fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 pro 2024 01:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: výměna "vnitřností"
PříspěvekNapsal: 26 lis 2008 18:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 říj 2007 15:38
Příspěvky: 59
Bydliště: Hradec Králové/Brno
Takže po dlouhé době, co můj mazlík pomalu dodejchával jsem se odhodlal k radikální operaci.
sehnal jsem si ještě jedno autíčko, stejnej model (díky moc daliborovi 100 a všem, kteří to bezvadný cabrio od něj nekoupili ;-)), vykuchal z něj, co se dalo a po našetření dalších penízků jej dal opravit.
vyměněny byly následující věci: motor, převodovka, řízení (jen to v motorové části), řazení (komplet), nádrž, tlumiče, sahara a další maličkosti..
hlava zůstala z předchozího motoru, na tom "novém" byla vyměněna gufera a pístní kroužky a další jánevímjaký vjeci :-D
dále jsem se konečně odhodlal k výměně kol, sehnal jsem od jednoho fajnovýho poláka 15ky skoro za hubičku, vydražil na aukru zimní gumy SEMPERIT, a v neposlední řadě musím opravit přední nárazník (snad za pomoci pánů borka a mariSe - ten o tom ještě ale neví:-D:-D)
Proč se tady tedy tím vším chlubím? ;-)

přivítal bych nějaké rady ohledně zajíždění motoru, nikdy jsem si ještě auto sám nezajížděl, takže bych prosil o nějaké tipy, na co si dát pozor, čemu se naopak věnovat, prostě se mi tu předveďte, pánové znalci, mohla by to být přínosná diskuze.
Jenom doplním, že tam mám místo motoru ljb (75kW) motor l4b (cca66kW??) nevím přesně ale rozhodující bylo, že hlava je na oba motory stejná..

Dále bych měl dotaz, zda někdo z okolí brna nedisponujete ražičkou (/či jak se tomu krámů nadává?), pro menší úpravu čísla mého nového motoru..

díy za všechny ohlasy, večer přihodím něco málo fotek..

_________________
ford escort, 1.6i cabrio, rv 1989; zlato-černá barva, nějaé spoilery a podprahy. a taky uplně zbytečná díra v kapotě ;-D kola lité 16. rádio Sony, 4x repro plus stará Tesla bedna (ta hraje nejlíp :-))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 lis 2008 00:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 říj 2007 18:33
Příspěvky: 80
Bydliště: Tisá
Já také dělal GOčo, od hlavy až k čerpadlu a normálně jsem to nechal chvíli běžet na volnoběh, dejme tomu půl hodiny si to po prvním staru bublalo na dvorku a pak žádný vytáčení. Už na tom mám nalítáno 10 tis od GO, tak chci změřit tlaky. Jinak zkoušel si je měřit teď po GO?? Jestli jo, tak kolik si naměřil, jen tak pro zajímavost, mám totiž stejný motor... Tak abych to mohl porovnat ;-)

_________________
Ford Escort MKIV 1.6i 66kW, r.v. 1988


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 lis 2008 11:31 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
....kdyz mas nove pistni krouzky a GO motoru, tak rozhodne to prvni par tisic nehon do bezvedomi, sleduj olej a rozhodne ho vymen podle mne driv, nez je obvykly interval vymen...jinak nic zasadniho asi neni treba resit...ne? :-D

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 lis 2008 17:54 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
Tk motory se dají zajíždět dvouma spůsobama, buď že snim jezdíte opatrně a nebo že ho jakoby pořád honíte,osobně doporučuji ten druhý protože se mnohem víc vytlačí všude šálky a tímpádem motor líp jede, je tam mezitím dost velký rozdíl, motor by jsi mněl zajíždět tak min 20tis a tak doprvních 10 tis by jsi mněl odebírat maximálně třičtvrtě výkonu určitě často mněnit olej a zajížděj alespoň na 5w olej na horší můžeš pak přejít vždycky,zezačátku tak těch prvních 3000km využívej raději jen polovinu výkonu přecijen je to jistota,kdyby ti něco nebylo jasné nebo by jsi chtěl víc rad tak písni soukromou

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 pro 2008 13:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 říj 2007 15:38
Příspěvky: 59
Bydliště: Hradec Králové/Brno
takže včera jsem si auto dovezl, pocit z jízdy je dokonalej, to krásné přesné řazení!! z výfuku se už neline dým jak z vejtřasky, nedrncá to, řízení je přesnější, prostě blaženost :D:D
na druhou stranu ALE jedna věc přetrvala. při brždění se mi někdy-nevysledoval jsem žádnou souvislost, zatím-brutálně rozcuká volant a s ním i celý auto. prostě jako kdyby byly v háji kotouče, ale ty jsou relativně nový. mechanik vůbec netuší, čím by to mohlo být. je to dost nepříjemný, brzdit ze 140 a bát se přitom o svůj život.. měnili mi i náboj v kole spolu s ložiskem..napadlo mě, jestli třeba nebrzdí jedno kolo víc než druhý, to by pak vysvětlovalo to házení........nějaký nápad??

