fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 pro 2008 22:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
asi to nic nebude, ale přece jenom. Když přidám plyn, tak z motoru něco jakoby rachotí(chrastí?) Zvuk se zvyšuje s otáčkama a je to takový zajímavý zvuk, nevím, jak bych to jinak popsal...

Myslím, že to bude děravým výfukem před středovým tlumičem, ale co kdyby náhodou ne... zrovna zítra jedu 300km pro lešení, tak bych nerad, aby mi někde po cestě klekl motor

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ZÁHADA
PříspěvekNapsal: 09 úno 2009 12:31 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Ahojec.....tak jsem jel o víkendu svým vozem na fušku přes všelijaké kotáry....,cesta šílená 3metrové bariéry sněhu pod podvozkem plno ledu a všeho jiného,ale abych se dostal k věci po přejezdu těch hrozných věcí.....auto začalo dělat jednu věc a to, že když jsem přidal začal se dusit....musel jsem dát plnej knedlík a ubrat a zase pomalu přidávat a celé to trvalo tak 5minut a pak zase nic.....celkem za víkend se mi to stalo tak minimálně 6krát. Při cestě zpět to již neudělalo....

A proto prosím o radu co by to mohlo být...má verze...vyměnit svíčky,které se chystám dlouho vyměnit nebo se někam do konektoru třeba lambdy dostala voda a začalo to tak haprovat....
Prolezu spodek vozu a kouknu na konektory...

Jen jestli někdo neví....??? :wink:

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 úno 2009 14:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Takže jsem si zajel na emise....a potvrdilo se že kat má hranici životnosti a na emisích bych prošel hodně s odřenýma ušima......,ale jinak známý technik říkal projít všechny konektory vyčistit a promazat...a hned jsem se ho zeptal na rezonátor nebo kuchlej kat.....a chod motoru se nezmění, zlepší se vyplach ale prý je tam nárůst spotřeby o 90%......ještě radil když je uxpaný kat tak se to rychle pozná, že se to bude dusit pořád a když je na konci života kat tak projet na maximalní otáčky nějaký táhlý kopec....a ty častice z katu vyletí......

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 úno 2009 16:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2007 20:22
Příspěvky: 2376
Bydliště: Prague
Me tohle obcas o focuse udelalo to stim startovanim kontrolky zhasly vsechno ok ale tocilo to a nic a rosvitil se imobilizer stalo se to tak vseho vsudy 4x tak to neresim.. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 úno 2009 16:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 led 2007 17:57
Příspěvky: 1610
Bydliště: Ostrava/Přerov
Tak to jsi na tom jeste slusne, ja jsem normu prekrocil jen trojnasobne.. :D
Taky jsem premyslel nad rezonatorem ale ta obrovska spotreba me odrazuje.

_________________
Escort RS 2000 (1992) - http://www.fordfans.cz/galerie/thumbnails.php?album=362


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 úno 2009 19:10 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
to se opravdu tak drasticky s rezonátorem (nebo podobnou blbostí, klidně bych tam dal jen trubku :-D ) zvýší spotřeba?

Kat zatím ještě funguje, ale už je to celý nějaký děravý od rzi :-D Emise mám ošéfovaný :oops: takže no problemo...

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 úno 2009 21:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Takže jsem si odpoledne lehl pod auto a na všechny konektory včetně MAFu a jiný věcí porozpojil a prostříkal sprejem pro očistu, který zároveň i maže.....no a dle mě předpokládaný konktakt mě plně ujistil o své chybnosti....byl to konektor hned za lambdou.....po pročištění všech konektorů dal vše zpět a jel dom a zdá se mi, že vůz chytl jiný, lepší dech.....

ObrázekObrázek

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 úno 2009 21:31 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Někteří opravdu hodně poradí...,ale myslím to vážně a ne ironicky, a ještě když k tomu dodají předělaný text písní.....jsou báječní.....!!!!

CITACE:

Walker (20:26:34 9/02/2009)
zelená je tráva, zelený je pin....a Ford jede jako kráva, když se očistí..... ,když ho očistím....


:-D :-D :-D

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2009 18:08 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 29 bře 2009 17:42
Příspěvky: 10
Bydliště: Plzeň
Zdravím Forďáky,

Lidičky nikdo za 2 roky mi nedokázal říct co je s mím autem.

