S termostatem bacha. Není vždy stáří termostatu podstatné. Já jsem měnil termostat a vydržel mi půl roku. Pravda, bůh ví, co to bylo za sr....
A jak jsem zjistil, že je v háji? Žádný vaření, nic. Natvrdo mi praskla hadice, co vede z bloku nad alternátorem a rozdvojuje se, jedna část vede dospodu chladiče, druhá je v horní části. Pěkná sranda, nejen, že nebyla pořádně k sehnání, ale stálo mi to nějakých cca 11stovek. Termostat jsem totálně vykuchal, abych to mohl dát dohromady, je potřeba toho gumového kroužku, až nedavno jsem koupil nový, snad už spolehlivého výrobce. A jelikož začala chladnější rána, je třeba nemrznoucí kapalina. Když to shrnu, tak pro stovku ušetření jsem pak dva tisíce vyhodil zbytečně. No i když.... ta hadice musela být načatá..
Ale kvůli tomu jsem psát nechtěl.
Když to mám teď v kupě, krásně to topí, rychle se to ohřívá, dobře to chladí, ale zdá se mi, že ani při ručičce na písmenku A ve slově NORMAL se větrák nesepnul. Kdy by měl vlastně sepnout? Až na L? Kdy Vám spínají větráky? Ptám se jen tak preventivně, než začnu proklepávat čidlo a relátko, jak tu popisujete. Budu si muset pročíst návod na multimetru a měřit a měřit. Umím jen propípnout kabel a změřit, kolik tam jde proudu. Pro mě doposud dostačující, i když u tohoto luxusního vozu již budu muset postoupit na vyšší level
_________________
Ford Escort kombi 1.6 16V zetec r.v. 1997
pár fotek z oprav, mohlo by se někomu hodit.
http://smejky1.rajce.idnes.cz/