Jezdil jsem obojím, takže asi takto:
Cena ojetiny i náhradních dílů plusmínus stejná. (ony škodovky byly vždycky předražené
)
Ve Feldě je toho míň k pokažení, zase je tam určitá vyšší pravděpodobnost, takže to vyjde asi tak nastejno. Dostupnost dílů - asi tak nastejno, všude toho je jak sraček.
Co se týče vybavenosti, tak Escort je na tom podstatně lépe, není problém ho sehnat celý v elektrice (okna, zrcátka, vyhřívání zadního i čelního skla), klimatizace není taková rarita jako u Feldy.
Rezne oboje asi tak stejně, oboje má svoje evergreeny (u Feldy zadní vrata, u Esca nosníky, u obou prahy, lemy...prostě auta bez pozinku staré deset let reznout budou i kdyby jen stály v garáži)
Spotřeba - tu je na tom Felda trochu lépe, hlavně v městském provozu, starý OHV osmiventil nebude tak papat jako cokoli od Escorta, ale na dálku to bude minimálně srovnatelné, ne-li s lehkou nohou i lepší ve prospěch Escorta.
Motorizace - Felda má v nabídce 1.3 výcházející konstrukčně snad ještě ze Škody 100 MB, čili obsolentní agregát (který se dokonce cpal i do Octavií převrtaný na 1.4, co dodat), potom Golfáckou 1.6 a VW starý dýchavičný 1.9 Diesel (ten je na to auto tak těžký, že na Feldy v Dieselu se musely dokonce dávat robustnější ráfky)
Escort - 1.4 CVH (raritně i 1.3), 1.6, 1.8 Zetec, po haluzi i 2.0 DOHC (RS2000), nafta ve třech variantách - 1.8 bez turba, se slabvým a se silným turbem (jednoduše řečeno). Čili mnohem větší výběr. U benzínů kromě dvoulitru všechno žere plusmínus stejně, ale 1.6 a 1.8 už i celkem rozumně jedou.
Benzínové i naftové motory jsou u Escortů mnohem sofistikovanější a složitější, čili je vyšší pravděpodobnost, že se na nich při zanedbané údržbě bude něco kazit a jsou náročnější na olej a další věci.
Karosářské varianty - u Escorta jsou navíc 3D a kabrio, jinak je to nastejno.
Jízdní vlastnosti - tady Escort jednoznačně vede. Na suchu se i s trapnou sériovkou dá jet solidní pila a s 1.8 či RS proženeš i nové auta, které to nečekají. Na kluzku je to už horší, ale to s každým autem s předohrabem a jednoduchou zadní nápravou. Oproti tomu udržet Feldu na silnici při ostřejší jízdě je trochu náročnější, je to takový poskakující gumák. Čitelnost řízení, přesnost řazení, brzdy, zátah motoru, vše je takové "kloboukové".