hrobař - optimista píše:
1. Proč se propaluje píst ?
Kdo to ví ??? Já nesmím ani naznačovat - jsem v podmínce
2. Cena ND
Není Xr jako RST - takže žádný optimismus s cenou není na místě
3. Záměna pístu
Lze velmi reálně předpokládat, že by mohl být píst stejný. Nutno vycházet z předpokladu, že oba motory jsou v původním stavu -průměr změř "šuplérou", opotřebení (ovalitu, ....) bych nebral při rozhodnutí použít jetý píst vážně - vždycky už tam bude nějaká "vůle" - akorát vyber písty, co nemaj poškozený drážky na kroužky nebo další mech problémy.
Když budeš chtít být "fajnšmekr" tak písty zvaž přesnou váhou8)
4. Výměna pístu na ojnici
Píst nebo snad nedej bože ojnici při výměně zničí nebo poškodí jen de..l ve svěráku. V motorárně ti ho vylisují, nebo jinde kde mají lis........
Držel bych se myšlenky - všechny ojnice z jednoho bloku8)
5. Válec
Spíš bych se před nějakým dalším rozhodování zajímal o stav válce - válců všech - tady je čas na měření
6. Cena = životnost
Když chceš jezdit hned a na "nějakou" dobu vraž tam "nějaký" píst i s ojnicí a.......
Když chceš závodit nebo jezdit nějakých pár tisíc se zárukou - udělej GO
1. kape vstrik a horici benzin propaluje pist? cili debilni vstrik? jenze tohle ma divny mechanicky vstriky, v podstate jen trysky takze ses trosku v riti.. ladit tenhle MFI system je docela slozity.. Leon by vedel.. jde o nastavovani soupatek v mechanickym rozdelovaci paliva coz sem nikdy ani nevidel jak se dela ale prej to jde.. a testovat pak vstrikovani benzinu do nadobek a za nejakej cas zmerit objemy v nadobkach (logicky musi byt stejny mnozstvi na vsech valcich)
kdyby vstrik daval benzinu min tak bys mel bohatou smes a podpaloval by se ti nejspis saci ventil
hrobar - je to tak nejak? nejsem motorar takze mu nechci radit uplny kraviny, ale prijde mi ze kdyz neudela neco se vstrikama tak odpali dalsi pist
2. dily na RST = spousta penez.. s tim souhlasim a Ricci urcite taky
3. myslel jsem to tak, ze pokud bude chtit dat pist z druhyho motoru tak musi dat co nejpodobnejsi.. to ze si tam neda pist s upalenym rohem az na pistni krouzky mi prijde celkem logicky.. pistni krouzky v drazkach zkontrolovat aby nemely vule a nebo aby nebyly skripnuty, stejne mas na vyber jen ze 3 pistu takze vyber ten nejlepsi.. a ovalitu bych stejne zmeril, zmerit 2 rozmery na pistu a 2 na valci nejsou zas takova ztrata casu a budes aspon vedet ze ten pist v tom nejakou dobu vydrzi.. a stejne to musis zmerit abys tam ten pist vubec dostal a nebo to nemelo velkou vuli
s tou vahou je to dobrej napad
4. uz sem psal ze nejsem motorar a vyndavani cepu z pistu uz bych nechal na proficich. co sem kdysi zkousel rozdelat v garazovych podminkach nejakej starej cep z pistu tak mi ani nahrivani nepomohlo.. byl sem debil jak pise hrobar ale znal sem jen teorii a dokud si to nevyzkousis sam tak je to furt jen teorie.. ale pist byl stejne k nicemu, chtel sem to zkusit a neslo to..
k nazoru nechat vsechny ojnice z jednoho bloku bych se taky priklanel, muzou mit rozdilny vahy ale bych to delal docasne v garazovych podminkach a za nejmensi naklady tak bych zvazil pist + cep + ojnice a vyzkousel saly na klice a kdyz to nebude rozdilny dal bych to asi cely.. ale uvidis az to budes delat ty sam
5. to uz sem psal vejs.. valce se zmerit musi a zkontrolovat stav opotrebeni, ryhy a podobne jestli to ma smysl vubec docasne skladat
6. co dodat
muzes taky nasetrit treba 200.000,- a nechat si vyladit motor u profiku a nechat rovnou predelat na efi, fungl novy turbo i s externim wastegate a co ja vim co vsechno by se do te ceny mohlo jeste vlezt
proste udelej to na co zrovna mas a na to co z toho chces mit setri