fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 240 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 zář 2008 20:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2008 14:31
Příspěvky: 86
Bydliště: Východní Čechy
Takže dobíjení je dobré,děkuji za potěšující informaci . A ten olej bych měl koupit jaký typ a kolik se ho tam vejde? S filtrem oleje cca.4 - 5 litru?? Je to benzínový motor a tam zřejmě bude jinačejší než do naftového nebo se mýlím?? ( přeci je to jiné vozidlo než jsem používal doposud) Motor ma již něco natočeno a nemám zkušenosti v tomto směru s benzínovým motorem.

_________________
Honza 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2008 08:36 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Prosím Tě zkus použít funkci hledat...máme tady hodně sekcí v kterých je hrozně moc rad a nápadů tak třeba

TADY

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2008 10:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2008 14:31
Příspěvky: 86
Bydliště: Východní Čechy
Perňa píše:
Prosím Tě zkus použít funkci hledat...máme tady hodně sekcí v kterých je hrozně moc rad a nápadů tak třeba

TADY


:wink: Děkuji moc,za pomoc. Již jsem tuto funkci fora zkoušel, ale je to nepřehledné je toho moc. Jinak díky. H.

_________________
Honza 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2008 13:04 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2006 14:26
Příspěvky: 15
Bydliště: Mikulovsko
Anonymous píše:
To Standa : Diky ze pises. Nejdrive jsem zadal ve foru o radu a teprve potom cetl vse o Zetecu a volnobehu. Psalo se tam nekolikrat o tom samem problemu, ktery mam bohuzel i ja. Mel jsem auto uz nekolikrat u znameho v servisu, zkousel s nim psi kusy, jako vymeny sond a cidel, atd., porad myslel, ze je to elektronikou. Auto ma najeto 170tis. a proto udelal i tlaky a zjistil, ze tam zadne nejsou :-( Takze je to asi tim, co pises a znamena to udelat ventily.
Trosku jsem se jen zdesil, kdyz jsem ve foru cetl o problemu, kdy nechteji spadnout otacky napr. pri vyslapnuti spojky, coz se me uz dvakrat take stalo. Vse se spravi az chcipnutim a opetovnym nastartovanim. To je zrejme ale dalsi zavada, ktera doufam nema zadnou souvislost s predchozim problemem. Doufam.
Jeste se te chci zeptat, co financne znamena vymena tech zdvihatek, pripadne udelani ventilu a jestli uz se nevyplati udelat po 170tic. cely motor (to mi radi automechanik) Moc se v tom nevyznam, ale prijde mi, ze 170tis. zase neni az tak moc na udelani motoru.
Predem diky za odpoved. Mara


S tema neklesajicima otackama jsem mel taky problem. A taky jen obcas. Nekdy se dokonce samy zacly zvysovat. Nakonec za to mohl nedovirajici volnobezny ventil a mozna na tom mela podil taky vadna vaha vzduchu. Po nastartovani vse OK. Take spatny (nebo skoro zadny) tah motoru mi zpusobovala vadna vaha a vadny volnobeznak, prez ktery motor tahal falesny vzduch (alespon tak mi to bylo bysvetleno, tak me prosim neukamenujte)

_________________
Esko 1.8, 16V ZETEC (115k), r.v. 97 GHIA, Tuscany ...snad jen kdyby nerezivěl...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2008 03:10 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 srp 2008 02:26
Příspěvky: 1132
Bydliště: Tachov, Praha
Reč je o te MK7co je v popisu.

Tak konečně jsem to tady pročetl ... ale furt jsem se nedostal ke zdárnému konci, co by to tak mohlo přesně být ... popíšu vadu, snad se někdo ozevete ...

Při studeném startu, většinou když je v noci pořádná zima, auto v pohodě nastartuje, ale do 1 minuty se začne dusit, volnoběh spadne cca na 300 - 500 otáček a pokud nepřidám plyn chcípne. Po zahřátí vše ok,

Když je motor zahřátý tak sebou na volnoběh taky trošku mele, asi to není úplně normální chování .. chvíli běží a pak sebou lehce škubne, v autě to znatelné není, ale když na něj koukám.

Taky se stává, že otáčky při vyřazení samy vyletí na 2500 - 3000 a př. jedu na 3ku do kopce a pustím plyn tak cítím jakoby lehký záběr jakoby někdo přišlápl plyn, pokud vyřadím a zastavím otáčky spadnou zpět na 1tisic.

Btw.: Zátah jak při studeném i teplém motoru je podle mě úplně stejný a vcelku v pohodě.

Myslite, že by tohle všechno mohl dělat Voln. Ventil? Už me Jimmy strašil s podpálenýma ventilama, tak doufam, že tohle ne ...

Edit: Tak mě ještě napadlo, jelikož mám auto cca 2týdny, nevím kdy tam byl měněn vzduchový filtr a svíčky ... olej a jeho filtr měnili ve Fordu 5W30.

_________________
Focus RS MK1, 2.0T 16V - 280bhp ...
Fiesta ST, 2.0 16V - 160bhp ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2008 09:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2008 14:31
Příspěvky: 86
Bydliště: Východní Čechy
:shock: Tak to koukám kolik lidí má problém s vozy Fordu 1,6 ccm r.v.1991 ,ja jsem čerství majitel Escorta také jsem na to bídně. V tahu proti kopci sám motor ubere a cukne,a hned chcípne. Na potřetí se mi ho podařilo nastartovat a dojet domu. Pokud byl motor ohřáty tak šel natočit. Přes noc nic a ráno již nejde nastartovat a mám auto na h...o. Startér pořád točí a nic,všude je cítit benzín a exitus.Sám nevím co s tím a tak jsem zavítal na fórum a koukám je to asi věčný problém s chodem motoru. Kolegové mi v práci poradily koupit Forda a ,že je to držák na motor a nerezaví tak rychle jako jiná auta,ale nečekal jsem ,že s autem pojedu jen 3 týdny a ak to bude stát. Prolezl jsem všechno co se dalo a nic jsem nenašel. :evil: :( :( :(

_________________
Honza 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2008 10:42 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 14:07
Příspěvky: 3137
Bydliště: kousek od Dvora Králové nad L.
tak jelsti ti kolegové poradili že escort je držák a nerezaví, tak to je spíše dobrej joke:-) Sory za ot ale Esco rezavělo už když sjíždělo z výrobní linky no

_________________
lubak
Escort RS 2000
POZOR !!! - všechny nové vozy(např.Focus,Mondeo, S-Max, Kuga, Transit, Custom) za exklusivní ceny (více info SZ nebo e-mail)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2008 20:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2008 14:31
Příspěvky: 86
Bydliště: Východní Čechy
To je sice možné,ale neřeší to problém chodem motoru vozu Ford.

_________________
Honza 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2008 21:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Jakého motoru?
Sice jsem to teď objevil na Str.6, ale je vhodné to dát do podpisu.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2008 21:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Motoru Honza 2 :-D

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2008 21:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Jiri_cek_CZe: Na ty svíčky koukni, případně je vyměň, nejlépe i se zapalovacími kabely. (Doporučuji, udělej to sám - nedávej do servisu!, jinak nebudeš vědět, na čem jsi, co v tom motoru máš; mé trpké zkušenosti.) Vzduchový filtr taky zkouknout, případně rovnou vyměnit.

Pokud by měl motor problémy, že po nastartování promrzlého motoru chcípá, po mírném sešlápnutí jde velice rychle do otáček a řve, pak může být vadný těsnicí kroužek mezi svody a katalyzátorem. Máš katalyzátor svisle?

A ještě jeden dotaz, výfuk (alespoň zadní tlumič) již je měněný?

Mírné "mletí" motoru bych neřešil, jako ho neřeším na svém autě, určité záchvěvy na volnoběh v autě cítím.

Olej 5W/30 je správně. :-)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 led 2009 09:40 
Mám takový příspěvek - moje zatím jediný velký trable s escortem. Nepatří to zcela do tohoto vlákna, ale řešené problémy mohou být inspirací. Přestávalo mi v listopadu topit topení, ale nepřikládal jsem tomu důraz, protože jsem si říkal, že s klesající ranníma teplotama se déle bude motor ohřívat. Dolil jsem destilku do chladiče a prvnímu signálu jsem nevěnoval další větší pozornost. Po několika týdnech ručička teploměru nevylezla ani do půlky po 20km, ale topení jakžtakž topilo. To už mi začalo být divný. Motor začal chcípat při volnoběhu, třeba při dojezdu na křižovatku a musel jsem motoru pomoc přišlápnutím plynu do otáček. Nechal jsem auto prohlédnout a zjistili mi špatnou vodní pumpu, odcházela a pouštěla vodu. Výměna nové pumpy skoro 5tis, dolití destilky. Proti chcípání se pokusili vyčistit svíčky, které byly ještě dobře zachovalé. Pak jsem odjel domů, najel jsem asi 50km, ale chcípání zase začalo. Jedno odpoledne jsem už ani nenatočil. Odtah do servisu, mokré svíčky, podezření na prasklé těsnění pod hlavou. Bohužel se to nejhorší potvrdilo, ohnutá hlava - nutný výbrus, výměna těsnění. Dali do toho nové svíčky, ale v motoru zase po nastartování lítaly otáčky volnoběhu. Takže vyčistili volnoběžný ventil, který byl údajně zanesený vlivem nečistot z předchozí lapálie.
Celková oprava motoru 10tis (nepočítám do toho předchozí výměnu vodního čerpadla). Od té doby mám pokoj, motor táhne krásně, žádný cukání, chcípání, když je venku okolo nuly topení topí hned po prvních km. Radím nepodceňovat takové banality jako např. když topení nechce najednou topit či cukání nebo chcípání motoru.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 led 2009 10:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
No a opravdu si myslíš, že to bylo tou hlavou???
Já osobně bych postupoval....očistou volnoběžáku a teda tou vodní pumpou,ale zvolil jsi tento postup a funguje to tak jedině dobře...aspoň budeš mít na chvíli pokoj

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 led 2009 11:03 
Asi bych viděl příčiny a důsledky v pořadí: 1. příčina odcházela pumpa, důsledek ztrácení vody a přehřívání motoru, málo topilo topení. Po výměně pumpy dolitá voda, ale načnutá hlava, podtékání chladicí vody do motoru a ztrácení (+ lehkýprobublávání v nádobce), důsledek vlhký svíčky a zadrhávání volnoběžnýho ventilu, chcípání po dojezdu po vyšlápnutí spojky. Prý vodní pumpa u escortů se nevyměňuje standardně s rozvodama, ale pak by mě zajímalo, jestli majitel subjektivně zjistí okamžik preventivní výměny čerpadla tak, že mu auto netopí a chcípá motor. Vím, že už mám relativně starší auto a počítat člověk musi s ledasčím, ale že se mě takhle podělá motor, to bych nečekal :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 led 2009 17:27 
Offline
Nováček

Registrován: 21 led 2009 14:11
Příspěvky: 14
Bydliště: Liberec
Jiri_cek_CZe: Zkus pročistit ten ventil volnoběžných otáček, popř. škrtící klapku.Kdyby to nepomohlo viděl bych to nejspíš na lambda sondu...

_________________
Ford Orion 1,6 66kw r.v.87


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 led 2009 20:25 
Offline
Forďák

Registrován: 21 pro 2007 19:40
Příspěvky: 65
Bydliště: Bílina
Nazdar chlapi!
Pročetl jsem tady snad všechny příspěvky ale mám asi další variantu problémku.Někdy "visící"zvýšené otáčky i po ohřátém motoru neřeším.Ale teď v zimě mi začaly otáčky (po opadnutí vysokých otáček studenýho motoru) při volnoběhu kolísat z 300 na 800(až někdy blikne kontrolka dobíjení) a někdy na křižovatce to chcípne.Ale nedělá to vždycky.Jinak motor šlape jak hodinky,spotřeba dobrá.Nevěřím,že je to zdvihátky(a ani ten"problémovej" rok výroby nemám,volnoběžnej ventil i ventil odvětrávání jsem vyčistil.Začlo to dělat náhle-bez "varování".Mohlo by pomoci zkusit "restart"ŘJ?Díky

_________________
Ford Escort combi 1,6 16V ZETEC 66kW r.v.1998.černá metla,elektrika,klima,airbagy,..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: chcípání
PříspěvekNapsal: 08 úno 2009 13:39 
Offline
Nováček

Registrován: 26 bře 2008 21:04
Příspěvky: 48
Bydliště: OL
mám Escort kabrio r,v.93 taky problém v první minutě to má tendence chcípnout musím to držet pod plynem nedávno jsem jej koupil tak začnu svíčkami vzd.filtrem a výměnou oleje,Jak jsem mrknul pod auto na zvedáku tak jsem si všiml taky že je motor potečený olejem někde od ventilů odkud to může téct a jak to vyřešit,popřípadě cena těsnění a kde ji koupit a zda to chcípání nemůže být tím


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 úno 2009 15:02 
Offline
Forďák

Registrován: 21 pro 2007 19:40
Příspěvky: 65
Bydliště: Bílina
Zdravím!
Tak jsem se konečně dokopal k tomu,dát ten můj kočár na počítač.A ten mi jasně napsal,že mnou kousek výše popisovanej problém mají na svědomí čidlo teploty motoru a hlavně váha vzduchu.Ale jelikož váha stojí ranec a není jistý,že to není třeba v kabelu,nechci hned kupovat novou.Nemám ani kámoše forďáka,kterej by mi tu váhu půjčil na zkoušku.Může mi někdo zkusit poradit,jak to vyřešit?Kupovat váhu na vrakáči asi nebude to pravý ořechový.Díky!

_________________
Ford Escort combi 1,6 16V ZETEC 66kW r.v.1998.černá metla,elektrika,klima,airbagy,..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2009 15:18 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kamos, mechanik Fordu mi rikal jednoduchy test.
Napojit na vystup vahy osciloskop, v horsim pripade merak, a proslapnout motor na podlahu od volnobehu. Behem vytoceni by vystupni napeti melo dosahnout, nebo i trochu presahnout 4V.
Zkousel jsem to na mem a litalo to presne k tem 4V. Pokud to prej nedojde ke 4V, je stoprocentne zanesena nebo vadna. Teda pokud samo. muze jinak motor dychat normalne (filtr, ventily, ...).

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2009 16:34 
Offline
Forďák

Registrován: 21 pro 2007 19:40
Příspěvky: 65
Bydliště: Bílina
Díky-zkusím.Asi je jedno,jak teplej motor má bejt.

_________________
Ford Escort combi 1,6 16V ZETEC 66kW r.v.1998.černá metla,elektrika,klima,airbagy,..


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 240 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 78 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz