RS je nejlepsi verze Escorta pocinaje Mk.V a konce Mk.VII...a to jen diky motoru, ktery obsahuje...zbytek auta je v podstate jen pokusem o sportovni auto postavene na technicky podradne koncepci, ktera byla ve vyvoji krokem zpet ve srovnani s Mk.III/IV, ktera byla navrhovana plne v pocitaci...a taky tomu odpovida....Mk.V a vyse byl i dle Forda pomerne velky pruser.......
V podstate je fakt dobrej jen ten motor...takrka neznicitelny, pokud neni clovek magor, nebo ho nepouziva na zavody....a ten je v Escortu jeste v podstate omylem...neb jej tam dal diky tomu, ze po uvedeni Mk.V s motory z Mk.IV se zvedla vlna odporu v odbornem tisku a volani po 16V motoru a tak tam narychlo nabastlili prekopane DOHC ze Sierry....Zetec v ten moment vykazoval vic zavad nez pozitivi, proto jeho uvedeni neslo ruku v ruce s nastupem Mk.V a iu prvni serie byly nachylne na poruchy hlav a podobne...
Podvozek??? Hodne spatny....pro nekoho kdo nesedel v necem lepsim s muze jevit coby sportovni a v podstate mereno obdobnymi vozy i je, ale jinak je to omyl opodstatneny snahou maximalne usetrit naklady na vyvoj...dobre jsou jen predni brzdy....
Ramena, stabik....predni naprava...hodne spatna vec ktera si o kovanych vecech jako Mk.IV muze nechat zdat a jejich trvanlivost je opravdu dost miziva....
Zadni naprava? Proc neni nezavisle zavesena? Nikdo nevi...opet...kazda Mk.IV ma lepsi jizdni vlastnosti nez toto...ale co neni v technice, musi byt v rukach....zadni brzdy??? Komu na RS brzdi rovnomerne obe strany a dokocne oba pistky na jedne strane muze byr stastny...a co ta nepochopitelna rucka v bubnu???? To se nekdo asi strasne zhulil a zdalo se mu o BMW....
Jedina obrana je, ze celek je sladen k vcelku prijemne funkci...
Kastle? Ehm.....jeji krouceni je fakt bajecne...uz sem na par autech nebyl schopnej otevrit dvere a soucasne jej mit na zvedaku...o korozi pomlcim...
No, mam v planu se rozepsat vice...ale cas neni....
V podstate RS miluju...jine auto nechci...s RS jezdim uz par let...nepretrzite....a jsem spokojenej....i s jeho vadama....to ze tam endali samosvor a auto je na hrane v zatackach pomerne nevyzpytatelne....
Ale bavi mne a jeste dlouho bavit bude...
O RS jsem vzdy snil jako o svatem gralu Fordisty...v dobach kdy na fordfans byly RS dve...markovo a J.R.ovo....kazde setkani s nim bylo pro mne opravdy svatkem...nedejboze svezeni..treba i nam iste spolujezdce....otevreni kapoty....nasledoval okamzity komat...a touha po zkroceni teto zle selmy....
...a jednoho dne jsem ho koupil.....v te dobe sice bez TP za dost pofidernich okolnosti...ale krasne modre...s recarama...s urvanym vyfukem z 1.6.....na plechacich...po tydnu se rozsypala prevodovka...pak jsem ho trochu poopravil...osadil megacosie kridlem..ozetama....parada....kazda jizda byla pro mne jak sen....skoda ze mi todle okouzleni nevydrzelo dodnes....kazdodeni jezdeni preci jen otupi smysly....mezitim jsem RS vytahl i na okruh....skokem na pole....do svodidel....no proste do velkeho sveta rychlosti, rozmlacenych svetel a polamanych alukol....