Jo Forest to už před 3 lety popisoval na fordescortfans, diskuzi mám zkopírovanou:
18.10.2002 / ForestTakže pánové, kolegové za volantem, po všech marných pokusech jak přidat alespoň trochu výkonu (promiňte- marné hledání leštěné trubky a spol. jsem hodil do koše. Vyvinul jsem úplně novou, šílenou, ale dóóóst funkční věc. Koupil jsem filtr od BMC se sáním nejen po stranách, ale i vepředu, dále 2 speciální, lehce formovatelné trubky s označením P2P s provozní teplotou od -40 do +100 °C s průměrem 70 a 150mm a to u firmy Multivac (Pardubice)
http://www.multivac.cz/ kontakt
martin.hazuka@uhk.cz (spolumajitel, který je nejen plně seznámen a poradí, ale i dosti pro "naší" věc zapálen). Montáž probíhala asi takhle: * odmontoval jsem sací trubku vč. čidla, horní kryt papírového filtru a trubku od přední masky vedoucí ke krytu * nasadil trubku 70´ * udělal prostup pro čidlo teploty vzduchu * na to celý jsem nasadil trubku 150´ * udělal prostup pro čidlo teploty vzduchu a kabel u filtru * protáhl čidlo a kabel skrz 150´ a napojil na 70´ * připojil na druhej konec BMC filtr * přetáhl 150´ a vtěsnal k otvoru po trubce od masky * nastartoval a nestačil se divit (nadnesený, ale pravdivý) A výsledek?! ============ * zvuk - super, trochu obtěžuje uvnitř auta, ale pro řidiče se srdcem závodníka to znamená zvýšení adrenalinu; jen mám teď "problémy", že se lidi otáčej ;-))) * výkon - nemám možnost změřit, ale - motor táhne od 2.800 otáček a ne původních 3.200, dále zrychlení jsme naměřili do 11.3 sekund (série 12,5:-) a motor je v nízkých otáčkách klidnější, v pohodě se "dá" jezdit (netrhá, neškube, nekašle) na 1.700 otáček (ale nebudu ho přece tahat, ne?!) Taková raritka pro mě dosud nepoznaná - začal jsem při přeřazení z 1 na 2 hrabat ;-) * spotřeba - při zachování stylu jízdy se nepatrně sníží (max. 3 litry na nádrž), vyzkoušel jsem pouze jednou, od tý doby to "krosím" a spotřeba nejde pod 9 litrů ;-))) * trubky jsou foremný, takže 70´ při "zátahu" se poněkud narovná, takže vzduch jde do motoru "přímější", tedy kratší cestou * a taková "estetická" perlička - ta trubka je průhledná Závěrem: ======== Hodnotím to dost kladně, rozhodně je to asi za ty peníze (filtr 2.500,-, trubky 790,-) to nej... co s tou "šunkou" * šlo udělat. A proč ta 150´? Ta chrání jednak 70´ před teplem (a to i při dlouhodobým zátahu), jakýmkoliv nechtěným poškozením a za další filtr před nečistotama z okolí motoru, a zabraňuje nasávání jiných nečistot než těch, který projdou mřížkou ;-), takže pozitivní vliv na životnost filtru, že?!... a v... vo.. vo... vo to tady taky jde, ne? * Asi se ptáte proč pomlouvám naše milované Escortíky, ale není už dostatečným důkazem, že všechny motory 1,6 16V mají větší výkon než tyhle "zázračný motory ZETEC" a do ZETECu nejdou svíčky Iridium Power?! Dotazy, poznámky, výhrůžky, posměch a údiv můžete klidně vyjádřit prostřednictvím emailu
escort@tresoral.cz, a dík za cokoli. Váš, ale hlavně svůj FOREST PS: kdyby se snad chtěl někdo přesvědčit o rozdílech od "série" sám, tak ať přistaví svojí "sériovku" 1,6 16V! Se svým kombajnem si teď troufnu i na "nekombajny", protože díky těmto "kosmetickým" úpravám je mám "v paži"
18.10.2002 / king no to si děláš prdel ne?! taky jsem hledal nějakou power trubku, ale bez úspěchu! tomu teda říkám řešení, teda jestli ta je ta cena jak říkáš, tak do toho asi taky půjdu
18.10.2002 / ForestDík, jo a nemusím snad dodávat, že když vám to nevyžaduje žádný trvalý změny - když vás to nenadchne nebo omrzí, tak to dáte lehce do původního stavu (teda pokud jste původní díly nevyhodili nebo neprodali ;-)
18.10.2002 / CagosNo ono je otazká jaký vliv na ten motor má ten samotnej filtr a jaký ty trubky. Jinak, nemá být místo "čidla teploty vzduchu" spíše VAF senzor?
18.10.2002 / futuraTo zni fakt moc zajimave,hlavne se mi libej ty stranky na hadice. Proc jsi vlastne pouzil zrovna tohle provedeni? Mne by se tam vic libily ty hlinikovy veci,nebo neco s dratenou vyztuzi,ale nejlepsi by asi bylo videt vzorky na vlastni OKI a posoudit. Odkud jsi?
18.10.2002 / ForestRE 2 Cagos: přiznám se, že ani nevím co to je VAF senzor, ale jistý je, že mi to řekli ve Fordu a má to co dočinění s teplotou; samotnej filtr jsem tam měl předtím a výsledkem bylo, že jsem to měl ihned (po 10tis. km) špinavý, hluk neuvěřitelnej a hlavně to nasávalo teplo od motoru. Bez těch trubek se to kuckalo (ikdyž ne tak, jako bez filtru, ale kuckalo), teď se to kucká až někde u tisíce - a to se na mě nezlob, tam je volnoběh a já pod 2.500 nejezdím (a nad 6.500 ;-))) , nicméně, celé spektrum se rozšířilo nahoru i dolů RE 2 Futura: proč tohle provedení? Odpovím Ti neslušně - otázkou: řekni mi, co je po sklu, porcelánu atd., leštěným ušlechtilým kovu "nejkluzčí"? Plast!!! Takže: má to tepelnou odolnost, ohebnost, je to průhledný a ... kdo říkal, že to není s drátěnou výztuží - si piš že je!, nějakou pláštěnku bych tam nedával ;-))) RE 2 all: jsem z Hradce Králové, a kdo si všimnul červeného kombíka "šíleného Escortáře" bez jakéhokoli tuningu na akci na letišti v HK, tak to jsem byl já ;-))) Nebojte se, až najdu chvilku času, tak to dám na net, a to i zvuk před trubkama a "s" Jinak dík za každou, a to i negativní připomínku.
18.10.2002 / ForestJo a ještě k tý hliníkový trubce (RE 2 futura) tu jsem viděl, ta má záhyby => vzdušné víry, tlaky a hlavně - je to kov -> vodič tepla... a vo to nám tady nejde, že?!