Ahoj vespolek, takže jsem se rozhodl po naočkování jedním nejmenovaným členem FF (díky MariS..) zveřejnit mou hračku..
Jedná se o Ford Escort cabrio z roku 89, motorizován neuvěřitelně výkonným a asfalt trhajícím motorem 1,6i KE-JET 66kW. Jde už o moje třetí kabrio, nějak jsem jim propadl. Na začátku bylo cabrio mk3 s motorem RS2000, ale díky mé tehdejší fin. situaci a jeho nezkrotnému apetitu jsem se auta zbavil. Měl jsem pak cabrio XR3i, jezdilo skvěle, motor šlapal jak hodinky, mělo to kratší převodovku z 1,4 a bylo to super.. V srpnu 2007 jsem ale koupil krásnou fiestu a díky tomu, že mám jen 1 garáž, bylo mi ji líto. Navíc rozdíl v jízdě mezi kabriem z roku 89 a o deset let novější fiestou byl obrovský (escort je proti té fiestě 100 let za opicema) a rozhodl jsem se kabrio prodat. To byl listopad 2007. Ale nějak jsem se začal nudit, na fiestu se nemusí sáhnout a začal jsem hledat novou hračku..
V lednu 2008 jsem se byl podívat na 2 auta, nic moc.. Pak jsem jednou večer našel na netu inzerát na kabrio za 34tis, podle fotek pěkný..
Druhý den se jelo do 150km vzdálených Teplic. Zklamání.. auto stálo v bazaru dlouho, sem tam drobná rez, nešly stěrače, ostřikovače (pršelo), na zavírání střechy byla jedna klika zlomená, takže střecha držela jen na jedné straně, děravý výfuk, ložiska hučela jak v tanku.. Auto je na sportovním podvozku, jen 8cm od země! Dokonce je zapsán v TP.. Každopádně mělo interier v top stavu, bez jediného zásahu, pěkná polokožená recara.. Auto jsem vzal jen kvůli tomu. Nakonec za 27tis...
Cesta domů dlouhá, nebudu tu vyprávět tu anábázi jak jsem zablokoval hlavní tah kolem letňan nepojízdným autem.. Každopádně auto bylo doma a začlo se postupně vše měnit. První šla všechna ložiska, ale auto hučelo dál - byla to převodovka, vyměnila se též. Spolu s ní komplet spojka... Filtry a náplně jsou samozřejmostí..
Další problém byl velmi záhadný - autu se občas nechtělo jet, nešlo vytočit. Stačilo držet plyn a auto samo "tůrovalo"
A dělalo to jen někdy.. Nakonec se to řešilo metodou pokus/omyl, kdy jsem za dobrou cenu koupil celý další motor včetně všeho příslušenství a měnil jednu věc po druhá - bylo to škrtící klapkou.
Mezitím se mi podařilo opravit počínající místečka koroze na kastli, opravit elektroinstalaci a díky kámošovi i ulomenou kliku na zavírání střechy, jinak se nedala sehnat a byl to průser..
Pak přišla na řadu kola, tenkrát jsem sehnal kola 16" z mondea:
Dále se dělal komplet výfuk, vyhodil se kat, vše nové od začátku až do konce, tam otevřený univerzál (chyba, o tom ale později):
Podařilo se mi sehnat RS volant a jelikož v kabriu je při rychlé jízdě hluk a já si rád poslouchám, přišla na řadu nějaká ta hudba (+ zesík a tuba na sedačce vzadu):
Teď si vyčítám, že jsem měnič na CD zadělal do panelu, to byl jediný TUZING zásah a teď to napravím. Těšil jsem se, jak ho do auta dám, asi pod sedačku, ale nikam se nevešel nebo by byl příliš blízko úrazu, proto skončil tam. Ale jak říkám, na nápravě se pracuje a měnič půjde pryč.
Začal jsem jezdit, postupně ladil mouchy. Zjistil jsem, že 16" kola na tohle auto nejspou to pravé a dal jsem mu na léto kola z mého druhého auta - leštěné Keskiny 8x15" na pneu Toyo 195/45/15 - to bylo super svezení (už chci na auto jen malá kola a tyhle pneu - ubývají, ale drží
)
Tak jsem vydržel až do září. Pak mi začalo vadit, že fiesta je hnusná a kola jsem jí vrátil. Na kabrio se vrátily 16" z mondea. Bohužel se mi povedlo 2 z nich zničit na neoznačené rozkopané silnici. Sehnal jsem originál 15" RS turbo kola, jako jsem je měl na předchozím kabriu, kterému moc slušela. Ale tady, k té modré se mi to nelíbilo:
Nicméne jsem tahle kola vyměnil se zdejším členem Riccim, tedy s jeho kámošem za pavučiny rial 7x15" v nic moc stavu. Dal jsem je zrenovovat, opravit hrany límců a vyleštit a dopadly skvěle (sice vyšly na kotel, ale i tak):
Mezitím se udála velká věc se střechou, díky které jsem poznal Angličáka s Bufanem a jsem za to fakt rád, hoši mi padli do oka - a to jsem 100% na holky
Nová střecha stojí kotel, cca 25tis. když to má být pořádně.. Sehnal jsem však kabrio s parádní střechou s německým TP za pár Kč (vzhledem k ceně nové střechy) a jelo se pro něj. Já si z něj vzal jen střechu, Angličák zbytek auta a moji bývalou střechu. Tzn. auto má od listopadu 2008 novou čepici - zde foto na kolech z fiesty, které jsem z ní na zimu sundal a kabrio by nemělo na čem stát, jelikož kola od ricciho byla v renovaci:
Toť v podstatě stav až do včerejška, v garáži a pod plachtou.. Avšak včera přišly objednané nové pneu 195/45/15. Dal jsem je obout a hned dal na auto.. Takže zde je aktuální stav, lepší foto zatím nemám:
Toť zatím vše, a jen co do letošní první vyjížďky plánuju: Vyměnit rozvody a hydroštěly, na motor svody z RS2000, vrátit KAT - doufám, že se auto ztiší. Vše už mám, jen to tam dát...
Ještě mám připraven nárazník z fiesty XR2i, který autu moc sluší, vypadá to jak mkdyby tam patřil, ale nemám do něj mlhovky, jen dálky.. Kdyby někomu přebývaly, dejte vědět, rád se jich ujmu
Další foto a info jakmile něco udělám...