Druhá věc je podružnější, mechanikovi se nepodařilo zprovoznit ani jedno palivové čerpadlo, které jsem mu dovezl (první v mém autě a druhé bylo v náhradní nádrži). prý tomu dával šoky, zkoušel to horem dolem, ale prostě nefakčí :-( nezdá se mi, že by OBĚ byly v háji....ale mám naštěstí LPG, na které to stratuje i jede báááječně, takže zatím moc neřeším..

fotky budou večer, snad ;-)

_________________
ford escort, 1.6i cabrio, rv 1989; zlato-černá barva, nějaé spoilery a podprahy. a taky uplně zbytečná díra v kapotě ;-D kola lité 16. rádio Sony, 4x repro plus stará Tesla bedna (ta hraje nejlíp :-))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 pro 2008 13:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 říj 2007 15:38
Příspěvky: 59
Bydliště: Hradec Králové/Brno
dzimir píše:
Já také dělal GOčo, od hlavy až k čerpadlu a normálně jsem to nechal chvíli běžet na volnoběh, dejme tomu půl hodiny si to po prvním staru bublalo na dvorku a pak žádný vytáčení. Už na tom mám nalítáno 10 tis od GO, tak chci změřit tlaky. Jinak zkoušel si je měřit teď po GO?? Jestli jo, tak kolik si naměřil, jen tak pro zajímavost, mám totiž stejný motor... Tak abych to mohl porovnat ;-)


mno já s tím žádný problém nemám, jede to báječně, do otáček to lítá hbitě, mám štěstí.. ale je to takový línější, nebudu to honit, ale doufám, že se to časem rozjede, tohle mě moc nebaví :!:

_________________
ford escort, 1.6i cabrio, rv 1989; zlato-černá barva, nějaé spoilery a podprahy. a taky uplně zbytečná díra v kapotě ;-D kola lité 16. rádio Sony, 4x repro plus stará Tesla bedna (ta hraje nejlíp :-))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 pro 2008 20:56 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
motory po go jsou línější, chce to čas zajíždění se nesmí uspěchat,já se chystám na go hlavy,snad teď přez zimu,mám pocit že podfukuje jeden ventil ale motor má nalítáno cca 160tis a je to z rakouska takže neztočený jinak spokojenost :)

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 pro 2008 12:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2008 09:25
Příspěvky: 739
Bydliště: Dlouhá Loučka
Rosťa-RS píše:
Tk motory se dají zajíždět dvouma spůsobama, buď že snim jezdíte opatrně a nebo že ho jakoby pořád honíte,osobně doporučuji ten druhý protože se mnohem víc vytlačí všude šálky a tímpádem motor líp jede, je tam mezitím dost velký rozdíl, motor by jsi mněl zajíždět tak min 20tis a tak doprvních 10 tis by jsi mněl odebírat maximálně třičtvrtě výkonu určitě často mněnit olej a zajížděj alespoň na 5w olej na horší můžeš pak přejít vždycky,zezačátku tak těch prvních 3000km využívej raději jen polovinu výkonu přecijen je to jistota,kdyby ti něco nebylo jasné nebo by jsi chtěl víc rad tak písni soukromou

Plně souhlasím a taky sem pro druhej způsob.. Motor bude podstatně živější a líp pojede do otáček.. Když jsem zajížděl motor tátova formana karbec 43kW+ tak jsem ho držel zezačátku je lehoučce kolem 2000-3000 ot.. Nenechal jsem ho nikdy klesnou pod 2000..Po nějakých 1000km jsem dal novej olej za začal mu přidávat na otáčkách.. Jak měl kolem 3000km tak jsem na něj začal šlapat a běžně jsem mu dával pod plným.. Do kopce zvlášť.. Když jsem spěhal tak sem ho točil klidně i do 5000 a lítal sem co to dalo, ale to bylo jen vyjímečně.. bežně jsem s ním jezdil mezi 2000- 3500 ot.. Do kopce jsem musel vždycky aspoň 3000ot (nejvyšší krouťák)pak se držel i plně naloženej do prudkýho kopce..Zhruba v 10 000km dostal další olej a si motor znatelně sednul. Začal jezdil ještě líp..Momentálně má naběháno kolem 20 000km a pohoda..Když chci, dávám si i 50kW feliny:D
Už s tím autem moc nejezdím, tatík mi ho nechce půjčovat:D ani se mu nedivím, když mám svoje esco:)
Příště bych měnil v 1000km, 3000km, a pak už po 10000km.. tatík mu dává každej rok novej olej..Což je taky dost podstatné.. ptž je lepší měnit častěji méně kvalitní olej, než kvalitní po třikrát delší době..

Toť můj názor..Pokud něco víte lépe nechám si poradit.. :)

_________________
PUZZLE
Ford Escort 06/97´,3-dv, 2.0 16V zetec
100kW+ + IB5 se svorem a stálým 4,27 + velké brzdy + cca 1100kg = :-D

OTROK
Ford Focus Combi 2007, 1.6 TDCi 66kw+, 500tis.km nájezd a stále kupodivu jezdí


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz