fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 15:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: vynechává,škube kolísá výkon
PříspěvekNapsal: 01 srp 2008 15:20 
Offline
Nováček

Registrován: 01 srp 2008 13:51
Příspěvky: 7
Bydliště: Ostrov
Ahoj potřebuji poradit. mám escorta 1,8 td ,51kw r.v.97.Ráno při studeném startu bíle zakouří pak už ne.Když jedu ještě s nezahřátým motorem tak motor kolísá a vynechává.Při sundání nohy z plynu a brzdění motorem nebo při pomalém popojíždění auto začne okamžitě škubat jako v autoškole při špatném rozjezdu.Po zahřátí to je lepší ale pořád to trochu vynechává hlavně když prudce pustím plyn tak to nejdřív vypadá že to chcípne ale pak se to rozběhne a jede.Po zahřátí.když prudce přidám plyn tak to někdy jede normálně a někdy po překročení cca 2,5 tis. auto najednou zrychlí jako by mne někdo postrčil. Také nevím jestli mi správně funguje regulace volnoběhu.Při zahřátém motoru táhlo neustále přidává a ubírá na dráze cca 1 cm.Provizorně jsem to odpojil a otáčky poklesly asi na 700 ale motor běží celkem pravidelně a lépe to jede.Také jsem střídavě odpojoval a připojoval EGR ventil ale bez výsledně,vyměnil jsem palivový a vzduchový filtr - trochu to pomohlo,zkontroloval jsem hadice-na nic jsem nepřišel.V servisu mě vezmou až 12.8 a kdo ví jak to dopadne.Znáte to :( .Děkuji Vám za rady.

_________________
escort combi 1,8 td 51kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2008 16:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Tohle vypadá na závadu nebo špatnou funkci TPS čidla neboli potenciometru polohy palivový páčky na čerpadle, motor dle tvých symptomů dost často v nejvíce používané poloze plynu o ní neví, a proto neadekvátně reaguje na korekci volnoběhu, odpojením tohoto čidla by se měl motor ustálit na hodnotách nouzového režimu bez snímání....jeho funkce lze zjistit jen proměřením na odpor pomocí kvalitního ohmetru, stavy mohou být v podstatě jen dva a to špatné nastavení počátku neboli klidovýho stavu páčky a nebo je poškozenej a v určítý poloze dává nesmyslnou odporovou hodnotu....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2008 22:23 
Offline
Nováček

Registrován: 01 srp 2008 13:51
Příspěvky: 7
Bydliště: Ostrov
Ahoj,tak Ti díky za radu strávil jsem několik hodin pročítáním fóra a dvě hodinky pokusů s autem. Jediné co jsem objevil že mi auto kouřilo tak nějak bělomodře i za tepla.Udělalo to ale jen jednou,večer jsem to zkoušel znovu a kouřilo to jen studený.Zapojil jsem nazpět táhlo volnoběhu ale nedalo se s tím jezdit tak jsem ho zase vypojil.Také jsem zjistil že slabě prosakuje nafta kolem osy táhla volnoběhu .Zkoušel jsem za chodu povolovat přívody ke vstřikům a jen u jediného se výrazně změnil chod motoru jinak jen slabě .Najel jsem od poslední kontroly v servisu 40tisíc a to byly trysky perfektní ale nevím co mají za sebou tak jdou možná do kelu.Zítra to ještě prohlédnu.To čidlo proměřit neumím.Nedá se to poznat podle toho co budou dělat otáčky při pomalém ,opatrném přidávání plynu?

_________________
escort combi 1,8 td 51kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2008 07:50 
Offline
Nováček

Registrován: 01 srp 2008 13:51
Příspěvky: 7
Bydliště: Ostrov
Ahoj,
tak je opraveno.Závada jednoduchá- zase ten vzduch v naftě.Po výměně těsnění pod výčkem čerpadla a kolem osičky předvstřiku fordík jezdí zase normálně a podstatně lépe startuje. :-D

_________________
escort combi 1,8 td 51kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2008 11:06 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
:-D jednoduché ,vzduch to je dobře že to bylo tím a ne složitější závada jak s etu píše

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 srp 2008 18:05 
Offline
Nováček

Registrován: 18 čer 2008 16:53
Příspěvky: 1
Bydliště: Jemnice
vyměn trysky a uvidíš

_________________
ESCORT 18TD rv. 1996 motor RFD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2008 23:13 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2007 11:14
Příspěvky: 204
Bydliště: Hlinsko
Koukám, že nám podobný problém. Po lehkém sešlápnutí plynu motor začne cukat. Potom začne pocukávat i na volnoběh a dost kouří bílim kouřem. Palivový a vzduchový filtr je OK. Dneska jsem vymontoval vstřiky a dal je na změření. Co by to mohlo ještě dělat, jestli to nebude vstřikama? Tady je video jak se to chová. VIDEO Všimněte si na čerpadle ty druhy páčky vlevo jak je na ni napojený lanko vedoucí do nějakýho "čidla" vedle nádržky na kapalinu do ostřikovačů. Jak se páčkazačne hýbat tak to začne cukat. Páčka je na obrázku zde
ObrázekObrázek
a lanko od ní vede sem
ObrázekObrázek
Co je to za čidlo? To lanko tam hejbe s pístkem a pak z toho vede kabel asi do řídící jednotky...

_________________
Henry - Ford Escort 1.8 TD 51 kW, GHIA, r.v. 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2008 23:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=15294

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=16307

a asi i jinde

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2008 00:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Myslím že se ukáže, že to těma vstřikama nebude...nějaký budou, možná né úplně suprový, prostě jetý ale tuhle závadu na svědomí mít nebudou...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2008 11:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
No chtěl jsem tu něco napsat,ale nebudu prudit.....a hlavně by se mi to mohlo vymstít, že nic nevím......výš podepsaný ví :-D :-D

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2008 14:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2007 11:14
Příspěvky: 204
Bydliště: Hlinsko
Tak dejme tomu že to vstřikama a tím posuvníkem předvstřiku nebude. Co by mohlo byt příčinou toho škubání motoru a bílého kouře?
EDIT: Jak tak pročítám fórum, tak by to mohlo mít něco společného se sáním nebo EGR ventilem, co myslíte? Jo ještě jsem si vzpomněl, že když jsem koukal na vzduchový filtr, tak v tom plastovym krytu je dole díra. Je to prasklý kolem držáku. Ta díra by vadit neměla ne? Když je to před filtrem. Je jedno jestli to nasaje vzduch zepředu nebo z ty diry.

_________________
Henry - Ford Escort 1.8 TD 51 kW, GHIA, r.v. 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2008 10:08 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
může to být i solenoid i když si myslíš že když vynechá a kouřne že to je vstřik,zapni zapalování a poslechni zda zacvrdliká ale jakou razancí , on může vydávat zvuk i když je už vadnej.tou dírou před vzducháčem to není

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 zář 2008 12:59 
Offline
Forďák

Registrován: 05 říj 2006 11:04
Příspěvky: 119
Bydliště: Žatec
Konečně to někdo napsal "solenoid" jinak pak čerpadlo.

_________________
Ford Mondeo 1,8TD combi rv99,KAT - OFF, EGR - OFF,spotřeba 6l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 zář 2008 20:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2007 11:14
Příspěvky: 204
Bydliště: Hlinsko
Tak vstřiky jsou prej vcelku dobrý a fakt to bude asi ten solenoid. On totiz už ani necvrlika... Jen jakoby cvakne... Kde se ten solenoid na čerpadle nachází? Mohl byste mi to tady nekdo oznacit?

ObrázekObrázek
Ja tam našel jen něco zepředu na čerpadle do čeho vedou 2 drátky... Novej stojí kolem 5000 jo? Tak to je pěkně v řiti :shock:

_________________
Henry - Ford Escort 1.8 TD 51 kW, GHIA, r.v. 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 zář 2008 20:31 
Offline
Forďák

Registrován: 05 říj 2006 11:04
Příspěvky: 119
Bydliště: Žatec
jo to je ono

_________________
Ford Mondeo 1,8TD combi rv99,KAT - OFF, EGR - OFF,spotřeba 6l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 zář 2008 09:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
jak je to pl.lanko tak dolejš je takovej váleček a jdou z něho dráty,to je on.Zapoměl jsem to cvaknutí to Ti z. vent. zapne neb vypne přívod nafty do čerpadla ten selenoid pardon škola..... solenoid je něco jiného

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2008 20:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2007 11:14
Příspěvky: 204
Bydliště: Hlinsko
Tak jsem meřil ten solenoid a měl by být v pořádku. Má mít odpor v rozmezí 10-15 ohmu. Já naměřil 13 ohmu. A po přivedení napětí má cvaknout, což taky udělá. Jinak mám nové poznatky. Při jízdě celkem přesně kolem 1500 otáček začne motor škubat. Turbo zabírá až při 3000 otáčkách. Není to moc? Ješte se mi stává že za studena motor po nastartování chcípe. Co jsem četl na fóru, tak by to mohl mít na svědomí ventil odvětrávání klikové skříně. Jestli ho teda diesel má.

_________________
Henry - Ford Escort 1.8 TD 51 kW, GHIA, r.v. 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2008 21:55 
mne robil esco to iste turbo zapinalo az pri 3000ot.,nepravidelny chod,bieli dym,horši štart a bol to solenoid vymenil som ho a v pohode


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2008 06:49 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
Chuck píše:
Tak jsem meřil ten solenoid a měl by být v pořádku. Má mít odpor v rozmezí 10-15 ohmu. Já naměřil 13 ohmu. A po přivedení napětí má cvaknout, což taky udělá. Jinak mám nové poznatky. Při jízdě celkem přesně kolem 1500 otáček začne motor škubat. Turbo zabírá až při 3000 otáčkách. Není to moc? Ješte se mi stává že za studena motor po nastartování chcípe. Co jsem četl na fóru, tak by to mohl mít na svědomí ventil odvětrávání klikové skříně. Jestli ho teda diesel má.
Neměřil jsi stop ventil? ten jednou cvakne,solenoid cvrdliká

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2008 22:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2008 21:49
Příspěvky: 260
Bydliště: Praha 6
tukololo píše:
mne robil esco to iste turbo zapinalo az pri 3000ot.,nepravidelny chod,bieli dym,horši štart a bol to solenoid vymenil som ho a v pohode
Mám možná něco podobnýho. Start v pohodě, ale turbo sepne až ve vyšších otáčkách, na neutrál kolísaj otáčky a bíle čoudim i za tepla. Kolik stál ten "solenoid"? Díky.

_________________
Ford Escort 1.8TD 51kW, 97, combi, klima, 2x airbag, světle modrá metla: postrk do Prahy
Ford Focus 1.8 TDDi 66kW, 03, combi, klima, 4x airbag, červená sériovka (kromě alu kol a foĺií) přibližovadlo pro rodinu
Renault Megane 1.6 55kW, 1996, 5dv, červený

Nálevna U Velasů: http://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz