fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zadni tlumice a oblozeni brzd
PříspěvekNapsal: 28 dub 2005 20:43 
Potreboval bych po nekom z Vas navod jak vymenit zadní tlumice na Escortu 1,6 8v r.v. 91 ,3 dverovka.Teda jestli to udelam sam a bez nejakeho extra naradi? Jo jeste zadni oblozeni brzd?Je slozita vymena?Delal jsem sam skodovku ale to bude asi slozitejsi ze? Nejake pruziny nahodou namete nekdo na zadek?Ale nejake dobre!!!Cena? diky predem


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 dub 2005 22:19 
Offline
Nováček

Registrován: 18 bře 2005 13:27
Příspěvky: 8
Bydliště: Rožnov, Brno
Vidim, ze ses z prostredni becvy. Kdyztak na Dolni na byvalem statku je vrakac....tam pruziny urcite sezenes. Vymena neni nijak slozita....pri trose sikovnosti v pohode. Mozna bych mel nejake i doma...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 dub 2005 23:20 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Na tlumiče určitě stahovák pružin - buď půjčit, nebo koupit. Hlavně to stáhnout pořádně a bezpečně, aby se pružina nemohla vymrštit :!: :!: Postup je pěkně v Etzoldovi.
Zadní obložení se tady ve fóru párkrát řešilo a výměna byla popisovaná.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2005 07:28 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Podle mne zadek zmakne klidne rukou, maximalne jeden bude mackat, druhy zastrkavat zajistovaci sroub. Tlumic je dole na jednom sroubu, nahore dva, dobry je mit kastli na podperach a pod napravou hever, aby pri uvolneni tlumicu nespadla dolu a nevisela na brzdovejch hadicich. Ale musis to omrknout na aute, ja vychazim, z fiesty, muzou tam bejt drobny odlisnosti.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2005 10:22 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Stahovák na zadek není potřeba. Péro ani nevyskočí, když se povolí. Výměna je jednoduchá - auto na špalky, sundat kola a povolit nahoře v kufru dva šrouby - jen částečně povolit. Pak povolit dole u kola - možná tam bude takový čtvereček, který je potřeba chytit, aby se neprotočil - je možné, že se protočí a pak jedině uříznout. Až bude spodek povolený, povol úplně i nahoře a celé ti to vypadne. Nahoře povolit, sundáš péro, vyměníš tlumič a pak zase pozpátku smontovat.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2005 18:53 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Stahovák na zadek není potřeba? Díky za poznatek, já soudil podle předních.
Jo ještě v Etzoldovi píšou odpojit táhlo zátěžovýho regulátoru brzd, aby se neutrhnul (pokud tedy regulátor auto má).

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2005 22:37 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
MV pro jistotu bych je stáhnul drátem - jistota je jistota, ale pokud jsou to sériové pera s tlumiči, tak na zadek skutečně není potřeba. Předek je dost napružený, tam bych si to nerisknul.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 čer 2005 07:14 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Tak mám za sebou výměnu zadních tlumičů(Monroe Reflex), tak přidám moje zkušenosti:
Největší problém povolit ten spodní vodorovnej čep(šroub) - návrháři od Forda asi nepočítali, že by to mohlo zareznout. A to jsem to během týdne před výměnou několikrát prostříkával sajrajtem na závity. Hlavně tam měli dát normální matku, aby to bylo za co chytnout a ne tu podělanou plechovou objímku, ve který se pak logicky protočí ta debilní čtvercová podložka. Ani jsem nevěřil, kolik jsem v sobě musel na povolení najít síly.
Další věc - i zadní pružiny byly stažený poměrně dost, tak jsem to musel opatrně stáhnout, pak už to šlo. Ale rozhodně to nebylo na stlačení pružiny jen rukou.
Ty původní Motorcrafty už byly fakt KO, netlumily skoro nic, byly i dost zrezlý. Je možný, že by to byly ještě originály(r.91, 174t km)??

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 67 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz