fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Chuda smes???
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 13:45 
Mam vymenenej motor z 1,4 na 1,6,ale zustalo to na 1 bodove strikacce z ty 1,4i.Jak je studeny,jede to super,ale jak se zahreje tak se obcas zaskube,nebo jakoby pridusi...poradte!?Prej to muze bejt spatnej MAP senzor,ale zaclo to ted,az s tou vymenou...jakoby mel chudou smes... :(


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 14:37 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Podle mne ten jednobod nestihne krmit tu 1,6 a dokud to nepredelas komplet, bude to blbnout. Pocitam, ze ani nejaka uprava elektroniky, coz je velmi teoreticka moznost by to nezlepsila, tam bude asi rozhodujici prutocnost trysky. Neco podobnyho mi delaly trysky z 1,6 na motoru 1,8, chodilo to, ale byla to hruza.Bejt tebou, pozajimal bych se o vsechny ty veci, ktery k 1,6 patrej, odmenou ti bude tutove lepsi vykon i jizda a tyhle veci uz dneska snad nejsou tak drahy.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 15:01 
Ten motor byl puvodne karbec...me napadlo...kdyz MAP reguluje smes podle podtlaku,tak ji nejak priskrtit,tu hadicku at reaguje spozdene a tim padem by se to skubnuti neprojevilo...stve me to... :cry:
O vikendu budu experimentovat,no... :?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 15:03 
Jinak s odpojenou MAPkou to jede bezchybne,ale studene to neudzi volnobeh...nenaskoci sytic...
Jo a na diagnostice me to hlasi "52".Nejaka chyba automaticke prevodovky...mam ale manual... :!:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 15:16 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
S odpojenym MAP to pojede asi v nejakym nouzaku, ono to meri mnozstvi vzduchu, ktery ten motor dostava, takze kdyz to je zapojeny, asi ty hodnoty nesouhlasej s ostatnima udajema a blbne to. Tady bude asi tezky, dopracovat se k necemu kloudnymu, prinejmensim to bude asi narocny experimentovani. Takovej cistej karbec by byl fajn reseni, ale tys mel urco katik, takze s tim by byl tutove problem, legalne by to nemohlo projit. No jo, mas to tezky, tady me fakt zadna slusna rada nenapada.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 15:36 
Kat tam je ale prazdnej,karbec me lezi dom,akorat ze co pak s cerpadlem a rozdelovacem atd.
Neni to ale ten meric prutoku MAF,ale meric podtlaku MAP...mala cerna krabicka spojena hadickou s podtlakem na pod strikackou...tam jak posilovac brzd.Takze to nemeri mnozstvi,ale jen podtlak.Kdyz se otevre prudce klapka klesne podtlak a cidlo prida i benzinu primerene ke vzduchu.Jenze ted s vetsim obsahem tam je podtlak asi vetsi a cidlo si mysli ze je klapka otevrena min,nez ve skutecnosti je a proto to da min benzinu.Neco,jako ucpana akceleracni tryska na skudce...tak to chapu ja...
...uf... :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 16:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Jestli se neliší MAP pro 1.4 a 1.6, tak to bude muset být zadaný v řídící jednotce "kolik benzínu k jakýmu podtlaku".

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 16:52 
Jenze 1,6 jsou 4-body,ne????????Bude to v RJ,tak to musim nejak oblbnout... :-D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 23:20 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
Mam radu pokud by se ti potvrdilo že MAP je v pořádku, ale že ti nevyhovuje to co z něj leze.
V elektrice u 1.4CFI sem se teď trochu vrtal a z MAP lezou obyč obdélníky s úrovní +5V a zem, jejichz frekvence se meni podle podtlaku. Pro šikovného elektronika pak není problém vrazit mezi MAP a ECU nějaký mikropočítač, který by realizoval požadovanou změnu kmitočtu na vhodný údaj.
Ano, zní to složitě, ale bavíme se o plosnaku s max. 10-ti součástkama a ceně cca 200Kč celkem za materiál (bez práce). Podle mě je to asi jediné 100% řešení, teda pokud to je vůbec tím. :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2005 08:15 
sEM SI JISTY...MEL JSEM PUJCENY I MAP Z JINEHO AUTA A DELA TO TOTEZ.tO STIM SIGNALEM ME TAKY NAPADLO...PODLE DELKY STRIDY SI TO PAK URCUJE BOHATOST SMESI...
IDEALNI BY BYLO UDELAT NEJAKY NASOBIC S DELICEM V JEDNOM A PAK TO MIT MOZNOST TREBA TRIMREM POSOUVAT A NAJIT IDEALNI FREKVENCI TECH OBDELNIKU...
ALE VYCHYTAT TO.... :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2005 12:04 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
Ričrd píše:
Jenze 1,6 jsou 4-body,ne????????Bude to v RJ,tak to musim nejak oblbnout... :-D


...covece, to asi nebude 4bod, je to moc starej motor ne??

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2005 12:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
carPWR píše:
Ričrd píše:
Jenze 1,6 jsou 4-body,ne????????Bude to v RJ,tak to musim nejak oblbnout... :-D


...covece, to asi nebude 4bod, je to moc starej motor ne??


Vidis, muj treba je :wink:

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2005 01:01 
Co vim tak 1,6 byli karbce a bak hned 4 body.EFI myslim.Ale ja na to mam CFI-1-bod z 1,4 a proto mam problemy s bohatosti...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2005 01:03 
Apropo,Dawe,co ty fotky te tve prestavby???? :shock:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2005 20:39 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
Ričrd píše:
sEM SI JISTY...MEL JSEM PUJCENY I MAP Z JINEHO AUTA A DELA TO TOTEZ.tO STIM SIGNALEM ME TAKY NAPADLO...PODLE DELKY STRIDY SI TO PAK URCUJE BOHATOST SMESI...
IDEALNI BY BYLO UDELAT NEJAKY NASOBIC S DELICEM V JEDNOM A PAK TO MIT MOZNOST TREBA TRIMREM POSOUVAT A NAJIT IDEALNI FREKVENCI TECH OBDELNIKU...
ALE VYCHYTAT TO.... :roll:

strida je pomer doby sepnuti a doby jedne periody. U MAP je to vzdy 0,5 (jinak receno vzdy polovinu jedne periody je tam 5Voltu a druhou polovinu 0V). Takze stridu nijak proboha nemen. Velikost podtlaku urcuje doba jedne periody (frekvence=1/doba periody).
Jinak opravdu nejvetsi problem by byl nalezt spravne nastaveni.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2005 21:59 
Takze by to chtelo zmenit dobu periody...bud vis,nebo niz.Trochu jsem experimentoval.Na vstrikovani je take senzor skrtici klapky.Asi potenciometr.Poupravil jsem ho tak,aby si RJ myslela,ze je klapka otevrena vic a tim padem davala vic benzinu.Skubani pri konstantni rychlosti se zmirnilo,ale pri prudke akceleraci je stale.To bude asi v tom podtlaku.Nevite jak to vunguje uvnitr te MAPky??Jako slozeni???


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2005 23:02 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
Map ma uvnitr vakuum uzavrene pruznou membranou. Podle velikosti podtlaku se membrani vybouli vic nebo min. Ta membrana je mechanicky spojena s jednou elektrodou kondenzatoru, druha je pevna. Podle toho jak membrana od sebe ty elektrody priblizi nebo vzdali se meni kapacita toho kondenzatoru. Udelat potom kmitaci obvod kde je frekvence rizena kapacitou kondiku je uz celkem snadne. Signal z toho obvodu se pak vhodne natvaruje napr. se to prozene operakem do saturace a ven z toho bazmeku uz lezou obdelniky.
Nevim jestli to je uplne presny, ale v principu to tak bude.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2005 07:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
To vendiik: takhle to fungovat může, ale myslím, že v MAPu konkrétně je snímač založenej na piezo efektu(nejspíš integrovaný obvod MPX4115 apod.), který už má vnitřní linearizaci plus teplotní kompenzaci a výstup je tedy přesně lineární napětí podle tlaku. No a to napětí už není problém převést na frekvenci pro ŘJ.
Ale to je v podstatě jedno, jak píšeš princip je vždycky nějaká membrána a ta se (pod)tlakem prohýbá. Pak stačí nějak výchylku registrovat a převést na vhodný signál.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2005 10:37 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
1,6 byla po nastupu vstrikovani zacatkem 80. let vzdycky 4 bod a to i v plne mechanice. mozna by stalo za to prekopat na kompletni K-Jetronic mechanicky vstrik, nebo vratit zpatky karbec, ten jednobod nebude podle me nikdy moc idealni. Je taky celkem mozne, ze Ti to trosku nestiha palivove cerpadlo

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2005 15:32 
Karbec a parahoy mam doma...ale co palivove cerpadlo,rozdelovac,ridici jednotka atd...???A K-jetronic vubec...moc uprav...
Chcu nejak vyresit ten 1bod :evil:


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 74 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz