Myslím si, že v sobotu jsem to definitivně vyřešil. Dal jsem tam celé komplety (těhlice, štít, pakny, buben, náboj), co jsem si přivezl z vrakáče. Jsou ve velmi dobrém stavu (evidentně lepší, než ty moje) a z jednoho auta. Sice jsem přišel o ABS, ale vzhledem k tomu, že to snad definitivně nevibruje, ba co dokonce ani náznak vibrací, tak mi to je v tuto chvíli jedno. Nakonec, pokud se mi bude chtít, tak mohu vyzkoušet čidlo a náboj s ozubením tam dát zpět. Zatím ale mám strach, aby to nechytlo bacila.
Vzhledem k tomu, že:
- to dělá od jarního přezutí (loňského)
- byl prasklý buben
- vychýlený štít, co drží pakny
vše na jednom, pravém zadním kole, mne vede k závěru, že auto v pneuservisu dostalo pěknou prdu. Stálo mne to 1,5 roku nervů, cca 25.000,- na opravách.
Je pravda, že spoustu věcí by mne stejně čekalo, ale později, ale minimálně polovina naprosto zbytečně:
- ve Fordu (DOKAR Havl. Brod) přelisování silentbloků na přední nápravě (3500,-)
- vyhozené přední kotouče - rok a půl staré (2600,-)
- vyhozené přední obložení (asi 1000,-)
- ložisko předního kola (1100,-)
- 5x geometrie kol (1500,-)
- Xkrát prohazování kol (cca 500,-)
- Xkrát zaručená diagnostika (min 2000,-)
- přední kulový čep (600,-)
- práce za provedené úkony (kotouče, čep, atd...)
Toto jsou zbytečné úkony buď čerstvě vyměněných věcí, nebo evidentně dobrých na autě. Auto trávilo čas postupně ve 4 servisech, kde každý říkal něco jiného.
Paradoxem je, že celé komplety stály 700/ks (pakny jako nové, bubny OK, těhlice, náboj atd) a práce dohromady 1000,-
Musím ale poděkovat:
- tomuto fóru, za navedení, že náprava dostala ránu
- automechanikovi, panu Zárubovi z Bezděkova za velkou trpělivost, snahu problém řešit a nesnažit se "přiživit"
- známému automechanikovi panu Holcmanoci z Přijemek za identifikaci problému, že se jedná jen o pravé zadní kolo a brzdy (tedy žádné tlumiče a silentbloky a pod.).
A hlavně musím "poděkovat" pneuservisu K+H Chotěboř za to, že mne donutili zgenerálkovat půlku auta tím, že v jarním a zimním přezouvání přezouvají kola i před garáží, protože mají v garážích plno a najímají brigádníky. Možná o tom majitelé ani nevěděli...
Jedna rada pro všechny - až budete přezouvat v pneuservisu, buďte u toho a nenechávejte to tam, že si pro to příjdete!!!
GOOD LUCK!
_________________ Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
|