fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 07:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Centrál a alarm u pátých dveří
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2005 12:22 
Zdravím všechny a současně pěkně prosím o radu - asi spíš o pomoc :) Už jsem se tady dotazoval na elektrické otevírání pátých dveří, které mi nefunguje. Když jsem to o víkendu rozebral, tak jsem zjistil, že mi tam negunguje ani centrál, ani alarm.
Můj první dotaz tedy je, jak to vlastně má u pátých dveří fungovat. Vše v pátých dveří je originál Ford - dva snímače u zámku a u zavíracího mechanismu - předpokládám, že tyto snímače jsou tam kvůli alarmu. Je to tak, nejsem si tím jistý??? Potom je tam motůrek s táhlem a ještě něco (jako krabička od sirek)-to nevím, co to je. (V průběhu odpoledne ještě doplním foto). Centrál mi nezamyká páté dveře (stejně nejdou otevřít, protože tam není zvenku tlačítko - je třeba použít klíč) a ani když je zapnutý alarm a odemknu páté dveře, tak alarm spustí, až když ty dveře otevřu a tím aktivuji čidla, která hlídají vnitřní prostor. Jak to funguje vám a jak to vlastně má fungovat - toť můj druhý dotaz.
Ještě nekončím :wink: Poté, co jsem toto zjistil, jsem vydedukoval, že nefunkční otevírání pátých dveří bude souviset s tím centrálem a alarmem. Tak jsem se podíval vedle spojkového pedálu pod ty plasty :shock: :shock: :shock: Tam to teda vypadá. Můžete mi někdo poodhalit roušku tajmeství ohledně té změti drátů? Ta jednotka, co se tam nachází(opět je to originál ford) - to je centrál s alarmem nebo jen centrál? (Přestože, vše co jsem popsal je originál ford, tak dálkový centrál s alarmem mám na samostatném přívěsku a nikoli zabudovaný v klíči.) Zjistil jsem, že do této jednotky patří zespodu zastrčit tři zástrčky, ale vedou mi k ní jenom dvě zástrčky - odpoledne doplnim foto. Když zapojím tu prostřední, tak OK, ale když zapojím tu krajní, tak začne troubit klakson. Napadlo mě, jestli nemusím odpojit baterku a pak to připojit, ale nechce se mi to odpojovat jen tak na zkoušku, protože nechci vymazat řídící jednotku.
Omlouvám se, že jsem tady napsal takový román, ale jsem z toho celkem bezradný a moc spoléhám na Vás - odborníky, že mi laikovi poradíte. Předem moc děkuji.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2005 13:57 
Tady jsou ještě obrázky k popisovanému problému:
Páté dveře zevnitř:
Obrázek
Obrázek
Pod pojistkama u levé nohy řidiče:
Obrázek
Když zapojím zeleně zakroužkovaný svazek do té jednotky s nápisem Ford, začne troubit klakson. Nevíte někdo proč? Může toto zapojení souviset s alarmem a centrálem pátých dveří - potažmo s jejich elektrickým otevíráním tlačítkem na středovém panelu u stahování oken?
Modře zakroužkovaný svazek není kam zapojit. Nevíte, co to může být a kam to připojit?
Předem mnohokrát děkuji za jakékoli podněty.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 16:57 
Může mi prosím někdo vysvětlit, co je to ta krabička s nápisem ford na předchozím obrázku? Pěkně prosím smutně koukám? :roll: :roll: Mockrát díkes předem.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 19:14 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2004 10:16
Příspěvky: 688
Bydliště: Plzeň
Rad bych ti poradil ale bohuzel nic ztoho co tu je v aute nemam :shock:

_________________
Ford Modeo mkIII Socka

bejvávalo:
Ford Escort 97" Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 06:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 úno 2005 09:56
Příspěvky: 240
Bydliště: Zlín
Ale teda mooc pěkná práce s fotkama . . . lépe bych to nevysvětlil . . !!!

Ještě aby někdo poradil , že ?

_________________
Ford Escort Combi 1,6 16V Zetec 06/96
Zes Rodek (zemřel 21.9.2006) , ovály Focal , 165 Spectron , SW Sony , Cap . . .
mr.rus@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 08:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
kvakos píše:
Může mi prosím někdo vysvětlit, co je to ta krabička s nápisem ford na předchozím obrázku?

Jednotka centrálního zamykání a alarmu (Central Lock CTRL Unit, v mém autě od firmy Siemens).

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 08:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
To Kvakos> Ad. První obrázek, dle mého jde o čidlo alarmu, já jsem ho měl nezapojené a za kabel (uzel), připevněné v zadních dveřích pohyblivou část olámanou, vůbec jsem nepřišel na to, kde to původně mohlo být.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 09:04 
Nagant píše:
To Kvakos> Ad. První obrázek, dle mého jde o čidlo alarmu, já jsem ho měl nezapojené a za kabel (uzel), připevněné v zadních dveřích pohyblivou část olámanou, vůbec jsem nepřišel na to, kde to původně mohlo být.

Díky, taky si myslím, že jde o čidlo alarmu. Bylo to (a naštěstí znovu je - podařilo se mi to neulomit) připojené k zámku v pátých dveřích. Myslím, že to funguje tak, že když otočíš klíčkem, tak tam nějaké hejblátko stlačí pístek (ten delší trn) a tím se aktivuje alarm. Problém je, že mi to nefunguje :cry: -a to mě právě štve. Každopádně mnohokrát díky za názor.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 09:09 
Nagant píše:
kvakos píše:
Může mi prosím někdo vysvětlit, co je to ta krabička s nápisem ford na předchozím obrázku?

Jednotka centrálního zamykání a alarmu (Central Lock CTRL Unit, v mém autě od firmy Siemens).

Mnohokrát díky za odpověď. Mám na té krabičce taky napsáno Siemens (je to trošku vidět na tom obrázku), takže to snad bude totéž. Nevíš, prosím tě, jestli máš zapojené oba ty zakreslené kabely do této jednotky? Když zapojím ten zeleně zakroužkovaný svazek na obrázku, tak mi začně troubit klakson. Zkoušel jsem to zapojit bez odpojení baterky, abych neresetoval řídící jednotku. Není to třeba tím??? Budu moc vděčný za jakékoli další informace a názory. Předem díky.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 09:19 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Ja u patých dveří central nemam a pěkně mě to sere. A klíček mi nefunguje. Musím otevírat páčkou u řidiče...

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 09:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ano, mám zapojené oba konektory. Zatím jsem s tím moc nelaboroval, abych deaktivoval alarm, odpojil jsem čidla v předních dveřích, takže mi teď stále svítí indikátor otevřených dveří. Pokud odpojíš pojistku, co je v pojistkovce vzadu mezi relé, přestane fungovat jak alarm tak centrální zamykání.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 09:28 
Kolika ampérová je ta pojistka? To musím sundat celou pojistkovku, abych se k ní dostal? Proč jsi odpojoval ta čidla v předních dveřích? Moc by mě zajímalo, jak ti před odpojením čidel ten alarm a centrál fungoval. Spustil se ti, když jsi ho nevypnul a klíčkem odemknul dveře - jenom odemknul, né otevřel. Máš taky alarm na páté dveře? A jak vypadá tvůj dálkový ovladač k tomu centrálu a alarmu? Mám totiž podezření, že ten dálkáč není originál. Dá se to spárovat, když mám originál jednotku v autě a dálkáč úplně jinej? Vím, že mám spoustu otázek :oops: , ale když já v tom mám celkem hokej. :shock: Mockrát díky za jakékoli informace.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 09:29 
Jo ještě něco, v té jednotce Siemens je místo ještě pro třetí konektor, ten tam taky máš, nebo ne?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 10:12 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Řek bych, že ne, viz fotky na
http://www.sweb.cz/nagant/LockCTRL/
Jen ty dva...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 10:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
kvakos píše:
Kolika ampérová je ta pojistka? To musím sundat celou pojistkovku, abych se k ní dostal? Proč jsi odpojoval ta čidla v předních dveřích? Moc by mě zajímalo, jak ti před odpojením čidel ten alarm a centrál fungoval. Spustil se ti, když jsi ho nevypnul a klíčkem odemknul dveře - jenom odemknul, né otevřel. Máš taky alarm na páté dveře? A jak vypadá tvůj dálkový ovladač k tomu centrálu a alarmu? Mám totiž podezření, že ten dálkáč není originál. Dá se to spárovat, když mám originál jednotku v autě a dálkáč úplně jinej? Vím, že mám spoustu otázek :oops: , ale když já v tom mám celkem hokej. :shock: Mockrát díky za jakékoli informace.


Pojistka - tuším 25 nebo 30A, najdeš v popisu pojiskovky 1996 v sekci Download. Pojistkovku jen vyhákneš a vyklopíš, ta pojistka svisle mezi relé . Otevírání dveří bez centrálu ovšem hrozné :evil: . Co mi vyváděl alarm viz http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ight=alarm a http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ojit+alarm
Při odemykání alarm nezlobil, jen náhodně. Ne, páté dveře nemám chráněné čidlem, čidlo bylo odpojené a ničemu to nevadilo. DO nemám a hned tak asi mít nebudu, takže neporadím.
Já se v tom po koupi auta taky hrozně plácal :( - imobilizér, centrál, alarm, DO, master klíč, dvojité zamykání, co se bude dít po odpojení baterky atd. atd. a lidi mně tu dost poradili, že se v tom teď už aspoň trochu orientuju :P .

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 10:55 
Mnohokrát ti děkuji za veškeré informace, které jsou pro mě jako stéblo pro tounoucího. :) Vzhledem k tomu, že máš auto skoro stejně staré, tak to máš udělané asi dost podobně jako já, takže tvé rady a postřehy jsou skutečně cenné. Jdu prostudovat, co jsi napsal a pak taky prakticky vyzkoušet. Zatím díky. Jo, ještě mě napadá, ta pojistkovka se vyhákne vzadu, kde drží za ty dva kovové čepy a vyklopí dopředu? Nebo je to přesně naopak?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 13:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Sundáš spodní plast pod volantem a pak už uvidíš že pojistkovka má nahoře vepředu sponu, která jde vyháknout a pojistkovku sklopit. Jde vytáhnout i se zadních čepů, ale to už ti pak drží jen na drátech. Použil jsem při mazání pedálů, abych měl víc místa na podlaze pro demontáž čepu pedálu.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 13:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Jen drobné rady. :oops: Spíš se tu jinak pořád ptám...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 13:51 
Díky za veškeré informace. Takže když sundám plast pod volantem - tím myslíš, ten podélný, co vede k pojistkovce - tak mohu vyklopit pojistkovku? Potom vytáhnu tu pojistku, která je mezi relátky a tím odpojím alarm a centrál a můžu si s tím hrát dle libosti, aniž bych něco rozbil? Chápu to dobře. Ještě jednou díky a mějte se všichni krásně. :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 14:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Asi tak. Jinak já když jsem se v něčem vrtal, tak jsem radši odpojil baterku. To vyndání pojistky jsem použil na znefunkčnění centrálu a alarmu, když jsem několik dní jezdil bez centrálu, aby mi alarm nedělal falešné poplachy - bohužel je to v jedné jednotce, tedy alarm+centrál.
Kdyby mi ten alarm fungoval jak má, možná bych měl šanci zachránit autorádio. Ale také třeba ne...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 75 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz