučována pro motory s DPF systémy, které spalují palivo s nízkým obsahem síry (50 ppm).

E7
Stabilní oleje zabraňující usazování nečistot na pístech a vzniku zrcadlových ploch na stěnách válců. Omezuje opotřebení (včetně působením sazí), vznik úsad v turbodmychadlu. Olej je doporučován pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro většinu motorů se systémy EGR (Exhaust Gas Recirculation) a SCR NOx (Selective Catalitic Reduction). není vhodný pro systémy DPF (Diesel Particulate Filter).

Výkonnostní třída ACEA

Použití oleje


HTHS
[mPa.s]

C1
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), které vyžadují nízkoviskózní oleje se sníženým obsahem SAPS (Sulfate Ash Phosphorus Sulfur - sulfátový popel, síra, fosfor) a HTHS vyšší než 2.9 mPa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva.

C2
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), které vyžadují nízkoviskózní oleje s HTHS vyšší než 2.9 mPa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva.

C3
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). Tyto oleje prodlužují životnost těchto systémů.

C4
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). Tyto oleje prodlužují životnost těchto systémů. (platná od roku 2006)

Výkonnostní třídy olejů dle API

Oleje pro benzínové motory

Výkonnostní
třída API


Status


Použití oleje

SM


Současná
Pro všechny současné motory. Kategorie zavedena 30. listopadu 2004. Oleje klasifikace SM obsahují aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva zlepšující vlastnosti oleje za nízkých teplot.

SL


Současná
Pro všechny současné motory i starší motory. Kategorie zavedena roku 2001.

SJ


Současná
Pro motory z roku 1996 a mladší.

SH


Zastaralá
Pro motory z roku 1996 a starší. Olej obsahuje aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva proti korozi.

SG


Zastaralá
Pro motory z roku 1989 - 1993. Olej obsahuje aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva proti korozi.

SF


Zastaralá
Pro motory z roku 1980 - 1989. Obsahuje aditiva pro zvýšení oxidační stability a aditiva proti opotřebení, aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi.

SE


Zastaralá
Pro motory z roku 1971 - 1979. Obsahuje aditiva zabraňující oxidaci oleje, aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi.

SD


Zastaralá
Pro motory z roku 1968 - 1970. Obsahuje aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi.

SC


Zastaralá
Pro motory z roku 1964 - 1967. Obsahuje aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi.

SB


Zastaralá
Pro starší motory vyžadující minimální ochranu aditivy. Lze použít pouze je-li výslovně požadováno výrobcem.

SA


Zastaralá
Pro starší motory, bez nároku na výkon a ochranu. Lze použít pouze je-li výslovně požadováno výrobcem.

[Nahoru]

Oleje pro dieselové motory

Výkonnostní
třída API


Status


Použití oleje

CI-4


Současná
Zavedena v září 2002. Pro vysoko-rychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem roku 2004 zavedených v roce 2002. CI-4 oleje mají speciální složení a trvanlivost pro užití v motorech s recirkulací výfukových zplodin (EGR). Jsou určeny pro použití v motorech, které používají palivo s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. Může být použit místo CD, CE, CF-4, CG-4 a CH-4 olejů.

CH-4


Současná
Zavedena v roce 1998. Pro vysoko-rychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem z roku 1998. CH-4 oleje mají speciální složení pro užití s palivem s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. Může být použit místo CD, CE, CF-4 a CG-4 olejů.

CG-4


Současná
Zavedena v roce 1995. Pro vysoce zatížené, vysoko rychlostní, čtyřdobé motory uživající palivo s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. CG-4 oleje jsou požadovány pro motory splňující emisní normy z roku 1994. Může být použit místo CD, CE a CF-4 olejů.

CF-4


Současná
Zavedena v roce 1990. Pro vysoko-rychlostní, čtyřdobé, atmosféricky plněné motory a motory s turbodmychadlem. Může být použit místo CE olejů.

CF-2


Současná
Zavedena v roce 1994. Pro vysoce zatížené, dvoudobé motory. Může být použit místo CD-II olejů.

CF


Současná
Zavedena v roce 1994. Pro off-road motory s nepřímým vstřikováním a motory používající palivo s hmotnostním objemem síry nad 0.5%. Může být použit místo CD olejů.

CE


Zastaralá
Zavedeno v roce 1987. Pro vysoko-rychlostní, čtyřdobé, atmosféricky plněné motory a motory s turbodmychadlem. Může být použit místo CC a CD olejů.

CD-II


Zastaralá
Zavedeno v roce 1987. Pro dvoudobé motory.

CD


Zastaralá
Zavedeno v roce 1955. Pro určité atmosféricky plněné motory a motory s turbodmychadlem.

CC


Zastaralá
Pro motory z roku 1961.

CB


Zastaralá
Pro středně zatížené motory z roku 1949 až 1960.

CA


Zastaralá
Pro lehce zatížené motory z roku 1940 - 1950.

_________________
Focus ST170
Uz bejvalka na ktoru budem dlho spominat
ESCO 1,6l 16V - KONI podvozok,airbox+filter,16" imitace coswort 205/45/16
http://s1.bitefight.cz/c.php?uid=61037


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 čer 2008 10:57 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 20 srp 2007 10:37
Příspěvky: 26
Bydliště: Praha - Jičín
10W40, dle motoru (decode VIN)

_________________
1.6 16V Zetec, MKVII, r.v. 06/97, COMBI!
-----------------------------
1.6 16V EFi, MKVI, r.v. 93
-----------------------------
1.3I, MKIV, r.v. 88
-----------------------------
=FX=


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 121 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz