fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 04:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 207 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: otáčky
PříspěvekNapsal: 11 čer 2004 12:46 
čau pánové, mám 1.6 Zetec, r. 97 a samozřejmě mě taky lítaj otáčky u studenýho motoru a dost to čadí, vyměnil jsem volnoběž. ventil, vyčistil klapku a pořád to zlobí. :( Teď jsem se dočetl, že by to mohla být i lambda, co si o tom myslíte :?: popř. dá se proměřit :?: a kolik stojí nová :?: dík za odpověď 8)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 čer 2004 08:03 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No lambda to klidne muze bejt taky, ale iritovalo by me to cadeni, mas konec vejfuku od sazi? Jestli jo, tak to muze bejt i cidlo teploty vody. Chtelo by to asi zacit zmerenim kompresi, abych vyloucil pripadny mechanicky vady a potom zacit chybu hledat v ridicich prvcich.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 čer 2004 09:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Já sice nevidím, že by mi to čadilo (akorát trochu když je to studený, ale to je taková ta decentní bílá pára a za chviličku to přejde), ale konec vejfuku stejně od sazí mám. Ne sice moc, ale trošku jo. Spodní část koncovky je drobátko zas.aná.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 čer 2004 10:28 
to: futura
díky za odpověď, čidlo teploty vody jsem už taky vyměnil, nevím jestli jsem se vyjádřil správně s tím čazením, kouří to samozřejmě když je to studený, ale trochu víc než jsem byl zvyklý u jiných aut a je cítit benzin, výfuk od sazí není.
1,6 16V Zetec 97.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 čer 2004 07:26 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
S tim coudenim bych upresnil, ze bilej kour nejakou dobu po startu bych povazoval za uplne normalni, ono v tom vejfucku kondenzuje ty vody docela hodne, z koncovky to pekne i tece. Zacouzenej konec je taky normal, na rozdil od olovnatych benzinu natural vzdycky ocazeni necha a nbevypali to ani ostra jizda, ale treba pri poruse cidla teploty jsem mel od sazi naraznik v sirokym okoli koncovky, bylo to horsi jak ropak.S tim kolisanim to obcas bejva dost tezky najit pricinu, opravdu musis vylucovat jednu moznost po druhy a kdyz to jde, nespolehat jen na mereni, ale treba i zkusit dat dil z jinyho auta. Sondu muzes promerit multimetrem, nebo na emisich jeji funkci taky overujou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 čer 2004 09:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Jasně, ta bílá pára po startu je normál. Voda je všude. A těch sazí okolo vejfuku nemám tolik, jak futy popisuje (že by mi to zasralo i nárazník), ale spíš takovej nános (0,5 - 1 mm) v koncovce vejfucku. Moc tomu nepřikládám váhu, ale sleduju to.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 čer 2004 13:01 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jo, pokud to nezacne ztracet vodu, nebo olej, ci skokove vic zrat muze bejt clovek spokojenej. Ono snad opravdu plati, ze mene je nekdy vice, tak zacinam redukovat vrtani se v tom a vazit si, ze to jede.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 čer 2004 09:10 
Jelikoz fordi jsou opravdu v necem prasata, tak zde sjou me zkusenosti... u 1,6 EFI CVH po podpojeni volnobeznyho ventilu se otacky zvysili a zustali tak, u Zeteca 1,8 130PS motor chcipne... Z toho jsem vydedukoval, ze Ford pouziva dva typy ventilu... jeden se odpojenim zavira, druhy otvira.... Jinak obtok vzduchu zajistujou tri veci... prvni je volnobezny ventil, ten ridi RJ, druha je nastaveni dorazu klapky, cili klapka zustava porad pootevrena, coz lehce mela byt a treti, slouzici podle mych zkusenosti pro velmi jemne doladeni, obtok primo na klapce, ktery se da seridit sroubkem... Nevim jeslti ho maji vsechny klapky... momentalne mam klapku z 2l mondea, ktera to ma.....
Dalsi vec je, ze sa Vam tady dari uspesne motot dohromady nekolik veci, ktere ma evidetne MK V a MK VI umistene jinde a to sice aktivni uhli a ventil prisavani spalin do sani, ktery je soucasti primitivniho EGR (kokovy trubicky ze svodu, vedou do maly krabicky vpravo nad starterem, z ni pak gumova! hadicka do toho ventilu na podbehu, vedle nehoz je mimo jine v nekterych verzich i EDIS) ... Tuhle vec jsem zrusil a hadicku od ventilu ucpal a musim rict, ze zadna zmena...
Motor mi dela porad to co nekomu tady aneb ze pokud nastartuji a ihned vyjedu, tak pri prvni zastaveni, pokud to je tak cca. do tri min. z pravidla chcipne a pak je trosku problem ho nastartovat... Tady bych videl problem v automatickem sytici, ci-li klidne i v prisavani falesnyho vzduchu, coz je vec, kterou sem jeste neresil.....
Dalsi vec je, ze u CVHcka vysoky otacky volnobehu nejspise zpusobovala ECU, kde byli nekvalitni epromky a casem doslo k poskozeni zapalovacich map, tuhle teorii sem bohuzel nemel moznost ozkouset v praxi...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 čer 2004 14:57 
Tak sem se rrozhodl k vám připojit.Mám podobnej problém u ZETECA 1997.Po studeným startu mi otacky nabehnu normalne nekam ke 1200,ale kdyz zacnou klesat tak se zastavi az nekde pod 500,motor skoro chcipne,ale nekonec vyleti az nekam k 1500,to se opakuje asi minutu nebo 2 (podle teploty) a jakmile se motor zahreje tak je vse bez problemu otacky drzi presne kde maji spotreba je normalni a vykon taky.Kdyz se za studena snazim pridat,tak otacky prudce klesnou,motor zabubla apotom prejde do normalu.Uz sem cistil klapku,menil venti volnobehu i ventil pod nadobkou s uhlim.A porad nic.Pokud jste někdo tenhle problem vyresil,napiste prosim,jak.Sem ochotny to dat i k fordovi,ale vetsina znamych me od toho zrazuje,ze jim v podobnych problemech moc nepomohli.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 srp 2004 23:38 
nick píše:
Tak sem se rrozhodl k vám připojit.Mám podobnej problém u ZETECA 1997.Po studeným startu mi otacky nabehnu normalne nekam ke 1200,ale kdyz zacnou klesat tak se zastavi az nekde pod 500,motor skoro chcipne,ale nekonec vyleti az nekam k 1500,to se opakuje asi minutu nebo 2 (podle teploty) a jakmile se motor zahreje tak je vse bez problemu otacky drzi presne kde maji spotreba je normalni a vykon taky.Kdyz se za studena snazim pridat,tak otacky prudce klesnou,motor zabubla apotom prejde do normalu.Uz sem cistil klapku,menil venti volnobehu i ventil pod nadobkou s uhlim.A porad nic.Pokud jste někdo tenhle problem vyresil,napiste prosim,jak.Sem ochotny to dat i k fordovi,ale vetsina znamych me od toho zrazuje,ze jim v podobnych problemech moc nepomohli.

Tak to máš ten samej problem co já, mam taky 1.6 16V 1997, a zavadu kterou popisuješ se taky neuspěšně snažím odstranit :(


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2004 06:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Tak jak problém s houpáním otáček u studeného motoru popisujete bych měl jednu zkušenost. Dělalo mi to také a pak někdy i zhaslo, myslím hned po startu jak se otáčky zhoupli dolů. Po druhém startu už nezhasl, ale ještě se otáčky třeba propadli. Příčinou tohoto chování byl v mém případě podpálený výfukový ventil na 2 a 3 válci. Po opravě hlavy volný chod 100%. Nepíšete jestli jste měřili kompresní tlaky, ale jestli ne, tak si je nechte změřit.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: souhlas
PříspěvekNapsal: 10 srp 2004 07:58 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Souhlasím se Standou. Řešil jsem podobný problém, měl jsem podpálený ventil na 3 válci, při rozebírání jsem ještě zjistil přesazenou výfukovou vačku o 1 zub, a to mi měnili rozvoďák lidé kteří forda dělali běžně. Po opravě OK a klesla podstatně spotřeba. Navíc kontrola nechanického stavu je proti laborování s elektronikou lacinější a o motoru napoví v jakém je stavu Nějak se zapomíná na to že motor je především mechanická záležitost, Např tlaky změří u emisí za pár korun.

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2004 20:23 
Mno me to necadí, chytne normalne bez plynu a na zub, ale kdyz se chci rozjet nebo i na volnobeh jako by nereagoval na plyn, parkrat proslapnu a je to dobry, dela to jen kdyz to stoji celou noc pri prvnim startu, otacky nekolisaj jsou stabilni jen ta reakce na pridani plynu ma takovej dusivej efekt, nebo je bez reakce nedokazu to presne popsat.... no moc jste me nepotesili jestli zmerim tlaky a komprese bude v coudu asi si pujdu mrsknout ...
Dík za radu :(


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 srp 2004 06:16 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
ad Vena:
Me to dela asi to samy, ale ja to prisuzuju nedastatecnymu prisunu vzduchu do sani, protoze kdyz vyradim vzduchovej filtr a dam tam na zkousku jenom tenkej molitan tak to vubec nedela. Me to totiz pripada jako by se ten motor dusil. Ale vubec nevim co s tim.

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: to Ondrej
PříspěvekNapsal: 13 srp 2004 11:05 
No to jsem nezkousel, ale filtr mam ted novej, nejsem zkusenej FORDAK mam ho teprv mesíc, ale v autech se hrabu rad uz od 15, ja to dnes pozoroval a jevi se mi to tak, ze to proste nebezí na sytic, nastartuju bez plynu chytne na zub otacky jsou tak maximalne 1050 pridam plyn zvednou se otacky a spadnou1050 neubehne ani 10 vterin a otacky spadnou neco kolem 800 a uz to tak zustane i bych rekl ze kdyz se motor ohreje na provozni teplotu jsou na 750, jesli teda nebezí sytič je jasny ze studeny auto nebude ani tak reagovat na plyn a to bych mozna videl jako zavadu, rad bych teda kdyby mi nekdo poradil jake otacky jsou u Zmetka na sytic, jak je vubec sytic delanej(urcite elektronicky :( ), jake cidlo by s tim mohlo eventuelne mit neco do cinení
mam typ 16 16V rv.97
ps.: jo nasel jsem prerusenej drat na cidle co je umisteny na plastove trubce mezi saním a filtrem, drat jsem spojil a odpojil baterii na vyresetovani jednotky ale nic se nedeje porad stejny ..... chystam se jeste na svícky ty jsou taky jety jak prase, ale ty to snad delat nebudou..... :?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 srp 2004 11:53 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Véno tohle vypadá, že řídící jednotka pracuje v režimu, kdy je motor teplý. To se stane, pokud některé čidlo dává nesprávně informace, tak se jednotka přepne do tohoto režimu. Zkusil bych diagnostiku.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 srp 2004 12:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Véno k tvým dotazům: U mého auta mám po nastartování studeného motoru 1500ot. , které do 10 s spadnou na 1200ot. Po ujetí asi 500m na první křižovatce je volný chod okolo 1000ot. Po 4 km na další křižovatce pak okolo 850ot. Jinak sytič je řešen ŘJ a ta zajistí bohatší směs v závislosti na teplotě motoru. Vyšší volnoběžné otáčky pak zajistí obtokový ventil, který je umístěný pod klapkou sání. U tvého motoru je špatně vidět, ale je někde po pravé straně klapky. Můžeš vyzkoušet odpojit el. konektor od ventilu a pak vysledovat chování motoru.
Jinak teplotní čidla pro ŘJ jsou 3 jedno na sání, druhé na termostatu a třetí zezadu na hlavě motoru u vstřikování.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 srp 2004 19:47 
Diky za rady hned jak bude cas zacnu testovat :)


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 17 srp 2004 10:35 
Zdravím všechny, doufám že mi někdo poradí. Motor má po studeném startu cca 1800 ot., pokud ale po zahřátí nezastavím nebo nechcípnu motor a znovu nastartuju drží stále cca 1500 ot. případně se kousne třeba na 3000 ot. Diagnostika OK, volnoběžný ventil vyměněný. CO S TÍM??? :?: :?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 srp 2004 10:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Tohle, co popisuje Pavel, se mi stalo za ten rok a něco, co mám esco dvakrát. Jak píše Pavel - vypnutí zapalování s opakovaný start pomohl. Zaplaťpánbu to není pravidelně.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 207 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz