fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 109 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 úno 2008 11:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Vem si naftu a dej ji do mrazaku co ti udela.Vim,je to extrem,ale v zime pri -20 ohrejes prece celou naftu(nejen vodu)ve filtru a parafin ,kterej by tam "mohl "byt rozpustis.To je podle me to, proc tam ten predehrev je.A navic teplejsi a ridsi nafta se lip rozprasuje a tim padem by ti teoreticky mela klesnout i spotreba.Nechci polemizovat jak daleko je to ke vstrikum,ale mrJekilluv zlepsovacek tu naftu dost rozredi(prohreje) a tim padem proto mu klesla i ta spotreba.Ja mam osobni ropaky dost dlouho a naftu vselijakou a od te doby co jsem tam zacal lit aditiv, tak mam od problemu s filtrovatelnosti (kanystrove)nafty pokoj.Vim jake to je, zustat stat s ucpanym filtrem od parafinu a vody.Starej ropak (Micak)nemel predehrev.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 úno 2008 21:02 
Offline
Nováček

Registrován: 12 úno 2008 22:13
Příspěvky: 7
Bydliště: ledeč n. sázavou obrvaň 31
Kanistrová nafta a jsme u toho je lelší neřešit ,jenže když naleju v zimě kanistr nafty ,kterou nětdo v létě vyšetřil tak si koleduju o průser To je věc která se děje a nafty z kanistrů a kolikrát ani nevíte z čeho je slitá ,buďte rádi je moc spousta lidí má tyhle auta kvůli tomu ,JEZDÍ LEVNĚ si dělá průsery sama :!: A další sami víte ,že vstřik ve v hlavě motoru a žástečně ve spalovacím prostoru ,jak louho trvá než se ohřeje?

_________________
ford escort 1.8 d clx 5dvéřový sedan z roku 93 dovoz holansko 2. majitel v čr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2008 18:55 
Offline
Nováček

Registrován: 08 říj 2007 15:46
Příspěvky: 31
Bydliště: Liberec
Ahoj kluci, dneska jsem celkem náhodou zjistil že mi předehřev nepředehřívá. Napájení ok. Takže jsem ho rozebral, vyčistil a kupodivu stále nepředehřívá :) Do úpravy s odporem se nechci pouštět protože ....
Má tedy vlastně smysl ho kupovat nový (nevíte někdo aktuální cenu?) nebo se na to vykašlat a vyřadit ho úplně?

_________________
1,8 TD, 51 kW, r.v. 96, combi, Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2008 19:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
jestli nemáš zbytečných 1800,-
tak to vyhoď.....
kdyby byly silný vícedenní mrazy, snáze se zalepí palivový filtr....díky globálnímu oteplování třeba mrazy nebudou žádný........ :-D

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2008 19:34 
Offline
Nováček

Registrován: 08 říj 2007 15:46
Příspěvky: 31
Bydliště: Liberec
takže tvůj názor = zbytečnost. No a nechat naftu protékat nebo úplně vyřadit. (po vyčištění to jede znatelně víc od spoda)

_________________
1,8 TD, 51 kW, r.v. 96, combi, Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2008 19:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
můžeš to nechat protékat, ale může to být do budoucna jedno z míst, kde se může přisávat do ropky vzduch...

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2008 19:51 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
a vem si je to před filtrem víš co se tam zanese bordelu?

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2008 19:58 
Offline
Nováček

Registrován: 08 říj 2007 15:46
Příspěvky: 31
Bydliště: Liberec
Takže kompletně vyřadit, vyhodit a šmitec. OK Díky

_________________
1,8 TD, 51 kW, r.v. 96, combi, Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2008 20:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
... a nejezdit v silnejch mrazech !!!! :-D :-D :-D

pozn. domnívám se, že ohřev nafty není pro snadný start, ale pro zajištění průtoku nafty filtrem ZA JÍZDY!!!!

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2008 20:08 
Offline
Nováček

Registrován: 08 říj 2007 15:46
Příspěvky: 31
Bydliště: Liberec
nat píše:
... a nejezdit v silnejch mrazech !!!! :-D :-D :-D


Jsem měl zato, že to hřeje jen do doby, kdy to čidlo na hlavě odstaví. Nebo se pletu?

_________________
1,8 TD, 51 kW, r.v. 96, combi, Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2008 22:54 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
vevnitř je termostatitititíček, který to vypne při nějaké teplotě.........i bys to tu někde na foru našel.....kolik stupnu

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2008 22:16 
Offline
Nováček

Registrován: 08 říj 2007 15:46
Příspěvky: 31
Bydliště: Liberec
To jo ale měl jsem za to, že i celý předehřev je napájený přez termostat. Myslel jsem si že v zimě předehřívá (a to do teploty podle vnitřního termostatitítítíčku :D ) a když se celý motor dostatečně ohřeje tak se to celé odstaví.
Nicméně aktuálně celý předehřev u forda stojí stále 1.800,- a to mi připadá nesmyslně moc. Prostě to přemostím a basta fidly

_________________
1,8 TD, 51 kW, r.v. 96, combi, Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2008 13:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2007 14:12
Příspěvky: 129
Bydliště: Brno
Tak sem procital tohle tema a zarazil sem se u napadu pana Jekill-a.

Napadlo me omotat trubicky pred vstrikama.
Udelat prutokovej ohrivac jako ma pan Jekill :)
"Par" zavitu udelat i okolo palivovyho filtru.
Ohrivat i hadicky vedouci do a z cerpadla.

Zkratka prohrat co nejdelsi cestu nafty od filtru az po motor (tam uz se o to postara zhaveni).

Myslite si, ze by to pomohlo vyresit (nebo aspon zmensit) klasickej escortackej problem s dvou a vice nasobnym zhavenim pred startem?

_________________
Polaris Grey 92
Diesel 1.8 60HP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2008 14:35 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Reálnou odpověď získáš nejlíp tím že to prakticky vyzkoušíš, ale můj názor je že to k studenýmu startu moc nepomůže (tedy vůbec) a k chodu to nejni potřeba protože se to prohřeje od motoru....největší problém toho studenýho startu není ani tak v dvojitým žhavení, jako v problému docílit správný startovací otáčky motoru...teplotu nutnou pro vznícení nafty velmi ovlivňuje rychlost stlačení vzduchu ve válci a tedy je to spíš otázka výkonu startéru, žhavení je taky důležitý ale je spíš pomocný...v chladnějších podmínkách je start samozřejmě horší, protože je vše chladnější a vzduch ve válci to ochlazuje a tím se hůře dociluje teploty vznícení...při + 20 je teplota vzduchu i bloku motoru o dost příznivější než při - 2O kdy je 40 stupňů rozdíl nejen ve vzduchu ale hlavně ve válcích, který působěj jako solidní chlazení...proti těmto okolnostem je nějaký předehřívání zaplý na chvilku před startem velmi slabý, prostě to tu masu kovu neohřeje...nakonec můžeš udělat jednoduchej test, vyndej a nabij pořádně baterku a vlož jí do auta po nabití v době kdy potřebuješ otestit ten studenej start a zažhav klidně jen jednou a pokud startér dá ty správný točky a motor máš v pohodě, tak to chytne i bez předehřevu...to že používáš zimní naftu třídy F odolnou zamrznutí do -29 stupňů beru jako samozřejmost...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2008 14:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Takže jako reálně funkční úpravu pro zlepšení zimních startů bych doporučil výměnu startéru za jeho nejvýkonější variantu co se dávala do td s plnou výbavou (nutnost roztáčet více agregátů si vyžadovala výkonnější startér) k tomu dobrou baterku s co nejvyšším vybíjecím proudem a dostatečnou kapacitou, dobrej stav žhavení a celýho motoru, kvalitní zimní naftu a olej 10W40...kontrola či výměna palivovýho filtru by taky nezaškodila...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2008 16:20 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
Třeba Tatra žhavení nemá vůbec a startuje i v mrazech

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2008 17:56 
Offline
Forďák

Registrován: 05 říj 2006 11:04
Příspěvky: 119
Bydliště: Žatec
ale tatra má přímej vstřik tak ta nepotřebuje žhavení

_________________
Ford Mondeo 1,8TD combi rv99,KAT - OFF, EGR - OFF,spotřeba 6l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2008 20:22 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
Michal99 píše:
ale tatra má přímej vstřik tak ta nepotřebuje žhavení
přesně tak,u komůrkáče je nutné žhavení,a pokud máš vše v pořádku tím myslím hlavně tlaky tak i s pomalím točení startéru to nastartuješ.Nejde ani tak o rychlost jako o sílu aby to točilo.Pokud máš na h... tlaky tak tam můžeš dávat jakýkoli startér s rychlootáčkama tam to bude problém při mrazech natočit.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2008 21:05 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
apropo avia to měla taky myslím tak řešený předehřev nafty a pomáhalo to

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2008 21:18 
Offline
Forďák

Registrován: 05 říj 2006 11:04
Příspěvky: 119
Bydliště: Žatec
u avie nepomáhalo a moh člověk točit a žhavit jak pominutej

_________________
Ford Mondeo 1,8TD combi rv99,KAT - OFF, EGR - OFF,spotřeba 6l/100km


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 109 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 120 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz