fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 16 lis 2024 23:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: napnutí řemene
PříspěvekNapsal: 25 led 2009 17:20 
Offline
Nováček

Registrován: 25 led 2009 17:17
Příspěvky: 4
Bydliště: město
potřeboval bych poradit jak napnout drážkový řemen na 1,6 zetec s klimou. Kde je napínací kladka a jak na ni? Prosím o radu

_________________
ahoj


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 led 2009 17:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
ten řemen se napíná sám kladkou v které je pružina ta kladka co je blíž k alternátoru je na výkyvném rameni očkovým klíčem pootočíš za šroub v kladce a tím se uvolní plochý řemen

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 led 2009 18:15 
Offline
Nováček

Registrován: 25 led 2009 17:17
Příspěvky: 4
Bydliště: město
potřebuji ho totiž povolit abych vyměnil kompresor na klimu

_________________
ahoj


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 led 2009 11:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
No udělej to, jak píše Ford. Ta kladka je nad kompresorem klimy vedle alternátoru. Na šestihran uprostřed řemenice nasadíš klíč a pootočíš sním směrem nahoru, tím překonáš sílu pružiny a řemen se uvolní.

Obrázek

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 led 2009 18:59 
Offline
Nováček

Registrován: 25 led 2009 17:17
Příspěvky: 4
Bydliště: město
díky, vyřešeno

_________________
ahoj


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 led 2009 18:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ta kladka to napíná po spuštění motoru? Obvykle musím po nastartování mírně sešlápnout pedál akcelerátoru, aby motor nechcípl a začlo to dobíjet (zhasla kontrolka). Dělá to myslím hlavně (jen?) v zimě.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 led 2009 20:54 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
Ta kladka je napnutá i při vypnutym motoru. Někde budeš mít něco špatně. Tohle mi to nikdy nedělalo.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 led 2009 21:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Jo, uvědomuju si, tudle jsem slyšel nějaký klapavý zvuk a koumal, co by to mohlo být. Že by nějaká kladka? :evil:

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 led 2009 12:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2004 16:37
Příspěvky: 274
Bydliště: Český Těšín
To Nagant: Kladka by podle mě spíše pištěla. Z vlastní zkušenosti...

_________________
BMW 523i Combi 125 kw, steptronic
Předchozí:FORD MONDEO TD GHIA r.v. 1998, 2x airbag, alu kola, rádio 6000 CD
Předchozí: FORD ESCORT 1.6 66 kw, r.v. 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 led 2009 13:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tak třeba nějaké ložisko - vodní pumpa nebo alternátor.
Alternátor tu mám náhradní, zkusím ho tam nechat v létě případně hodit, vypadá zachovale. V současném alternátoru jsem měnil jen regulátor (možná zbytečně), věřím tomu, že si zasluhoval větší repasi. Ale nemůžu na tom autě měnit úplně všechno.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: napnutí řemene
PříspěvekNapsal: 15 črc 2010 10:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 zář 2005 08:55
Příspěvky: 166
Bydliště: zlínsko
také mi v poslední době občas něco píská z prostoru motoru, ale jen občas a jen u studeného motoru, po asi 30 vteřnách, nebo po přidání plynu to přestane. U zahřátého motoru, za jízdy i na volnoběh to nedělá. Rozvody jsou dělané před 20 tis. km ve fordu, tak ty bych zatím jako příčinu pískání vyloučil. Současně s rozvody byl měněn i drážkovaný řemen co žene alternátor a kompresor klimatizace, na tom původním jsem najel 90tis., takže ten současný je podle něj teprve zajetý. Myslel jem, že se zadírá ložisko alternátoru, ptal jsem se mechanika, ale to by prý pískalo když ne furt, tak občas i jindy, nejen u startů. Prý to asi píská řemen, který by chtělo trochu přitáhnout, ale u tohodle auta se řemen napíná sám, jak píše Etzold i zkušení forďáci /např. Standa/ tady na fóru. Tak se ptám, existuje nějaký fígl, jak řemen více napnout i přes to že je samonapínací, abych nepřitáhl napínací kladku a neudělal víc škody než užitku. Čím více se řemen napne, tím víc budou namáhána ložiska, takže i to v alternátoru. Když jsem měl kdysi dávno 120-cítku, tak mi odešlo ložisko v alternátoru a projevilo se to spíš takovým lehkým rachocením, ne pískáním. S autem mám jet v srpnu na delší cestu /dovolená/ tak teď řeším dilema, jestli to ložisko v altíku měnit i když to nemusí být příčina pískání, nebo nechat tak. A chci se zeptat, není možné aby byla unavená pružina v napínací kladce a tím pádem nedostatečně napínala řemen? Včera jsem ležel pod autem a kontroloval kladky, řemen a hledal jsem něco podezřelého, ale vše se zdálo o.k. řemen měl prohyb po zatlačení asi 4-5mm. Omlouvám se za ten román.

_________________
escort combi ZETEC 1-8l E 115PS/85kW 16V 98 Ghia modrá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: napnutí řemene
PříspěvekNapsal: 15 črc 2010 14:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Pískat může klidně i ten nový řemen, už se mi to jednou stalo, ale pískal spíš po zahřátí. Stačilo ho namazat mýdlem a už nepískal. Za studena většinou píská ložisko některé kladky na drážkovaném řemenu. Když nemá ještě ložisko moc velkou vůlí tak se nemusí měnit, ale stačí přimazat po sundání prachovky z ložiska.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: napnutí řemene
PříspěvekNapsal: 15 črc 2010 15:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 zář 2005 08:55
Příspěvky: 166
Bydliště: zlínsko
díky moc za odpověď, ještě se zeptám /možná hloupý dotaz/, tím mýdlem jsi to mazal z které strany? Tam co jsou drážky /aby to pak neprokluzovalo/, nebo na té ploché straně? Dále ještě dotaz, ložiska v kladkách jdou namazat bez nutnosti jejich demontáže? A poslední, ještě mě napadla vodní pumpa, jestli by to nemohla dělat, ale ta nevím jak je poháněna, jestli od rozvoďáku, nebo od toho drážkového řemene, hledal jsem ji na autě, ale asi je někde v bloku motoru a na její demontáž a případnou výměnu nebo opravu bych stejně neměl dost znalostí. Možná pletu všechno dohromady, tak se ještě zeptám, rozvodové kladky jsou něco jiného než řemenice a kladky, které jsou vidět když si lehnu pod auto, odmontuju ty plastové kryty a jsou vidět na pravé straně na bloku? Řemeny jsou tam dva, to chápu, rozvodový /ozubený/ a ten drážkový, ale v těch kladkách mám hokej, jestli jsou společné pro oba řemeny, nebo má každý řemen svoje.

_________________
escort combi ZETEC 1-8l E 115PS/85kW 16V 98 Ghia modrá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: napnutí řemene
PříspěvekNapsal: 15 črc 2010 15:12 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Kazdy remen ma svoje....vodni pumpa je sice pod rozvody, ale leze skrz dekl ven a je pohanena remenem co zene altik a zbytek techto spotrebicu

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: napnutí řemene
PříspěvekNapsal: 15 črc 2010 15:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 zář 2005 08:55
Příspěvky: 166
Bydliště: zlínsko
díky moc všem, už se v tom začínám trochu lépe orientovat, ještě jeden dotaz, na řemenici, která je myslím na kompresoru klimatizace, je z čelní strany takový dekl, nebo co to je, myslím, že gumový, ale materiálem si nejsem jistý, má to průměr jako řemenice a uprostřed je třemi šruby připevněný nějaký plech trojúhelníkového tvaru, a jde tím otáčet nezávisle na oné řemenici, tedy i když je motor a řemenice v klidu, jde tím normálně trochu ztuha rukou otočit na obě strany, a tak se chci zeptat, jestli jsem tím něco nepos... protože jsem točil bez rozmyslu, aniž bych si poznačil původní polohu tohoto - nevím jak to nazvat - kolečka, má být prostor mezi "kolečkem" a řemenicí namazaný? nebo je to blbost a třecí plocha má být naopak suchá a prostá mastnoty? zatím jsem s tím nic nedělal, teda kromě toho pootočení rukou na jednu a pak na druhou stranu. Co to je? K čemu to slouží?

_________________
escort combi ZETEC 1-8l E 115PS/85kW 16V 98 Ghia modrá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: napnutí řemene
PříspěvekNapsal: 15 črc 2010 19:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Je to spojka pro zapnutí klimatizce, ze jsi ji protocil nevadi, ale nech to suche, nemazat.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: napnutí řemene
PříspěvekNapsal: 16 črc 2010 07:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 zář 2005 08:55
Příspěvky: 166
Bydliště: zlínsko
díky za informace

_________________
escort combi ZETEC 1-8l E 115PS/85kW 16V 98 Ghia modrá


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz