Mám podobný názor na jízdu, využívat váhy mondea při dojezdech(tohle auto dojede opravdu překvapivě daleko na neutrál), při jízdě z kopce brzdit motorem. Podle mě je ještě dobré vzít v úvahu výslednou vzdálenost kterou dojedete z kopce než budete muset přidat plyn(jezdím kolem Oder=dlouhé kopce,většinou ne dostatečně prudké pro stálé brždění motorem),tzn. pokud brzdíte motorem dlouho,dost to zpomalí a budete muset přidat plyn dříve,jestliže střídavě vyřazujete,aby se auto nezbrzdilo moc,tak na volnoběh žere prd a přitom se zase trochu rozjede a můžete zařadit a zase zavřít vstřiky. V podstatě jde o to,že vyřazením na neutrál sice spotřeba není nulová jako při brždění, ale auto se trošku zase rozjede a dojede pak dál, když vezmete poměr spotřeby při takovém chvilkovém neutrálu z kopce a spotřeby při přidání plynu pod kopcem o něco dřív, tak vychází určitě hůř to druhé,protože přidáním plynu určitě nedáte motoru jen tolik benzínu jako řídící jednotka při volnoběhu. Druhou nejdůležitější věcí je dávat při rozjezdech opravdu jen tolik plynu,kolik je potřeba, zbytečně tam nevalit vzduch přes otevřenou klapku, protože pak si to EEC vyhodnotí jako potřebu větší akcelerace,natáhne vstřiky a navalí tam benzínu zbytečně moc. Jít pomyslně "s plynem za autem" a ne aby šlo auto za plynem,přidávat po malinkých dávkách a na spotřebě se to sakra projeví. Dá se to snížit i jízdou do mírného táhlého kopce (třeba na dálnici), kdy pomalým povolením plynu určitě zjistíme,že auto ještě pořád táhne stejně,ale přitom máme pedál o nějaký ten milimetřík povolený...na 50km se i tohle projeví. Na dálnici si navíc otevře EGR ventil a měl by spotřebu snížit přívodem části spalin zpět do sání, kupodivu tomu tak opravdu je...na krátkých trasách to nemá vliv vůbec žádný,jen při delší konstantní rychlosti. Samozřejmě jak už tady někdo psal, mondeo si člověk nekupuje na spotřebu, ale na pohodlnu jízdu. Navíc nic se nemá přehánět, tak jak jsem viděl kdysi na Nově nějakého dědulu,který měl s fabii průměrnou spotřebu po 200 000 km asi 3l/100km. Ukazovali tam jízdu s ním a takovouhle brzdu v provozu bych před sebou zažít teda nechtěl, ten člověk byl schopný dojíždět ke křižovatce (bez semaforu!) stylem takovým,aby vůbec nemusel šlápnout na brzdu, řadil tam dokonce při brždění motorem i 1.stupeň a tak zbrzdil v podstatě až do nuly. On si sice jel v klídku,ale lidi kolem zmatkovali a divím se,že do něj nikdo nevletěl. Závěr bych z toho udělal asi takový, jak už tady někdo psal-stojí to za 2litry=50Kč na 100km vůbec se zabývat nějakou spotřebou,jestli mi to bere 7,5 nebo 9,5?:-)A ještě jedna maličkost,kterou mě pokaždé pobaví pár lidí kolem mě-jedou na benzinku 5km daleko,kterou nemají po cestě,aby natankovali benzín o 1Kč za litr levnější:-)Na menším autě to na plné nádrži udělá nějakých 35Kč, na mondeu kolem 60Kč, nevím jestli tohle stojí za to, když jinak na spotřebu moc nehledí a s 1.4 jezdí za 7l/100km:-)Takže buď pořád,nebo na to kašlat,toť můj názor, stejně se to na penězích projeví až po dlouhodobém šetření úspornou jízdou...Přidávám moji spotřebu:Mondeo 95 kombi 1.6/16V Zetec(podotýkám dost těžké auto na tenhle motor -vzhledem ke spotřebě, jinak táhne slušně,asi jsem měl štestí:-)) při cestě do francie (čr 130, německo 160,francie 110km/h) kolem 7,4l/100km - plně narvané auto, že jsem musel dofoukat zadní gumy,4 cestující, na lehkou nohu jsem kašlal, protože jsem si chtěl užít dovolenou. Jinak průměr s jízdou Ostrava-Hranice + něco po městě je někde kolem 7,8l.Na závěr slohové práce bych chtěl podotknout, že důležité není spoléhat na to, že já řídím dobře, ale naopak počítat s tím, že ostatní neřídí dobře a každý nemusí udělat to co bych udělal v takové situaci já(viz věčné téma nepodívání se do zrcátka při vybočování:-). Kdyby se tím řídili všichni,tak nejsou nehody. Buďtě dobří a prosperujte.Howgh.
_________________ Ford SMax 2010 2.0 TDCi 100kW Ford Mustang 2006 ________________________________ VW Passat Variant 1.6 Ford Mondeo kombi MKI 1995 1.6i 16V Daewoo Matiz 1999 0.8i Ford Fiesta MKIII 1989, 1.1i Skoda 120 LS 1988
|