Ford Kuga Titanium 2.0 (136 PS)
Základní informace: Současně jediná nabízená motorizace 2.0 TDCi 100 kw / 136 PS (točivý moment 320 Nm při otáčkách 2 000 ot/min.
spojená s manuální 6. stupňovou převodovkou. Testované vozidlo používá stálý pohon všech kol (AWD) systému Haldex, který rozděluje výkon na jednotlivá kola tak, aby vždy byly jízdní vlastnosti a požitek z jízdy co nejlepší.
Interiér – vozidlo se zvenku tváří vcelku robusně, což se úplně tak nedá říct o vnitřním prostoru. Místo na předních sedačkách je dostatečné a to i pro osoby větší než 180 cm. Zadní sedačky poskytují na můj vkus trošku málo místa, ale to je na každém. Interiér je velice útulný, volant padne krásně do ruky, stejně tak řadící páka, která má přesné dráhy. Sedačky mají velice slušné boční vedení, což ocení hlavně vyznavači razantnější jízdy.
Budíky jsou příjemně podsvícené a přehledné, jediné co je na můj vkus trošku nepraktické je ovládání radia na sloupku řízení pod volantem, o který se mi povedlo nejednou zavadit.
Motor a podvozek:
136 PS umí s vozem vcelku slušně zacvičit. I přesto , že vozidlo je relativně robusní a vysoké, tak auto se umí rozhýbat v pohodě. Zátah začíná na nějakých 2050 otáčkách a ideál je udržovat do hranice 3000, kdy při překročení této hranice začíná být v interiéru lehce slyšet hluk motoru, ale pokud je zapotřebí např. při předjeti motor vytočit, tak vcelku ochotně se mu chce až ke 4000 bez problémů. Nástup 1, 2 rychlostního stupně je poněkud agilní, ale vše vynahradí 3. 4. Další stupně lze používat od rychlosti 80 km/hod a na šestku se dá cestovat klidně i rychlostí 100 km/hod a to se příjemně odrazí na spotřebě. Testované vozidlo mělo najeto 3000 km a tzn., že spotřeba byla o něco málo vyšší. Průměrná spotřeba byla na ujetých 200 km cca. 7,8 l. Kombinace dálnice s rychlostí 130 – 160 km, pak město a okresky, kde se vozidlo pohybovalo spíše v razantnějším režimu.
Brzdy mají velice příjemný nástup i když pro někoho relativně ostrý nástup, na který si velice rychle zvyknete. Při sportovnější jízdě se brzy pěkně ohřejí a je cítit menší únava, která je opravdu minimální.
Podvozek je s údivem opravdu na třídu SUV excelentní, ve spojení s elegantně vypadajícími 17 koly je jízda opravdu velice příjemným zážitkem. S Kugou nezažijete nic podobného jako s konkurenty této třídy tzn. žádné naklánění, bouchání při přejezdu nerovností atd.
Celkově hodnotím auto jako velice zdařilý kousek, který může slušně zamíchat s trhem SUV