Mně to píše "ŘJ je vadná" celé roky, co auto mám. Jede normálně, žere normálně, jsem spokojen, takže to neřeším. Je to chyba softu v jednotce.
Tím samozřejmě nechci říct, že nemůžeš mít vadnou jednotku, to samozřejmě můžeš. Jen je to málo pravděpodobné. Jednotky VW jsou celkem stabilní.
Chtělo by to nalogovat hodnoty snímačů za chodu motoru a za jízdy. Může to dělat cokoli (vadný snímač teploty, tlaku, otáček,........), ale v paměti závad se to nemusí objevit. To se často stává v případě, že čidlo proměřuje. Sice signál vysílá (proto jednotka nehlásí závadu), ale vysílá chybný nebo nějak zkreslený údaj a pak to jede blbě.
Jinak ohledně motorů: Pokud bereme vozy prvé a druhé generace SAG, je to takto: Naftové motory TDi (66kW a 81kW) a TDI/PD (66kW, 85kW, 96kW a 110kW) jsou všechny koncernové, tedy VW. V Galaxy je koncernový ještě motor 2,8i VR6, a to jak v dvouventilu 128kW (model I), tak i ve čtyřventilu 150kW (model II). Motory 2,0i DOHC 85kW a 2,3i/16V DOHC 107kW (později 103kW) jsou Ford. Bratr Sharan a sestra Alhambra nemají motory 2,0i DOHC a 2,3i/16V DOHC od Fordu, naopak mají navíc motory 2,0i OHC 85kW od VW a 1,8T/20V DOHC 110kW od VW. Navíc mají i jeden naftový motor, který se do Galaxy nedával, a sice 2,0 TDi/PD 103kW (nástupce motorů 1,9TDi/PD s výkonem 96kW a 110kW).
Motor 2,0i OHC od VW má stejné výkonové parametry jako motor 2,0i DOHC od Fordu. Motor 1,8T/20V DOHC od VW má podobné výkonové parametry s motorem 2,3i/16V DOHC od Fordu.
Galaxy III. generace je samostatný vůz, který už s koncernem VW nemá nic společného. Tedy všechny motory Galaxy III jsou Fordovy (to jen pro doplnění).
|