Diagnostika zde popsaná je vyzkoušena na Ford Escort 1.6 16V r.v. 93 (podle katalogu
http://www.devcom.cz/usr-files/Seznam_vozu.pdf by měla take fungovat u Fiesta, Granada,Scorpio,Sierra,Transit). Funguje s řídící jednotkou EEC-IV verze 5.0 od 1989 do 1994 a diagnostická zásuvka musí mít 3 póly. Zapojení je velice jednoduche a funguje na principu odečítání počtu blikání LED diody. Nutno podotknout, že tato diagnostika není všespásná, ale může mnohé napovědět. Mě osobně velice pomohla. Doufám, že i vám pomůže.
Potřebne součástky : 2 žílový kabel, LED dioda a předřadný odpor - když dáte 1 kohm nic tím nezkazíte.
Všechno spájet. Zkuste to pak připojit přímo na baterku, zda se LED dioda rozsvítí.
Zapojení : drátkem propojíme konektory v ještě hranate části zásuvky (z obrázku je to více zřejme, než tento popis) a následně záporný pól LED diody připojíme do zbývajícího konektoru ve špičce zásuvky. Kladný pól připojíme na kladný pól baterky. Pokud LED dioda svítí, vše funguje a můžeme diagnostikovat.
Umístění diagnosticke zásuvky : z pohledu řidiče vlevo na podběhu - ti co maji EDIS zvlášť, je přímo u EDISu. Má na sobě červenou krytku.
Diagnostika auta probíhá v tomto pořadí :
UPDATE : Motor musí být zahřátý na provozní teplotu, jinak je možné, že bude vyblikán kód 116 - nebyla dosažena provozní teplota motoru
1. bliknutí při zapnutí klíčku do polohy rozsvícení kontrolek
2. serie rychlých bliknutí za sebou - začátek testu
3. Test motoru - kontrola všech čidel, zda jsou připojena a ,,odpovídají" - dvakrát za sebou vyblikání 3 místneho kódu
-mezera cca 5 sekund
4. jedno bliknutí - oddělovač
-mezera cca 5 sekund
5. Výpis paměti řídící jednotky - dvakrát za sebou vyblikání 3 místneho kódu
6. Konec
Odečítání hodnot : V našem případě uvažujeme 3 místný kód. Kód je vyblikáván postupně po jednotlivých číslicích. Hodnota kódu číslice je přímo úměrná počtu bliknutí :
- kód ,,1" = jedno bliknutí
- kód ,,2" = dvě bliknutí za sebou.
- kód ,,3" = tři bliknutí za sebou
- atd.
Rozpoznání zda se jedná o kód 1 nebo kód vyšší je lehce viditelný. U vyššího kódu (2-9) to jsou bliknutí s kratším intervalem za sebou. Takže např. kód 122 je vyblikán takto : blik ---- blik-blik ---- blik-blik.
Samotná diagnostika - otočíme klíčkem zapalování do rozsvícení přístrojů a LED blikne, za chvíli následuje serie rychlých bliknutí a pak odečítáme kódy testu motoru (v ideálním případě vybliká kód 111 - bez chyby). Tento kód vybliká 2krát za sebou. Pak následuje oddělovač a výpis paměti (v ideálním případě vybliká kód 111 - bez chyby). Tento kód vybliká take 2krát za sebou.
Doporučuji si vyblikávane kódy zapisovat a následně rozdělit na jednotlive bloky, např. na mem Escortu :
blik---blik---blik-----blik---blik---blik-------blik-------blik---blik-blik---blik-blik----blik---blik-blik---blik-blik
vyblikán kód 122 z paměti, který znamená : Nízke napětí na vstupu senzoru polohy škrtící klapky.
http://www.redpulsar.us/~coldfusion/eeciv.html
Kódy jsou vysvětleny tady :
http://www.fordfans.cz/technics/3diag.htm
Nebo v angličtině :
http://autorepair.about.com/cs/troubleshooting/l/bl_dtcs_54a.htm nebo
http://www.redpulsar.us/~coldfusion/eeciv.html nebo
http://www.troublecodes.net/Ford/eec-iv.shtml
Doufám, že je to srozumitelne a lze to podle toho pochopit. Uvítám diskuzi a zkušenosti.