Auto náhle ztratilo výkon. Je tomu 2 roky co jsem to zpozoroval. Spotřeba se nezměnila jezdím kolem 10l/100Km a v mrazech do 12l/100Km. Auto někdy jede perfektně ale je to jen chvilková záležitost pár sekund. Pak to jede spíše jako 1,8 někdy spíš jak 1,6 zkrátka běs a hrůza. Tento rok sem zjistil, že mi auto žere olej za měsíc a půl 0,5litru oleje. Když vůz jede tak jak by měl změní se zvuk motoru. Když jedu ustálenou rychlostí auto poškubává. Diagnostika nic nepráskla. Palivo je tam Shell. Motor má nejto poctivých 150 000Km. Pravidelný servis, olej Castroll magnetec 5W30. Ve Fordu na nic nepřišly. Zkoušel jsem různá fóra i mondeotechweb a nic. Svíčky měněny, palivový i vzduchový filtr také. Thermostat i čidlo na palubní teploměr měněno ale teploměr stále neukazuje. Ten neukazuje od koupě vozu. Před těmi dvěmi lety jsem měl děravý výfuk. Díru jsem zavařil a jel domů. Druhý den jsem jel do Prahy a na dálnici mi auto nejelo více jak 70Km/h a do kopce ještě horší. Rafička teploty (nikdy před tím neukazovala) byla v červeném poly, tak jsem zastavil a nechal motor vyhladnout. Při další jízdě mi vylítali podtlakové hadičky a přetavily trubičku od posilovače brzd. Auto jsem odstavil a vrátil se pro něj s vlekem. Ve fordu mi řekly, že jsem měl ucpaný výfuk a tím se to vše stalo. Vyměnily výfuk komplet i s katalyzátorem ovšem výkon to už nemělo takový a nemá doteď. Katalyzátor jsem vyndal a beze změny. Spotřeba stejná jízda stejná.

Omoluvám se, že je to tak rozstrkaný ale psal jsem to tak jak sem si vzpoměl na to co to dělá a nedělá. Pokud si vzpomenu na další projevy, napíšu. Sháněl jsem i někoho kdo by byl ochoten mi pomoct tím, že by mi umožnil měnit součástky a čidla z jeho vozu. Bohužel jsem nikoho neobjevil.

_________________
Ford Mondeo, 2.0 16V Zetec, 1997 kombi, bílá barva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2009 18:23 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
nepíšeš to, ale kabely ke svíčkám si asi taky měnil, že?

Jinak měl jsem něco podobnýho, ne tak strašný, motor prostě občas vynechával a cukal jak svině. Občas i za tepla, nechtěl se dostat přes určitý otáčky, při rozjezdu na křižovatce skoro chcípl Taky jsem měnil filtry, svíčky, kabely k nim, pročistil jsem váhu vzduchu (to určitě taky udělej, jestli si to nedělal), můj mechanik mi říkal, že by to mohl být potenciometr škrtící klapky, tak jsem ho taky prostříkal kontaktolem a pročistil klapku co to šlo (taky můžeš zkusit). Po každým úkonu se jízda trošku zlepšovala, ale pořád to občas cukalo a dusilo se to, a nechtělo jít do otáček.

Až pak jsem si všiml, že mám za váhou vzduchu prasklí sání, tak jsem to zadělal motorářským silikonem a violá, od tý doby perfektně jede. takže zkus projít těsnost sání :wink:

Edit.: a svíčky origo od Forda

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2009 18:38 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 29 bře 2009 17:42
Příspěvky: 10
Bydliště: Plzeň
Kabely jsem neměnil. Určitě to trochu zlepší vlastnosti motoru jsou dlouho neměněny ale spíš bych to házel na to jak sem motor přehřál nebo tak. Od té doby to totiž nejede. Příští týden zkusím změřit tlaky ve válcích. Ten olej někam mizí a není to málo. Kdyby tam byl 10W40 tak je to jedno za měsí kopit 1l oleje za 100,- ale 5W30 je asi nejdražší olej. Nicméně zkusím pročistit a uvidím. Je v tom co jsi čistil nějaká záludnost? Myslím v demontáži? Svíčky tam mám samozřejmě origo (zkušenost ze Scorpia 2,9).

_________________
Ford Mondeo, 2.0 16V Zetec, 1997 kombi, bílá barva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2009 19:12 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
vidíš, to jsem si neuvědomil, žes to uvařil. takže v tom případě, jestli to ztratilo výkon po uvaření, bych to viděl na zkroucenou palici...ale než budeš sundávat hlavu, vyzkoušel bych to co sem ti radil. Všechno,až na ty kabely, je vcelku zadarmo. Každopádně změřit tlaky, to vypoví hodně
:wink:

Záludnost v tom není žádná, je to vcelku hned. Vymontuješ váhu vzduchu a stačí když na nějaký jemný štěteček naneseš např. WD40 a očistíš dva drátky uvnitř(bacha abys je nepoškodil). Pár lidí tady říkalo, že WD je mastný, a že by se to tím čistit nemělo, protože se na tu mastnotu znova nachytá nějaký bordel, já to mám už asi rok, a vše v pohodě. Takhle jsem to měl alespoň já na 1.8, ale na dvoulitru bych řekl, že to bude stejný...

k tomu oleji - já tam mám 5W40, ten myslím bude ještě dražší :-D Naštěstí mi to skoro nic nežere. A kolik "najezdíš" na ten jeden litr oleje?

A hlavně projít těsnost sání :!:

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2009 19:38 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 29 bře 2009 17:42
Příspěvky: 10
Bydliště: Plzeň
Těsnost sání už zkontrolovaná byla. To je v pohodě. Skřívená palice by to být neměla. Voda nemizí vůbec žádná. Tlaky do vody taky nejsou. Na to bych to neviděl. Spíš myslim jestli nebude něco s kroužkama na pístech. To může být jen na jednom válci a udělá to takvej bordel. MAFko se už čistlil. Taktéž WD-40 :-) Co se týče oleje kupuju litrovku za 450 ,- nejlevnější v Plzni co vim :-)

_________________
Ford Mondeo, 2.0 16V Zetec, 1997 kombi, bílá barva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2009 19:42 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 29 bře 2009 17:42
Příspěvky: 10
Bydliště: Plzeň
Ještě upozornim. Není tam origo výfuk. Mám pouze střeďák a vzadu rezonátor. Upozorňuji, že na výkon to vliv nemá. Snížení výkonu bylo ještě s komplet novým origo výfukem. naopak se mi zdá, že auto tzv. lépe dýchá než před tím. Konzultoval jsem to s mechanikem a říkal, že v tom problem nevidí.

_________________
Ford Mondeo, 2.0 16V Zetec, 1997 kombi, bílá barva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2009 19:52 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
tak to už zbývají jen ty kabely, a změřit tlaky na válcích. No a pak asi jedině shodit hlavu a omrknout kroužky, jak si sám říkal

Na ten výfuk bych to taky neviděl, a jestli to nemáš např. přicpaný rozpadlým katem (to asi ne, když si to všechno měnil), tak by to mělo být v tomhle ohledu v pohodě

Tys vlastně psal, že tam leješ Shell, to by pak odpovídalo :)

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2009 19:54 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 29 bře 2009 17:42
Příspěvky: 10
Bydliště: Plzeň
Jak to myslíš? :-) že by to odpovídalo? :wink:

_________________
Ford Mondeo, 2.0 16V Zetec, 1997 kombi, bílá barva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2009 20:41 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
tak teď jsem se do toho zamotal, myslel jsem, že tam máš olej shell, a pak jsem reagoval, že by ta cena (za 1 litr oleje Shell 5W30) odpovídala, protože shell oleje jsou drahý, i když teď jsem koukal na net, a litr stojí kolem 250,-

A teď jsem si ještě jednou pořádně přečetl tvůj příspěvěk a tam píšeš, že olej je Magnetec 5W30. A to se mi cena 450,- za litrovku moc nezdá...
(BTW seš si jistej že magnetec 5W30? nikde sem ho nenašel...)

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2009 20:53 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 29 bře 2009 17:42
Příspěvky: 10
Bydliště: Plzeň
Teď jsi mě zmát ale myslim opravdu 5w30 magnetec. 450,-

_________________
Ford Mondeo, 2.0 16V Zetec, 1997 kombi, bílá barva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2009 20:54 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 29 bře 2009 17:42
Příspěvky: 10
Bydliště: Plzeň
Zítra napíšu jakej to je.Mam litrovku v autě.

_________________
Ford Mondeo, 2.0 16V Zetec, 1997 kombi, bílá barva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2009 21:47 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
tak sem se po tom mrknul, a nešel jsem, a dokonce výrazně levnější :wink:

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz