Otevírám toto téma o spotřebě z důvodů stále mylného tvrzení o vyšší spotřebě více obsahových motorů. Nejprve jsem si mého 2,0-litra otestoval na více km, jak za teplého a nyní za chladnějšího počasí. Mám najeto od srpna 9 tisíc km , tak již mohu tuto spotřebu hodnotit.
Spotřebu v letních a zimních měsících mám stejnou. V létě mně zapíná automatická klimatizace, která zvyšuje spotřebu, a tím se vyrovnává spotřeba v zimních měsících, kdy zase se zvyšuje spotřeba delším časem prohřátí motoru. Takže toto porovnání vychází šul-nul, jen ovlivněno menším nebo větším počtem studených startů.
Tabulkově udávaná spotřeba:
město- 11,6 l/100km
mimo město- 6,0 l/100km
kombinovaná- 8,1 l/100km
Tyto údaje jsou počítané při dodržování rychlostních limitů.
Má spotřeba záleží jak jedu. Zkoušel jsem jet na spotřebu při dodržování předpisů. /údaje kontrolovány PP a tankováním do plné/
město - do 8,5l/100km
mimo město - 6,2 - 6,7l/100km
kombinovaná - 7,2 l/100km
Při svižnější jízdě s rychlostí
město zůstává stejné - do 8,5l/100km
mimo město průměr - 8,3 l/100km / 50 - 120 km/hod/
dálnice do 130km/hod - 8,2 l/100 km / kopec nekopec za 5/
dálnice 130-180km/hod - 9,2l/100km
maximálka do omezovače - 210 km /hod
Myslím si, že udržet spotřebu 9,2l při 150km rychlosti by měl problém nafťák 1,5 - 1,9 , né tak nějaká 1,2 - 1,6 benzin
Toto jsou vše ověřené hodnoty z praxe. Vyšší hodnoty oproti těmto svědčí o závadě na motoru nebo spíše těžší noze.